Profilbilde av psykolog Andrew Harar

Andrew Harar

Profilbilde av psykolog Andrew Harar
Psykolog

Om

Andrew Harar er en erfaren psykolog med kompetanse innen utredning, diagnostisering og behandling av lettere til alvorlige psykiske lidelser. Andrew har 6 års erfaring i Spesialisthelsetjenesten fra Psykisk Helsevern (PHV) og Tverrfaglig Spesialisert Rusbehandling (TSB), og har jobbet som psykolog ved Volvat Medisinske Senter siden 2016. For øyeblikket, og frem til 2024, tar Andrew kun pasienter for ADHD-utredning, behandling og oppfølging.

ADHD utredning, behandling og oppfølging
Andrew har utredet ADHD i over 10 år og siden 2020 har han utelukkende jobbet med ADHD-utredninger, behandling og oppfølging. Utredningen følger Nasjonal Faglig Retningslinje (oppd.4/22) og National Institute for Health and Care Excellence (NICE) sine retningslinjer for å sikre høy kvalitet på ADHD-utredninger. Andrew holder seg faglig oppdatert ved å delta på kurs og konferanser. Han har blant annet deltatt:

• 2023: 9th World Congress on ADHD, Modernising the concept of ADHD: ADHD World Federation
• 2022: ADHD-oppdatering : Norsk Psykiatrisk Forening
• 2021: 8th World Congress on ADHD, From child to adult disorder : ADHD World Federation
• 2019: Psykoedukativt Gruppeveilederkurs for voksne med ADHD : Pegasus
• 2018: Kvinner og ADHD : ADHD Norge
• 2017: Fagkonferanse om Status ADHD, hvor står vi nå? : ADHD Norge

Andrew er en fagperson med stort engasjement for ADHD-feltet og holder seg oppdatert på den siste forskningen. Han tilbyr ADHD-utredning, behandling og oppfølging som er forankret i en evidensbasert tilnærming.

Bestill time
Pasienter hos Andrew får en grundig utredning og oppfølging som gir økt funksjonsnivå og livskvalitet. Er du interessert i å vite om du kan være en kandidat for ADHD-utredning? Ta gjerne kontakt med Andrew på e-post (psykolog@harar.no) for bestilling av en vurderingssamtale.

Autorisasjon (2014)

Andrew Harar er psykolog i Oslo

Siste vurderinger av Andrew Harar

Veldig Hyggelig og kunnskapsrik

Klinikk: Psykolog Andrew Harar Skrevet

Andrew fikk meg til å føle meg både trygg og sett. Han var lett å prate med og han viste veldig god kunnskap. Dette var en psykolog som du merket likte jobben sin og brydde seg om pasienten noe jeg satt stor pris på. Servicen jeg fikk var helt fantastisk og han var veldig fleksibel slik at timene jeg hadde hos han skulle passe best mulig for meg. Jeg anbefaler Andrew veldig sterkt.

Totalt misforståelse

Dro for potensiell ADHD-utredning

Slet først med å finne frem, psykologen var i tillegg forsinka. Forklarte ikke noe om hva som skulle skje, men lurte på hvorfor jeg egentlig var der. Jeg opplevde som at han opplevde at jeg bare var oppmerksomhetssøkende.

Stilte noen flere spørsmål, men de var så utydelig at jeg ikke klarte å svare. Sjelden jeg har kommunisert så dårlig med noen, dessverre.

Kjære pasient,
Jeg beklager for ventetiden og at vi har uoversiktlige ventesoner.
Informasjon om den første vurderingssamtalen finnes på vår nettside. Formålet med samtalen er å vurdere (1) aktuelle ADHD-symptomer, (2) om de har eksistert før fylte 12 år, (3) symptomer på ulike livsområder, (4) om de gir funksjonsvansker, og (5) utelukke andre psykiske og fysiske tilstander som kan forklare ADHD-symptomene.
Du skal ha ros for å ha mot til å søke hjelp. Det er ikke lett å oppsøke hjelp og du har vært modig. Beklager for at du ikke følte deg hørt og at jeg ga deg et inntrykk av å være oppmerksomhetssøkende. Som klinisk ADHD-utreder, stiller jeg mange spørsmål, noe som kan oppleves som ubehagelig. I dette tilfellet ble vi sannsynligvis enige om ikke å fortsette med ADHD-utredning på grunn av uklarheter.
Det er ikke endelig bestemt om du ikke har ADHD, og jeg vil anbefale at du søker en annen offentlig eller privat aktør for en "second-opinion". Jeg forsøker alltid å gi en god oppsummering på slutten av konsultasjonen, men jeg har kanskje «bommet» her.
Jeg oppfordrer deg også til å sende en klage via vår nettside, slik at din negative opplevelse blir vurdert av en fagansvarlig psykiater/psykolog og min nærmeste leder. Du må logge inn med Bankid.
Du kan også ringe vår resepsjon og legge igjen en beskjed til meg. Så kan jeg følge deg opp med en telefonsamtale med mer veiledning og råd.
Håper for en bedre forståelse mellom oss denne gangen :-)

Med vennlig hilsen,
Andrew Harar

Besvart av Andrew Harar

ADHD utredning

Klinikk: Psykolog Andrew Harar Skrevet

Var hos Andrew for utredning og fikk hjelpen jeg trengte pluss mer. Han er en dyktig psykolog som tar seg tid, har forståelse og man føler at man blir hørt. En veldig god opplevelse og anbefales på det sterkeste.

Trygg og ekstremt dyktig

Klinikk: Psykolog Andrew Harar Skrevet

Fått formidabel hjelp med utredning av ADHD. Følt meg ivaretatt og forstått igjennom hele prosessen.

Trygg, hjelpsom og veiledende

Klinikk: Volvat Oslo - Nationaltheateret Skrevet

Andrew hjalp meg sortere hva en ADHD virkelig er, og veiledet meg gjennom en meget grundig og profesjonell utredning. Jeg kom for å få svar, som Andrew lærte meg å svare på selv. Min varmeste anbefaling til de som ønsker en grundig, riktig og rask utredning. Hilsen mann 36 år.