Leif Tomas Bergquist

Autorisasjon (2005)

Leif Tomas Bergquist er en av 56 fastleger i Sarpsborg

Siste vurderinger av Leif Tomas Bergquist

Veldig faglig sterk!

Etter mange år med en dårlig lege, så fikk jeg Lege Bergquist i 2010, og han har hjulpet meg tibake til livet. Han "så" meg, og vi fikk etterhvert en fin dialog! Han er sympatisk og snill, og han lot meg også komme med andre forslag, hvis jeg ikke var enig! En annen sterk side med denne legen, er at at alltid undersøker, før han skriver ut nye medikamenter, om de kan fåes på blå resept!
Jeg vil takke deg så mye for alt du har gjort for meg!!
Det er også flinke og hyggelige damer i resepsjonen, og man kan bestille time på internett, og da vurderer de dette, og du får raskt svar av personalet på din mobil, via sms! Det er meget positivt!
Takk til dere også for flott hjelp!

Nedlatende, dømmende og uprofesjonell!

''Dr.'' Bergquist, må være bortimot, den værste legen jeg hat hatt. Jeg kan ikke forestille meg hva som foregår oppe i hodet hans, men hvordan han dømmer enkelte pasienter (inkludert meg), er en skam, og utrolig uprofesjonellt! Jeg har kommet til han med veldig ukomfertable symptomer, ved følge av medisiner han har skrevet ut til meg. Jeg vet jeg ikke er en lege, men når jeg foreslår andre liknende medikamenter, får jeg et ''blankt nei''. Medikamentene jeg foreslo, var av veldig lik type, og jeg har prøvd disse før, og de hjalp mot hva jeg tok de for, (hvilket er meget viktige medikamenter,) i tilegg til at bivirkningene var fraværende. Som sagt, jeg en ikke en lege selv, men jeg vet att dette er medikamenter i samme klasse, som har hjulpet før. Dagen jeg kom til han med disse plagene, må ha vært den værste (fastlege-)konsultasjonen jeg har hatt hos denne mannen. Han gjorde det veldig klart at siden jeg er tidligere rusmisbruker, var det jeg fortalte han løgn (eller piss, som han selv uttalte seg om mine plager). Jeg følte att hvis disse symptomene vedvarte, kunne de gi, alvolige konsekveser for meg selv. Jeg kunnne rett og slett ikke fortsette med en ''lege'', hvor tilliten var totalt forsvunnet.
Jeg har senere møtt denne ''Doktoren'' på legevakten, (angående psykiske problemer,) hvor han insisterte på att allt var i orden, og sende meg ut døren, værre en jeg var, og full av angst. Dette endte i katastrofe! De var til og med frekke nok til å sende regning, for en tjeneste han ikke hadde utført! (Det er selvfølgelig min egen mening.)
Servicen fra resepsjonistene er ''okei'', men når man har ett slikt yrke, ville det jo vært naturlig å møte noen imøtekommende (et smil ville heller ikke skadet) , men intrykket mitt av disse damene, er at de er ''alltid grinete''. Man føler seg meget lite velkommen, og mottagelsen virker bitter!
Jeg vil også notere att om du er en travel person, er dette IKKE det riktige legekontoret for deg, etter min mening (om det er det for noen)... Vanligvis for å komme in til Tomas Bergquist bør du sette av over en time til venting... Er du heldig, kommer du inn etter 30-45 minutter. Værste tilfellet jeg har hatt angående ventetid, var da jeg venntet rundt 2 og en halv time, for så å nærmest bli kastet ut.
Jeg anbefaler på det sterkeste å finne en annen lege!

Tusen takk for tre år med masse hjelp.

Tusen takk for all tiden du har tatt deg! Takk for besøkene på sykehuset når jeg har trengt det og fleksibiliteten din i forhold til å være lege som møter pasient med god forståelse.

Takk for at du er kort og konsis, og at du gjør jobben din så bra!
Jeg er utrolig fornøyd med hvordan jeg har blitt møtt, sett og hørt uten at jeg har følt meg dum i ettertid.

Tusen takk, Tomas for all hjelpen de siste tre årene. Det skulle vært flere leger som deg! :-)

Hilsen en strålende fornøyd jente som har trengt somatisk og psykiatrisk hjelp.

En utrolig flott resepsjon er det også med imøtekommende damer som ikke bare kan jobben sin, men du får en god dose medmenneskelighet i samme slengen.

Kudos!

Lite initiativ og informasjon

Har hatt ham som fastlege i 8 år, savner informasjon, opplysning og svar på direkte spørsmål, selv når jeg spør rett ut, får jeg bare "ulne" svar og føler jeg selv må komme med idéer for evt videre utredning. Han er hyggelig, og jeg føler han kan det rent medisinske, men jeg føler meg ikke trygg og ivaretatt, føler meg mer som en hypokonder når jeg er der, at han ikke tar ting på alvor og lytter til hva jeg har å si. Hvis du liker å stille din egen diagnose, er dette legen for deg. Jeg har byttet :-) PS Kontorpersonalet er helt fantastiske :-)

tilgjengelig, oppdatert, hjelpsom og følger alltid godt med

hjelpsom og gjør det lille ekstra for de som har problemer utenom det vanlige
hatt mine barn der og han klarer alltid å ordne opp
rolig og litt stille mann som lytter