Heidi Høgdahl

Heidi Høgdahl er gynekolog i Oslo

Siste vurderinger av Heidi Høgdahl

Utrivelig konsultasjon

Klinikk: Gynekologene AS Skrevet

Jeg har nå vært hos dr Høgdahl to ganger, først for noen år siden og hadde en dårlig opplevelse da, men ga henne en ny sjanse da jeg ble henvist dit på nytt. Det angrer jeg på.

Jeg kom hit for å finne ut hva jeg kan gjøre med min hormonelle forstyrrelse og generelt prøve å forstå hvordan den fungerer. Ble møtt med "ta disse hormonpreparatene" og fikk ellers bare vage bortforklaringer og ting som "jeg skjønner ikke hvorfor du trenger å vite det?" "spiller det noen rolle hvorfor det er sånn?" i tillegg til ting som er fullstendig feil. Hun sa for eksempel at det ikke er mulig å ha en menslignende blødning uten å ha hatt eggløsning først - selv om dette er et helt vanlig fenomen og kalles anovulatoriske blødninger.

Lytter ikke, nedlatende tone, irritert når du spør om ting, tar seg ikke tid til å svare, virker ikke interessert i å hjelpe utover å gi "standardpakken" med medisiner som hun har bestemt seg for at er eneste løsningen.

Kommer ikke tilbake.

Ikke særlig fornøyd

Klinikk: Gynekologene AS Skrevet

Det er synd at en så lite informativ gynekolog er sertifisert til å sette inn Gynefix spiral. Første time gikk greit, men etter at jeg flere ganger kom tilbake med kraftige smerter og mye spørsmål fikk jeg bare som svar hver gang: alt ser fint ut med spiralen. Og det er greit nok det, men Heidi er ihvertfall ikke en gynekolog som tar seg tiden til å sjekke andre ting eller snakke og vise nysgjerrighet og forståelse for slike smerter. Måtte dra til Volvat for å ta ut spiralen, og selv om det var dyrt, følte jeg meg ekstremt mye bedre ivaretatt der. Ble henvist videre for å følge opp de kraftige smertene jeg har hatt det siste halve året. Jeg anbefaler ikke Heidi som gynekolog.

Ubehagelig opplevelse

Klinikk: Gynekologene AS Skrevet

Jeg kan dessverre ikke anbefale å gå hit. Slik jeg opplevde det virket Heidi irritert over at jeg var der og brukte av hennes tid. Måten hun snakket til meg på opplevde jeg også i likhet med flere andre her som nedlatende. Jeg følte verken at jeg ble hørt eller ivaretatt, og opplevde at problemene jeg har slitt med i flere år ble bagatellisert og ikke tatt på alvor.

Trygg og kunnskapsrik

Klinikk: Gynekologene AS Skrevet

Føler meg alltid ivaretatt når jeg er der. Hun er hyggelig og profesjonell. Følger opp vis det er noen som skal følges. Har vært hos henne nå i 5-6 år. Føler ikke det som står her stemmer.

Anbefales!

Klinikk: Gynekologene AS Skrevet

Gynekolog med høy kompetanse OG empati. Føler meg sett og tatt på alvor, og finner roen hos Heidi. Høyt faglig nivå og for første gang nærmest gleder jeg meg til årlig kontroll.