Ben Li Zhang

Tlf: 22 44 56 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Ben Li Zhang er en av 528 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Ben Li Zhang

Rekommenderas starkt!

Efter 10 år i Oslo är Ben den bästa legen jag har haft men var tvungen att byta pga flytt från Oslo.
Han klarar att finna ut av vad som är fel, han tar sig tid och har inga problem med att skicka vidare.
Han kan ibland se lite mycket på datorn men han lyssnar oavsett och får med sig det du säger så vill du ha en bra läkare är han den bästa!

En stor eloge också till Elisabeth i receptionen som alltid får en besök att kännas trevligt fast man är sjuk!

Den beste legen jeg har hatt

Benli er snill, forståelsesfull og menneskelig. Han kan virke litt distré, men det er fordi han prøver å finne ut av ting som evt feiler deg. Han kan komme tilbake igjen etter å ha undersøkt og går dermed litt lenger enn mange andre leger.
Når han stiller diagnoser eller mulige diagnoser, er det alltid riktig til slutt. Selv om han får nei på en videre undersøkelse annet sted, ender det alltid til slutt med at han hadde rett når det er blitt tatt nok undersøkelser for å finne feilen, eller det har gått en viss tid og de klarer å finne ut av det.
Jeg bytter aldri fastlege, ikke familien min eller de jeg har anbefalt ham til

Skal ikke gå tilbake

Dårlig erfaring med legen.
Han var i et rush og ikke ta tid til å undersøke problemet mitt. Han skrev bare på datamaskinen, og heller ikke gi meg resept han hadde anbefalt, slik at jeg dro tomhendt.

Den beste og dyktigste fastlege i Oslo

Jeg had en annen fastlege i flere år men var ikke fornøyed, og for ca 14-15 år siden byttet til Dr. Benli Zhang som min fastlege. Jeg har vært kjemp fornøyed med Dr Benli i alle disse år, fordi han er den dyktigste fastlege jeg har sett, har utrolig bra medisinske kunnskaper i veldig mange fagområder, og er kjemp flink til å gi riktige diagnoser uansett om komplikasjoner. Det jeg vet er at det er flere pasienter som ble oppdaget kreft eller andre alvorlige sykdom av Dr Benli etter disser pasientene har byttet fastlege til Benli, men deres sykdom ble ikke oppdaget av deres tidligere fastlege. Det sier mye om Dr Benlis dyktighet. Jeg anbefaler Dr Benli Zhang høyest til alle som bor i Oslo (jeg vet Dr Benli har også pasienter reiser hel veien fra Trondheim og Tromsø til ham).

Ok, men forhastede konklusjoner

Han er en hyggelig mann, og jeg synes man blir møtt på en fin måte. Dessverre har jeg opplevd flere ganger at han trekker noen konklusjoner uten å ha gjort grundige undersøkelser. Det har vært forslag om litt for drastiske tiltak, og da ødelegger det endel av tilliten. Derfor har jeg byttet fastlege.

Beste lege noensinne

Har brukt Ben LI i noen år nå, og jeg må si at det er den beste legen jeg har hatt og jeg har rukket å bli 70 år.Han har ved et par anledninger sendt meg omgående til Lovisenberg sykehus fordi han har hatt mistanke om blodpropp,noe som har vist seg og stemme. Det viser at han er grundig, og har god innsikt. To av legene på Lovisenberg bemerket dette og sa at jeg er heldig som har en så flink lege.

Dårlig tid og lite interessert

Benli virker stresset og lite interessert i pasienten. Sikkert en snill kar men føler meg ikke ivaretatt som pasient.

Dyktig og interessert i sine pasienter

Tar en holistic approach og har dyp kunnskap i vestlig og asiatisk medisin.
Kjenner pasienten og bruker den tiden som trengs

Faglig dyktig, men veldig på salg av andre tjenester

Faglig dyktig, men ingen people person. Synes han er lite initiativrik og veldig pågående med å få solgt andre tjenester på sitt kontor. Gyn, ultralyd, akupunktur og kremer. Kunne ha sett mer på pasienten og mindre på PC-skjermen

Veldig lite engasjert lege

Ble henvist til atrium legesenter og Benli da min egen fastlege ikke var tilgjengelig. Jeg var på legesentret to ganger og gikk der ifra gråtende begge ganger. Ble ikke behandlet som en pasient burde blitt behandlet og var veldig vanskelig å skjønne Benli. Både på grunn av brister i språket og fordi han bare satt å snakket in i pc-en sin. Fikk ikke noen klare beskjed hvordan jeg skulle behandles videre og mitt tilstand ble bre forverret etter besøk der. Rekommanderer ikke denne legen.

Faglig flink lege.

Ben Li har vært min fastlege i mange år, han er faglig dyktig og har alltid henvist meg til andre spesialister hvis han ikke selv har funnet ut hva som er i veien med meg. Kontorsøster Elisabeth er også meget dyktig i sin jobb, men et lite minus er at det er ofte forsinkelser der, men jeg bytter ikke fastlege av den grunn.

