Ole Henrik Øyum

Autorisasjon (2006)

Torshovdalen Legesenter AS Telefonnummer22 09 76 0022 09 76 ...
Hans Nielsen Haugesgate 37E 0481 Oslo
Ole Henrik Øyum er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Ole Henrik Øyum

Kjempe fornøyd!

Har hatt Øyum som lege i ca 2-3 år nå og gikk inn her mest for nysgjerrighetens skyld. Jeg har lest igjennom andres anmeldelser og stiller meg IKKE bak de som er negative.
Øyum er en flott lege som hører på deg og tar deg på alvor. Jeg har aldri følt meg dum for å f.eks spørre om noe da han alltid svarer på en saklig og noen ganger positiv humoristisk måte. Når hardet også vært noe alvorlig har han kjapt og profesjonelt tatt prøver, kontaktet kollegaer eller henvist meg videre dit jeg kunne få hjelp. Det med ventetid kjenner jeg meg heller ikke igjen i da jeg som regel kommer inn så og si når jeg har time (+5-10 min, men det syns jeg er normalt).
Jeg anbefaler han på det sterkeste!

En av de bedre fastlegene jeg vet om!

Har lest litt igjennom kommentarfeltet for å se andre tilbakemeldinger. Og det stemmer ikke overens med inntrykket jeg sitter igjen med. Fikk rask hjelp, opplyst lege som kan sitt fagfelt, prater godt med deg og er veldig interessert i å hjelpe deg(skjønner at det er vanskelig å hjelpe stamkunder som finner opp den ene sykdommen etter den andre, som er tydelig at det er de som klager på han). Jeg har hatt en del fastleger opp igjennom da jeg har drivet med idrett profesjonelt og flyttet litt her og der. Og Henrik kommer på topp 2 listen min over fastleger som jeg vil anbefale på det sterkeste.

Men det skal sies at å ringe inn per telefon er fortsatt litt problematisk og lang kø til tider. bedre å dra innom å bestille om det er noe, hyggelige damer i skranken.

Stresset og altfor kjapp til å konkludere.

Etter tre år hos Øyum har jeg fått nok.

Han er stresset og lytter ikke. Hver gang jeg prøver å si noe, overstyrer han meg og slenger rundt seg med medisinsk lingo.

Det lengste besøket jeg hadde på hans kontor var 5 min.. og det var en time han hadde lovet å ta seg "god tid" til meg. Har du mer enn én ting å ta opp, blir han rastløs og prater det bort. "Vi får ta det neste gang".

Det ender som regel opp i en blodprøve, som jeg sjelden får vite resultatet av, uten å selv spørre spesifikt. Han har ved flere anledninger ikke tatt nødvendige prøver, og oversett bl.a vitaminmangel.

Han har også sagt at "det er bare å ringe". Problemet er at når jeg ringer, får jeg beskjed av assistent om at han ikke tar telefoner. Jeg må bestille en ny time tre uker frem i tid.

Til syvende og sist sitter man igjen med følelsen av at legen kun jobber for å få penger i kassa, og ikke nødvendigvis ivareta pasienten.
Jeg har fått bedre hjelp hos leger som ikke har meg på sin liste.

Dyktig og handlekraftig

Jeg har vært hos ham 3-4 ggr i forbindelse med graviditet. Veldig kunnskapsrik og god til å forklare.
Pga av problemer med svangerskapet sendte ham meg til sykehuset. Han tar pasienten på alvor å lar ikke "ting gå over av seg selv", som jeg har opplevd andre leger har gjort.

Forferdelig dårlig lege

En forferdelig lege som ikke kan noe om yrket sitt. Han tar ikke tak i noen ting, og lurer du på noe om en sykdom du kanskje kan ha, printer han ut info fra wikipedia som man kan lese. Uproffesjonelt! Han har aldri tid til deg, er veldig stressa, og var det flere ting man kom til legen for, får man "ta det i neste time". Altså må man bestille enda en time. Og det er jo minst en måned ventetid for å få time! Hele Torshovdalen legesenter er uhyggelig, og ansatte er ofte sure. Man kommer aldri igjennom på telefonen, og Øyum er alltid forsinka og stressa.

Så har man mer enn en vanlig forkjølelse, bør man finne en annen lege! Han klarer ikke å finne ut av eller ta tak i alvorlige ting, og man får ikke hjelp. Han sender deg ikke videre til spesialister heller, med mindre man spør om det selv. Styr unna!