Elin Ødegaard

Oscarsgt. 20 0352 Oslo

Siste vurderinger av Elin Ødegaard

Kunnskapsrik og trygg!

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Jeg har vært under oppfølging hos Elin i 3-4 år nå, og er fortsatt meget fornøyd. Jeg føler meg trygg på at hennes kunnskap ivaretar min problemstilling, hun er forsiktig og forklarer fint alt hun gjør. Jeg føler meg ivaretatt som pasient og at jeg blir fulgt opp på en profesjonell og god måte hos Elin. Jeg føler hun oppriktig viser omsorg og sympati for meg og min situasjon. Hun er direkte i måten hun prater på, noe jeg personlig liker da jeg vil vite hva jeg skal forholde meg til og slipper å gå rundt grøten. Hun er dog noe fullbooket og jeg vil tro en vanlig rutinepasient kan føle hun stresser litt da mitt intrykk er at hun bruker godt med tid på utredningskasusene og at kanskje rutineundersøkelsene da blir litt "inn på kontoret og ut igjen". Likevel synes jeg hun er den desidert beste gynekologen jeg har vært hos, og at hun tar meg og min problemstilling på alvor samt at det er hyggelig å være hos henne!

Ærlig og ivaretakende

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Kan anbefale Ødegaard på det varmeste. Hun svarte meg ærlig og direkte på mine bekymringer og var samtidig emosjonelt ivaretakende. En dyktig gynekolog og støttespiller. Jeg kunne ikke ha følt meg i tryggere hender. Stedet er populært og de har lange ventelister, noe som gjør at det er nokså ufleksibelt i.f.h.t. Timebooking, men skal du følges opp for rutinekontroller etc. Er det nok verdt å vente på.

Ikke interessert i å lytte

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Svært dårlig kommunikasjon med pasient. Ville ikke snakke med pasient før undersøkelsen. Lot ikke pasient fullføre setninger. Stresset, utålmodig, lite sensitiv, mislykkete forsøk på å vise sympati. Virket som hun ville ha meg ut fortest mulig. "Jeg har ikke tid til å snakke med deg."
Dårlig til å håndtere negative følelser hos pasient.
Dårlig kommunikasjon etter undersøkelse. Jeg rakk ikke stille spørsmålene jeg ønsket før jeg ble "hevet ut".
Sikkert helt grei til rutineundersøkelser (Bestill dobbelttime for å unngå stresset lege). Men hvis det er din første undersøkelse, eller har behov for talmodighet og sympati, eller du har smerter, traumer, opplevd overgrep, eller av andre grunner har vanskeligheter med a gjennomfore undersøkelse, finn en annen lege.

Den mest ubehagelige legetimen jeg noen gang har hatt.

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Hun var voldsomt ufølsom i måten hun lot meg få vite hva som var galt. Hun forklarte ingenting mens hun undersøkte og hun gikk rett ut av rommet etter undersøkelsen og begynte å skrive på datamaskinen. Da jeg kom ut skrev hun diagnosen min på en lapp og ba meg "sjekke det ut selv". Gjennom hele konsultasjonen fikk jeg ikke fullføre en eneste setning og det virket som hun bare ville ha meg ut fortest mulig. Hun kom også med en spøk på min bekostning angående min vekt. Det er lov å snakke om vekt fra et helseperspektiv, men ikke greit å gjøre narr av noen som har kommet for å be om hjelp til andre problemer. Undersøkelsen var grei og ikke vond.

Fantastisk gynekolog. Imøtekommende og faglig dyktig!

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Elin Ødegaard er svært imøtekommende, hyggelig og faglig dyktig.

Hun var opptatt av å sette seg godt inn i min medisinske situasjon og historie. Hun stilte spørsmål, lyttet til det jeg hadde å si - og ga svært god og forståelig informasjon. Hun svarte også helt konkret på de spørsmålene jeg stilte til henne, samt at hun ga råd om "veien videre".

Det jeg kanskje vil fremheve spesielt, er gjennomføringen av den medisinske undersøkelsen: Jeg er imponert! Jeg har vært hos flere gynekologer de siste årene, og dette er helt klart den "beste" (gynekologiske) opplevelsen jeg har hatt så langt. Underveis forklarte hun hva som skulle skje steg for steg (jeg foretrekker det), og var svært varsom ved utførelsen av undersøkelsene. Jeg kjente så vidt noe av undersøkelsene, og det ble gjort endel ved akkurat dette besøket.

Noe som kanskje er litt rart å trekke frem, men som jeg føler er en trygghet for meg personlig, er at hun har jobbet med gynekologi på Oslo Uni.sykehus i mange år, og på den måten har masse erfaring innenfor dette feltet. Dette gjør at jeg føler meg svært trygg på at de faglige vurderingene hun gjør er gode og riktige.

Jeg kan absolutt anbefale Ødegaard på det sterkeste! Jeg følte meg trygg og ivaretatt. Dette blir min faste gynekolog fremover (og jeg er glad og lettet for å kunne si nettopp det!).