Profilbilde av psykolog Andrew Harar

Andrew Harar

Profilbilde av psykolog Andrew Harar
Psykolog

Om

Andrew Harar er en erfaren psykolog med kompetanse innen utredning, diagnostisering og behandling av lettere til alvorlige psykiske lidelser. Andrew har 6 års erfaring i Spesialisthelsetjenesten fra Psykisk Helsevern (PHV) og Tverrfaglig Spesialisert Rusbehandling (TSB), og har jobbet som psykolog ved Volvat Medisinske Senter siden 2016. For øyeblikket, og frem til 2024, tar Andrew kun pasienter for ADHD-utredning, behandling og oppfølging.

ADHD utredning, behandling og oppfølging
Andrew har utredet ADHD i over 10 år og siden 2020 har han utelukkende jobbet med ADHD-utredninger, behandling og oppfølging. Utredningen følger Nasjonal Faglig Retningslinje (oppd.4/22) og National Institute for Health and Care Excellence (NICE) sine retningslinjer for å sikre høy kvalitet på ADHD-utredninger. Andrew holder seg faglig oppdatert ved å delta på kurs og konferanser. Han har blant annet deltatt:

• 2023: 9th World Congress on ADHD, Modernising the concept of ADHD: ADHD World Federation
• 2022: ADHD-oppdatering : Norsk Psykiatrisk Forening
• 2021: 8th World Congress on ADHD, From child to adult disorder : ADHD World Federation
• 2019: Psykoedukativt Gruppeveilederkurs for voksne med ADHD : Pegasus
• 2018: Kvinner og ADHD : ADHD Norge
• 2017: Fagkonferanse om Status ADHD, hvor står vi nå? : ADHD Norge

Andrew er en fagperson med stort engasjement for ADHD-feltet og holder seg oppdatert på den siste forskningen. Han tilbyr ADHD-utredning, behandling og oppfølging som er forankret i en evidensbasert tilnærming.

Bestill time
Pasienter hos Andrew får en grundig utredning og oppfølging som gir økt funksjonsnivå og livskvalitet. Er du interessert i å vite om du kan være en kandidat for ADHD-utredning? Ta gjerne kontakt med Andrew på e-post (psykolog@harar.no) for bestilling av en vurderingssamtale.

Autorisasjon (2014)

Andrew Harar er psykolog i Oslo

Siste vurderinger av Andrew Harar

Høy kompetanse, effektiv utredning

Klinikk: Psykolog Andrew Harar Skrevet

Jeg har fått god behandling og utredning av ADHD.
Etter et dårlig inntrykk av offentlig utredning, så ble jeg anbefalt av en av mine nærmeste om Andrew.

Jeg er veldig fornøyd med hele prosessen.

Andrew sine mellommenneskelige ferdigheter, og hans ønske om å hjelpe folk, gjorde det enklere for meg å stole på han. Anbefaler han på det sterkeste

Bedre psykolog kan en ikke be om. Faglig sterk med en trygg og imøtekommende personlighet.

Klinikk: Psykolog Andrew Harar Skrevet

Andrew har spilt en viktig rolle for at jeg kunne gjennomføre høyere utdanning. Han har møtt meg med kunnskap og genuin interesse for meg og mine styrker og utfordringer.

Trygg og kunnskapsrik

Klinikk: Psykolog Andrew Harar Skrevet

Snill og vennlig, utfordrer og beroliger samtidig. Helt klart villig til å hjelpe og veilede, Andrews eneste agenda er at du skal ha det bedre.

Ryddig, grundig og profesjonell.

Klinikk: Psykolog Andrew Harar Skrevet

Min faste psykolog foreslo at jeg skulle kontakte Andrew for en vurdering av mulig ADHD: dette valget angrer jeg ikke på.

Andrew bidro til en svært grundig og ryddig utredning, og jeg følte at jeg fikk svært god oppfølgning i alle steg av prosessen.

I kjølvannet av dette har jeg omsider mottatt medisinering (i tråd med Andrew’s hypotese), og jeg kan med trygghet si at dette har gitt meg svært økt livskvalitet.

Jeg vil alltid være takknemlig for at jeg fikk denne muligheten og behandlingen.

Dersom du er i tvil om du har ADHD, eller ønsker en vurdering av en som virkelig kan faget, så anbefaler Andrew på det sterkeste.

Genuine, dyktig, og imøtekommende.

Klinikk: Psykolog Andrew Harar Skrevet

Jeg har hatt en utrolig possitiv opplevelse i min korte tid med Andrew. Jeg hadde veldig flaks med å få akkurat han som behandler, da jeg følte at han hadde en veldig genuine forståelse for situasjonen min, og ikke minst ønske om å hjelpe meg. Jeg følte meg godt tatt imot, informert, og veiledet gjennom hvert steg i prossessen, og tror aldri det hadde vært en like overkommelig og god opplevelse uten han.