Elin Ødegaard

Elin Ødegaard er gynekolog i Oslo

Siste vurderinger av Elin Ødegaard

Lyttende, kunnskapsrik og løsningsorientert

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Etter flere undersøkelser hos dr Ødegaard vil jeg si hun er blant de beste hva gjelder kunnskap, pasientkommunikasjon og behandlings-teknikk. Hun viser stor trygghet og forståelse for både kvinnelige og generelle helseplager og utfordringer relatert til disse. Ikke minst tør hun å si sannheten om hva som er forskningsbasert og unødvendig vs SoMe-populære og dyre behandlinger. Og like viktig, hva som trengs av meg som pasient for å løse problemene. Det er det svært få leger og spesialister som tør. Hun er busy, men likevel veldig tilgjengelig ved behov. Absolutt å anbefale.
Jeg er enig i noen av kommentarene om at resepsjonistene ikke like imøtekommende.

Trygg, hyggelig og informativ!

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Jeg sitter igjen med en veldig positiv opplevelse etter å ha vært hos Dr. Ødegaard og tatt biopsi av livmorhalsen. Hun tok seg tid, hørte på spørsmål og informerte godt underveis i prosedyren. Dette tror jeg overhodet ikke har noe med at jeg selv er helsepersonell. I en sånn setting er jeg like sårbar og interessert i informasjon som alle andre.

Nedlatende og frekk

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Nedlatende holdning til pasienter, ikke oppdatert på nyere forskning knyttet til problematikken rundt p-pille bruk. Oppleves som å ikke bli tatt seriøst i en sårbar situasjon. Anbefales ikke, vil ikke at noen andre skal oppleve det samme.

Mangel på empati og ustrukturert

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Elin oppleves som en kald lege som ikke forstår at ufrivillig barnløshet er en veldig tøff greie for et par. Man føler seg på ingen måte sett og hun jobber svært ustrukturert. Vi var hos henne ifm ufrivillig barnløshet og hun klarte å rote bort våre papirer. Anbefaler ingen unge par som sliter med å bli gravide om å dra til henne. Hun har alltid dårlig tid og bruker hele timen på å se i skjermen/skrive på sin PC. Ikke en eneste gang hadde hun øyekontakt.

Erfaren og hyggelig

Klinikk: Smestadgynekologene Skrevet

Tydelig og trygg . Gir relevant informasjon som er lett å forstå. Kjente meg hørt og godt ivaretatt. Erfaren trygg og stø på hånden.