Kathe Aase

Fødselshjelp og kvinnesykdommer

Autorisasjon (1983)

Kathe Aase er gynekolog i Øygarden

Siste vurderinger av Kathe Aase

Et godt inntrykk av legen

Klinikk: Spesialistsenteret på Straume Skrevet

Min erfaring med legen er positiv. Hun spurte og vi snakket om min helse. Hun var rask ved undersøkelsen og prøvetakingen. Forklarte hva hun så på ultralyd osv. (Jeg er ikke gravid) Totalt et godt inntrykk, og går nok dit igjen når tid for ny prøve kommer.

Flink lege

Klinikk: Spesialistsenteret på Straume Skrevet

Eg er veldig fornøyd, hun er flink og forklare og veldig rolig i stemmen. Føler meg godt tatt imot der!

Hyggelig og kunnskapsrik

Klinikk: Spesialistsenteret på Straume Skrevet

Leste alle de negative omtalene før timen og gruet meg derfor litt ekstra til timen. Det tok ikke mange minuttene før jeg skjønte at jeg hadde gruet meg for ingenting. Hun er hyggelig, kunnskapsrik, forståelsesfull og veldig flink til å forklare. Og absolutt ikke hardhendt som jeg ser noen skriver. Men dette er kun min erfaring. Føler meg vel tatt i mot. Sekretæren hennes er også superhyghelig. Eneste minus er ventetiden på timen.

Nedlatende, arrogant og hardhendt

Klinikk: Spesialistsenteret på Straume Skrevet

Jeg ble henvist til henne, og kommer ALDRI til å gå der igjen. Hun avbryter og har ikke interesse å høre hva jeg vil si. Det virket som om hun heller ville være et annet sted enn på legekontoret. Det virket også som at hun ikke hadde lyst å ha meg som pasient. Det var helt klart at hun ikke ville høre på noe jeg hadde å si. Jeg synes at hvis en velger et yrke hvor man skal jobbe med mennesker, så må man klare å være litt tålmodig og vennlig.

Nedlatende og lite tid til å høre på meg

Klinikk: Spesialistsenteret på Straume Skrevet

Jeg kom inn med smerter og jeg antok det var en underlivsinfeksjon. Dette har skjedd før, og vanlig rutine har vært lab-analyse og kanskje antibiotika. Kathe Aase var nedlatende og uten noen lab-analyse gav hun meg en resept. Jeg antok det var antibiotika, og begynte å ta det. Jeg synes det var rart at jeg ikke ble bedre, og ringte for å spørre om hvor lang tid det ville ta før infeksjonen gikk vekk. Jeg fikk kort beskjed at jeg ikke trengte å ringe de før jeg var ferdig med medisinen, som tok 14 dager. Jeg googlet medisinen, og fant ut at det bare var en smertestillende. Jeg synes det var rart at hun vurderte situasjonen min slik.