Dårlig opplevelse

Svært uoppmerksom, rotete og ukonsentrert lege. Ved tlf.henvendelse har han bl.a tatt meg for å være en annen pasient og dermed svart på helt andre ting. Sist gang jeg var der måtte jeg også betale et tillegg for en henvisning til en annen lege, noe jeg ikke har opplevd før. Både mannen min og jeg har gått til han. Svært misfornøyd begge to. Har byttet fastlege nå.

Veldig fornøyd med Zhang

Alltid for god hjelp og behandling av Dr. Ben Li Zhang og hans personale. Elisabeth er alltid hyggelig når hun tar telefonen, og veldig behjelpelig med å sette opp en time.
Kan være ventetid på legekontoret, men føler at Zhang alltid tar seg tid til pasientene - og det er derfor det kan ta noe lengre tid.

Den beste legen!

Han har vært min fastlege i to år. Jeg setter stor pris på den kunnskapen han har. Legeutdannelse fra Kina og Norge gjør at han kan mye. Jeg har aldri gått fra han uten at jeg har blitt bedre! Jeg setter stor pris på hans kunnskap med akupunktur og urtemedisin. Det virker utmerket! Da jeg kom til han for to år siden var jeg langt nede, uten livsvilje, mye hodepine og generelt mye smerte. Jeg hadde da blitt omtrent gitt opp av legevakt, fastlege og sykehus...
Nå har jeg igjen blitt et lykkelig og glad menneske i løpet av den tiden jeg har vært hans pasient. Han har vært den beste legen for meg!

Uklar

Kan noe av det han driver med, men er uklar og vanskelig å forholde seg til. For øvrig ikke noe pluss med mye venting, men det er resultatet av timene som her er mest skuffende.

Må dessverre bytte fastlege.

Forener kinesisk og vestlig medisin med stor dyktighet

Med medisinsk utdannelse både fra Kina og Norge bruker Ben Li sine omfattende fagkunnskaper til å kombinere elementer fra to medisinske tradisjoner som i utgangspunktet er ulike, men som i mange sammenhenger viser seg å utfylle og støtte opp om hverandre - til beste for pasientenes helsetilstand. Denne erfaringsbakgrunnen gir Ben Li en helt særegen innsikt og kompetanse i å stille relevante diagnoser og gi behandling i samsvar med den enkelte pasients behov. Han viser stort engasjement og evne til å observere og fange opp symptomer som andre lett kan overse, og som er vesentlig for den videre behandlingen.
Som pasient hos Ben Li føler jeg meg svært godt ivaretatt, både profesjonelt og menneskelig. Hans naturlige omgangstone og vennlighet gjør det lett å samtale med han, og hans humoristiske sans gjør at min siste rest av "legeskrekk" forsvinner...
Det er betryggende å ha Ben Li som fastlege!

God kunnskap og holdning, behjelpelig og profesjonell

- Kan skape en god dialog, pasient - lege
- Har god kunnskap som leger og har en god "klinisk øye".
- Er profesjonell
Hjelper pasient etter behov.

ser ikke opp fra pcen

Han sitter og skriver på pc hele tiden og klare ikke å la merke at det er faktisk et menneske som sitter foran ham. Jeg syns det var helt forferdelig. Jeg har prøvd flere ganger men det er aldri bedre. Jeg måtte bytte til en annen fastlege.

En veldig dyktig lege

Ben Li Zhang har vært min fastlege i mange år. Jeg kan ikke få fullrost nok hans faglige dyktighet, både til å behandle og stille diagnose. Selv har jeg vært plaget av artrose i ledd og søvnløshet som jeg har fått god hjelp for, og jeg er per i dag ikke plaget av dette. Jeg vil også nevne at min mor var svært plaget av betennelse i huden og var innlagt på Rikshospitalet (som det het den gangen) uten at de klarte å finne ut av hva som feilte henne. Jeg bestemte meg da for å ta henne med til dr. Zhang . Han forsto hva årsaken til sykdommem var og behandlet henne for det. Da hun senere kom tilbake til sykehuset , forsto de ikke hva som hadde skjedd. Dessverre var de lite interessert i å høre på hva slags behandling hun hadde fått hos dr. Ben Li Zhang.
Et lite minus kan være at han har vært litt uryddig med tidene. Det synes jeg imidlertid at han i det siste har forbedret seg veldig på. Og når jeg vet at jeg får så god medisinsk hjelp, er det til å leve med. Anbefales!!

Umulig å få time

Nå ser jeg meg nødt til å bytte fastlege for min datter og meg, da det er helt umulig å få time her til vanlige sjekker. Har fått time én gang, ellers har heg brukt Volvat. Ekstremt vanskelig å komme gjennom på telefon, og på svareren sier de at man kan sende mail, men jeg har ikke opplevd å få svar på mailer. Dette gidder jeg ikke lenger, og bytter fastlege NÅ. Den ene timen jeg hadde opplevdes som språklig tung, jeg hadde 40 i feber og en opplagt halsbetennelse. Legen spurte meg flere ganger om jeg kanskje hadde kjønnssykdommer. En ikke spesielt hyggelig opplevelse for en dame på 37 år som hadde vært gift i 11 år og nettopp blitt enke. I tillegg måtte jeg vente i halvannen time på å komme inn.