Ben Li Zhang

Atrium Legesenter
Eckersbergsgate 30 0260 Oslo
Ben Li Zhang er en av 570 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Ben Li Zhang

Cannot get hold of the doctor

I tried to call the number of the doctor and the center directly 4 times during the week and I always got a voice mail

Empatisk, sjeldent dyktig og kunnskapsrik

Ben Li Zhang er uten sammenligning den beste fastlegen jeg har hatt (av fire). Han er interessert i pasientene, intelligent og kunnskapsrik. Hans behandling - en blanding av tradisjonell medisin og kinesisk akupunktur - har gitt resultater over all forventning.

Han er også en særpreget (i positiv forstand) og unik personlighet - stillferdig, følsom, empatisk. At det kan være litt venting på legekontoret (som en annen pasient har bemerket), at hans stil er noe unorsk (han kan forsvinne uten å si «ha det») og at man noen ganger må si ting to ganger, får man ta med overbærenhet og godt humør. Det er helt åpenbart ikke uvennlig ment. Han forstår forøvrig norsk mye bedre enn han snakker, så man kan være helt trygg på det faglige.

As kaos.

Atrium legesenter er as kaos. Ben li zhang starter stort sett dagen med å være 15 min forsinket,du får første time kl 9.00 og legen kommer skjelden løpende inn døra før 9.15. Så tar det noen minutter før han gar skiftet og startet pc,så kl er ca 9.30 når du kommer inn, men han er en flink lege selv om han er stresset og alltid har dårlig tid ig han snakker fort og dårlig norsk OG han har et stort forbruk av legesekretærer,de er skjelden der lenger enn 2-3 mnd så må kona hans vikariere en stund til han får en ny,og det er slitsomt når Vivi (kona til Ben Li) sitter i luka for hun snakker også dårlig norsk.

Ikke anbefalt dessverre

Jeg har valgt Ben Li fordi han har et holistisk syn på helse. Det er ikke ofte det skjer at man kan få akupunktur- eller tensbehandling på et fastlegekontor, noe jeg satt veldig mye pris på (uansett om det kostet ekstra), men den siste tiden har jeg fått nok og måtte bytte til en ny fastlege. Selve kontoret drives på en veldig kaotisk måte. Blant annet er det alltid forsinkelser (minst 1 time), jeg har fått inkassovarsel på en time jeg ikke en gang hadde og nesten ingen hjelp fra resepsjonen med å kansellere det. Jeg har også vært på apotek bare for å finne ut at legen har glemt å fikse resept i systemet og gått tilbake på legekontoret for å fikse det (har prøvd å fikse det på mail med resepsjonen først, men det viste seg at jeg måtte faktisk tilbake og betale for en ny time for å få den resepten!). Da jeg hadde ultralyd på Atrium legesenter (som kostet rundt 700kr) ble mine notater mistet, og jeg vet egentlig ikke til dagens dato om det gikk greit eller ikke med undersøkelsen min. Selve legen, med all den kunnskapen han har, kunne vært fantastisk, men han har så dårlig tid i det siste at han ikke har tid å høre på deg en gang. Det ble bare verre og verre over tid og sist jeg var der, fikk jeg så dårlig opplevelse at jeg fikk nok. Han sporte meg samme spørsmål flere ganger uten å få med seg hva som feiler meg (det er ingeting med språket å gjøre, han snakker og forstår godt norsk, det er bare at han er ukonsertret, stresset med tiden og kaotisk). Vi ble flere ganger avbrutt av andre som kom på rommet under min time - første gang han var ferdig med å snakke med dem, sa han "ha det" til meg, uansett om jeg var midt i å fortelle hva som feiler meg da vi ble avbrutt - andre gang vi ble avbrutt og han var ferdig med å fikse noe, begynte han å snakke med meg om en annen diagnose (tipper han tenkte jeg var en pasient før meg eller noe, for han begynte å spørre om en helt annen sykdom som jeg ikke en gang har nevnt). Han hadde null kontroll på det som skjedde under timen, hvem jeg var, hva jeg kom for og hva jeg trenger. Skulle ønske han hadde mer tid til pasientene sine og var mer strukturert.

Usedvanlig dyktig!!

Med medisinsk utdannelse både fra Kina og Norge har BenLi fagkunnskaper utenom det vanlige. Det at han kombinerer vestlig medisin med kinesisk medisin som er ulike men som i mange sammenhenger viser seg å utfylle og støtte opp om hverandre. BenLi har en helt særegen innsikt og kompetanse han har gitt meg svært god behandling i samsvar med mitt behov. Han viser stort engasjement og evne til å observere og fange opp symptomer som utallige spesialister på sykehuset dessverre har oversett og feilbehandlet.
Som pasient hos BenLi føler jeg meg svært godt ivaretatt, både profesjonelt og menneskelig. Han har gjort meg mye bedre og med dette gitt meg styrke til å ville fortsette å leve.