Ole Henrik Øyum

Autorisasjon (2006)

Torshovdalen Legesenter AS Telefonnummer22 09 76 0022 09 76 ...
Hans Nielsen Haugesgate 37E 0481 Oslo
Ole Henrik Øyum er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Ole Henrik Øyum

Midt på treet

Jeg har hatt han som fastlege i 6 år nå og har nettopp byttet til ny. Han virket veldig profesjonell, og tok seg tid til det jeg hadde å si, men grunnen til jeg byttet var at jeg følte jeg ikke ble tatt ordentlig på alvor og han fulgte ikke opp noe med mindre det trengtes.

Dr. Øyum har reddet livet mitt!

Jeg og min familie er evig takknemlige overfor Dr. Øyum, for at han tok seg tid til å forstå meg, da jeg var psykisk syk. Han tok meg på alvor, beroligget meg, men var likevel veldig bestemt og tok affære. Han har fulgt meg opp bedre enn spesialistene jeg har vært innom, og det er på grunn av han at jeg lever et godt liv i dag.
Han inrømmer når han kommer til kort, og søker hjelp hos eksperter eller i litteraturen. Det er trygt å vite. Han gambler ikke med folks helse. Han er også flink til å forklare ting på en måte man forstår.
Litt ventetid, ja, men det betyr bare at han ikke har stoppeklokken på når han har pasienter inne. Jeg sitter gjerne et kvarter og venter, hvis jeg vet han setter seg tilbake i stolen med kaffekoppen og lytter når jeg forteller.
Anbefaler han på det sterkeste.

Tilgjengelig og oppdatert

Jeg er veldig fornøyd med Dr. Øyum. Jeg får time raskt, selv om man ofte må vente en stund. Det er som andre her nevner ofte fordi han bruker god tid der det trengs. Jeg har flere ganger opplevd at han tar seg tid til å gjøre research der og da, og har også ringt meg i ettertid dersom han har funnet ut noe nytt.

Uansett hva det gjelder har jeg alltid fått henvisning til spesialist dersom jeg ønsker det selv.

Jeg synes også det er hyggelig med en ung og oppdatert lege som gjerne kan spøke litt. Alt i alt er han en hyggelig og faglig dyktig lege.

Kompetent og empatisk

Jeg ser på tilbakemeldingene at det er to leire, hvor den ene er svært fornøyd og den andre svært misfornøyd. Jeg hører til den første gruppen. Men ved så forskjellige tilbakemeldingen, må store deler av forklaringen ligge hos andre enn legen. Det ser ut til at enkelte har vel store forventninger. Som eksempel er det problematisk å kritisere han for både å bruke for kort tid og å være forsinket. Forsinkelsene skyldes formodentlig at han bruker noe mer tid enn hva som legges til grunn for en vanlig konsultasjon.

Overfor meg er Øyum empatisk, aktivt lyttende og interessert. Han virker oppdatert og nøye. De som har helt andre opplevelser kan vurdere å skifte lege og skaffe seg et sammenligningsgrunnlag. Det er grenser for hva en allmennlege kan utrette.

Tar seg ikke tid

Tar seg ikke tid, hører ikke etter, glemmer ting. var hos legen når jeg fant ut jeg var gravid, tok seg ikke tid til spørsmål jeg hadde i relevanse til gravideten, fikk kun være inne maks 10 min. sjekket ikke blodtrykk noe det viste seg senere at jeg hadde problemer med (fant ut dette når jeg byttet til jordmor etter mitt ønske). Fikk satt opp ny tid pga blodprøver noen uker senere. kom da tilbake og hadde heller ikke da tid til å snakke og ta seg tid. fikk ikke noe ordentlig helsekort, kun en kopi og jeg påpekte at en del var feil bl annet adresse og andre detaljer. blodprøvene fikk jeg ikke tatt pga at det var rett før påske det hadde han glemt så måtte tilbake uken etter for å ta blodprøver. slett behandling med tanke på at det var min første gravidetet. Forsøkte hele tiden å spøke bort og være morsom. Ikke bra dessverre.