Alireza Yahyaei

Ukjent

Vital Legekontor Telefonnummer400 04 782400 04 7 ...
Grønlandsleiret 31 0190 Oslo
Alireza Yahyaei er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Alireza Yahyaei

very bad expierience

i have been there 2 times luckily not more than that .i had simple complains .
first from the first moment you would feel your self not welcome . he is always looking at his screen or at the ground while am there ,
he does not explain anything after i try to explain my diagnoses everytime i have to ask him about reasons of my sickness or ask about details . i feel like am begging him to explain whats wrong . his communication skills is below zero or it does not exist at all , my guess at the man simply does not like what he do or something or has had enough of his job .
suddennly you would find him giving you the visa machine pushing it to slide to you in a very arrogant way without saying one word about the price or what should i do next or anything . i have never had such a bad expierience with a doctor in my life like this i would not recommend him to anyone thats why i am writing this to people can avoid him and i think his overall ratings of 2 stars explains the rest

Meget dyktig allmennspesialist og ortopedisk kirurg

Normalt sett hadde jeg ikke engasjert meg i å gi en vurdering av en fastlege på et slikt forum. Den gjennomsnittlige pasienten har ikke den kompetanse som trengs for å vurdere en fagperson som har minst 7+ års utdanning og mange års erfaring som kirurg og fastelege, som Yahyaei jo har. Jeg har lest en rekke vurderinger her av diverse pasienter og må si er forundret over ting det klages på. Derfor gir jeg nå min vurdering. Alireza Yahyaei er meget dyktig fastlege med en CV som mer enn nok reflekterer dette. I timene med han tar han seg svært god tid til å lytte til hva jeg har å si. Noterer han på PCen sin underveis mens jeg snakker, slik noen her har klaget på? Javisst gjør han det. Det skulle bare mangle! Dette kalles for dokumentasjon. Er det noe ventetid før timen? Absolutt er det det...velkommen til bydel Gamle Oslo. That's life. Det er egentlig et godt tegn, da dette viser at legen tar seg god tid til å skjønne pasienten og gjøre seg selv forstått. Legen forklarer meg alltid testene han tar og bakgrunnen for det. Alireza diagnosiserte en nakkeprolaps jeg hadde da han så sammenhengen med en tidligere ryggprolapsoperasjon jeg hadde tatt. Dette er en ting som min tidligere lege som var mye eldre og følgelig hadde mer erfaring, hadde dessverre oversett. Her kom Alireza's ortopedisk bakgrunn til fordel. Noen her har sagt at han mumler. Min erfaring støtter ikke opp under denne påstanden. Han er klar i sin uttalelse og spør gjerne flere ganger om man har forstått det som er blitt sagt.

Yahyaei har 5 stjerner i min bok.

Mest absurde legekonsultasjonen jeg har opplevd

Dersom du ønsker en lege som: a) snakker med deg (mer enn noen ytterst få setninger) b) ser på deg isteden for på pcen c) får med seg det du sier og d) forklarer sine vurderinger og hvorfor han gjør som han gjør, så styr unna Alireza Yahyaei.

Jeg kom for en enkel plage. Legen stiller først et par spørsmål mens han samtidig leser på pcen. Jeg får deretter beskjed om at jeg skal ta noen prøver. Jeg må selv spørre hva han mistenker for sykdom, samt hvilke prøver han ønsker å ta. Etter prøvene tatt blir jeg kalt inn i igjen på kontoret. Jeg skjønner først ikke om det er meg han roper inn, da han snakker ut i luften uten tegn til å se på meg. Han stiller deretter to spørsmål jeg allerede har svart på, for så å avslutte med å fortelle at jeg kan hente en resept. Hente hvor? Nei, det opplyses det ikke om før jeg spør. Jeg må også spørre om hva som er diagnosen min, hvordan han kom frem til dette da begge prøvene var fine, hvilke medisin han foreskriver, samt om jeg skal ta noen ekstra hensyn i sykdomsperioden. Han mumler fram noen svar, fortsatt uten å se på meg, og så er det tid for å betale. Hva jeg betaler for opplyses det ikke om, selv om beløpet er mer enn standard timehonorar.

Etter timen må jeg nesten klype meg selv i armen over det jeg nettopp opplevde.

Punktlig og konsis

Jeg hadde vært litt bekjymret etter å ha lest de andre vurderingene har, men alt gikk greit. Jeg bestilte time sondag ettermiddag på SMS og hadde allerede time kl 12:15 på mandag. Avtalen var ganske kort, men Dr. Yahyaei svarte på alle spørsmålene mine. De to legesekretærene var også veldig hyggelige.

Mycket märklig...

Jag har två gånger varit hos Dr.Yahyaei, då min fastlege har varit på semster.

Båda gångerna har han uppfört sig mycket märkligt.
Han tycks tycka att man slösar med hans tid.
Tex, så tittar han inte på en när man pratar. Han tittar rakt på datorskärmen. Som om det finns något viktigare för honom att göra där än att lyssna på någon så obetydlig som mig.
Han avbryter en mitt i meningen, suckar och gör det klart för en att man kom dit i onödan.

Jag har upplevt detta båda gångerna jag besökt honom.

Det enda han har varit mycket noga med är att ta betalt innan man går ut ur hans rum, något jag alltid har gjort i receptionen när jag besökt de andra läkarna.

Jag har varit hos alla andra läkare på Enerhaugen och är super nöjd med legesentret som sådant, men Dr. Yahyaei är direkt otrevlig.