Elin Ødegaard

Elin Ødegaard er gynekolog i Oslo

Smestadgynekologene

Oscarsgt. 20 0352 Oslo

Siste vurderinger av Elin Ødegaard

Den mest ubehagelige legetimen jeg noen gang har hatt.

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Hun var voldsomt ufølsom i måten hun lot meg få vite hva som var galt. Hun forklarte ingenting mens hun undersøkte og hun gikk rett ut av rommet etter undersøkelsen og begynte å skrive på datamaskinen. Da jeg kom ut skrev hun diagnosen min på en lapp og ba meg "sjekke det ut selv". Gjennom hele konsultasjonen fikk jeg ikke fullføre en eneste setning og det virket som hun bare ville ha meg ut fortest mulig. Hun kom også med en spøk på min bekostning angående min vekt. Det er lov å snakke om vekt fra et helseperspektiv, men ikke greit å gjøre narr av noen som har kommet for å be om hjelp til andre problemer. Undersøkelsen var grei og ikke vond.

Fantastisk gynekolog. Imøtekommende og faglig dyktig!

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Elin Ødegaard er svært imøtekommende, hyggelig og faglig dyktig.

Hun var opptatt av å sette seg godt inn i min medisinske situasjon og historie. Hun stilte spørsmål, lyttet til det jeg hadde å si - og ga svært god og forståelig informasjon. Hun svarte også helt konkret på de spørsmålene jeg stilte til henne, samt at hun ga råd om "veien videre".

Det jeg kanskje vil fremheve spesielt, er gjennomføringen av den medisinske undersøkelsen: Jeg er imponert! Jeg har vært hos flere gynekologer de siste årene, og dette er helt klart den "beste" (gynekologiske) opplevelsen jeg har hatt så langt. Underveis forklarte hun hva som skulle skje steg for steg (jeg foretrekker det), og var svært varsom ved utførelsen av undersøkelsene. Jeg kjente så vidt noe av undersøkelsene, og det ble gjort endel ved akkurat dette besøket.

Noe som kanskje er litt rart å trekke frem, men som jeg føler er en trygghet for meg personlig, er at hun har jobbet med gynekologi på Oslo Uni.sykehus i mange år, og på den måten har masse erfaring innenfor dette feltet. Dette gjør at jeg føler meg svært trygg på at de faglige vurderingene hun gjør er gode og riktige.

Jeg kan absolutt anbefale Ødegaard på det sterkeste! Jeg følte meg trygg og ivaretatt. Dette blir min faste gynekolog fremover (og jeg er glad og lettet for å kunne si nettopp det!).

for dårlig utredning og informasjon

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Bra gynekologisk undersøkelse, men altfor stressende konsultasjon (noe som er rart ved et så viktig tema for pasienten). Veldig dårlig oppfølging og utredning. Ble bedt om å begynne med behandling uten å få noe videre forklaring rundt bivirkninger/ alternativer eller en vurdering av hele problemstillingen min. Føler meg ikke trygg på den medisinske vurderingen da legen ikke helt husket mitt tilfelle da medisiner ble utskrevet. Sitter igjen med mange spørsmål, og det er vanskelig å komme i kontakt med lege da det virker som om det er veldig fullbooket hos henne.

Trygg og empatisk gynekolog!

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Elin er en dyktig gynekolog, som har forståelse for at en gynekologisk undersøkelse ikke er komfortabelt og er ikke hardhendt. Hun er empatisk og gir ett inntrykk av at hun virkelig bryr seg om pasienten og ønsker å følge opp og løse problemene på best mulig måte, til tross for travle dager. Jeg har vært hos henne nå 3-4 ganger, og er like fornøyd med behandlingen hver gang. Jeg føler meg trygg og ivaretatt hos Elin!

Stresset, feil informasjon og lite empati

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Møtte hun først etter å ha ventet på time for utredning av barnløshet i tre måneder. Da måtte jeg vente en halv time over min bestilte time for å komme inn, og hun var veldig stresset og virket lite interressert i å undersøke hva som var galt. Hun viste også lite empati, og uten god begrunnelse la hun frem prøverør som eneste mulige alternativ uten å virke som om hun forsto at det var leit.

Hun var ikke hardhendt, og virket som dyktig mht gynekologiske undersøkelser.

Hun ga oss feil og forvirrende informasjon om flere forhold vedrørende prøverør og barnløshet, som fertilitetsklinikken måtte oppklare når vi kom dit.

Anbefales ikke dersom man skal utredes for barnløshet. Sikkert helt ok ved rutineundersøkelser.