Halvor Bakke Melbye

Gynekolog

Fødselshjelp og kvinnesykdommer

Autorisasjon (1999)

Lillestrømgynekologene AS Telefonnummer64 84 60 5064 84 60 ...
Dampsagveien 2 A 2000 Lillestrøm
Halvor Bakke Melbye er gynekolog i Lillestrøm

Siste vurderinger av Halvor Bakke Melbye

Ubehagelig, skremmende og smertefullt

Klinikk: Lillestrømgynekologene AS Skrevet

Timen begynte bra, følte jeg fikk svar på alt jeg lurte på av spørsmål og bekymringer.

Da det var tid for selve gynekologiske undersøkelsen derimot.... jeg fikk null informasjon om hva som foregikk der nede og følte meg redd. Null advarsel om kalde kremer eller ting som skulle "opp der". Jeg fikk kjempevondt på et punkt (celleprøve), og da jeg spurte han om det var normalt å få så vondt fikk jeg en totalt uinteressert og uempatisk respons tilbake. Så da lå jeg der; bena spredt, smerter pga røff behandling, alt mens tårene rant.

At dette er min opplevelse under min første gynekolog time er fryktelig synd. Å være redd for å dra til gynekolog er det ingen som burde føle. Melbye er kunnskapsrik, men har totalt mangel på empati, forståelse og kommunikasjonsevner for en pasient, etter min opplevelse.

Det skal jo ikke være sånn at man skal gå ut av legekontoret og gråte fordi man følte seg så...invadert?

Har lest de andre vurderingene, og selvom jeg synes det er bra at det er noen som ikke har hatt samme opplevelse av denne mannen som meg, så synes jeg det er svært ubehagelig å se at det er såpass mange som har hatt lignende opplevelse som meg.

Anbefaler han ikke i det hele tatt - særlig hvis du er ung og det er din første gang.

Dyktig

Klinikk: Lillestrømgynekologene AS Skrevet

Hyggelig kar . Følte absolutt at han kunne sine ting og ivaretok meg på utmerket måte .
Veldig fornøyd med hjelpen jeg fikk.

Oppdatert, rask og skånsom

Klinikk: Lillestrømgynekologene AS Skrevet

Jeg har veldig smerter ved GU, men Melbye var så forsiktig som ingen har klart å være før. Han ga meg et tips om hva som kunne fungere med en gang og det klarte ikke min private gynekolog å gjøre. Rask, skånsom, lyttende og veldig oppdatert på endometriose ift min situasjon.

Jeg hadde gruet meg lenge til dette besøket etter å ha lest kommentarene her på legelisten

Første og siste gang hos denne legen, nesten som et overgrep.

Klinikk: Lillestrømgynekologene AS Skrevet

Pga. en uregelmessig blødning, ferdig med overgangsalderen, ble jeg henvist til en gynekolog.
Han skulle ta en celleprøve fra innerst inne, hva nå det heter?
Dette gjør fryktelig vondt for oss som ikke har født barn.
Jeg sa til ham med en gang at det har blitt gjort før og at det er fryktelig vondt.
Men det måtte gjøres.
Så kommer smertene som jeg ikke klarer å holde ut uten at jeg begynner å gråte og å skrike pga. at det er så vondt.
Han sier at jeg skal holde kjeft og være stille for jeg skremmer pasientene ute på venteværelset.
For et svar, for en lege.
Min mann var dessverre ikke med den dagen. Men han ble så sint da jeg kom hjem og fortalte om dagens legebesøk at han sa at han gjerne skulle vært med og fortalt legen hvem som her skal holde kjeft!
Jeg kommer aldri til å gå til denne legen igjen.
Jeg kan IKKE anbefale ham.

Trygg og oppdatert

Klinikk: Lillestrømgynekologene AS Skrevet

Gruet meg som jeg alltid gjør før en sånn time. Men det hadde jeg ingen grunn til. Jeg ble tatt godt imot og han var oppdatert på min "historie", så jeg ble avslappet av den grunn.
Han forklarte hva han gjorde underveis. Han ringte meg også uken etter m blodprøvesvar.Alt i alt var dette en positiv opplevelse hvor jeg følte meg i ivaretatt og trygg. En hyggelig fyr, syns jeg.