Trond Jørgensen

Autorisasjon (1986)

Siste vurderinger av Trond Jørgensen

Better bedside manner

Klinikk: Colosseum Mann Skrevet

Frankly I was not happy with the way he would let me lie naked on the examination bed while he took a phone call. A medical doctor with a better bedside manner would have the consideration to ask me to cover myself up not just for its own sake but also if one of his assistants should enter the consulting room.
I also could not help noticing that he has prominently displayed on the wall a certificate from his alma mater declaring that he has attained high marks in his examinations. I found that amusing and a touch "blowing your own trumpet".
Last, after I entered his surgery I had to close the door myself. A thoughtful doctor would have closed the door behind me to establish a safe space for a debut consultation.

Lite forståelsesfull

Klinikk: Volvat Oslo - Majorstuen Skrevet

Hadde en konsultasjon hos Trond fordi jeg ville ha en second opinion. Her hadde jeg mange spørsmål og han hadde lite svar. Han bare satt å så på meg, og svarte svært vagt eller ikke noe på spørsmålene mine.

profesjonell, proaktiv, informativ og hyggelig

Klinikk: Volvat Oslo - Majorstuen Skrevet

Etter flere besøk knyttet til behandling av agressiv prostata med godt resultat er jeg svært fornøyd med hele behandlingsforløpet. Jeg har følt meg prioritert og profesjonelt behandlet av en lege med god kunnskap, noe min overlege på OUS sin kreftavdeling bekrefter.

Kreft er en alvorlig sykdom og Trond har gitt meg god tro på valgt behandlingsforløp etter strålebehandling ved OUS.

Han er lyttende og proaktiv i forhold til komplikasjoner som oppstår og informativ i forhold til de råd han gir.

Jeg føler en stor grad av trygghet i forhold til hans behandlingsopplegg og setter pris på hans store forståelse for pasienters sykdomssituasjon.

Jeg har anbefalt han til gode venner med tilsvarende sykdomsproblematikk som meg selv.

Dyrt og dårlig

Klinikk: Volvat Oslo - Majorstuen Skrevet

Siden prisen hos privat lege naturlig nok er langt høyere enn hos fastlegen, ringte jeg på forhånd for å undersøke hva min undersøkelse ville koste. Kr. 1500,- skulle de ha for min komplette pakke.

Jeg trengte å gå til privat lege fordi det hastet. Etter å ha ringt Volvat fikk jeg time hos Jørgensen allerede dagen etter. Siden prisen var høy, spesielt siden jeg er student, forventet jeg også en bedre service enn hos fastlegen. Legen var likevel 20 minutter forsinket, og noe unnskyldning for det hadde han ikke.

Da jeg endelig kom inn til Jørgensen var det 3 spørsmål og ut igjen med meg. Besøket på kontoret hans var ferdig etter 5 minutter.

Turen gikk så innom laboratoriet. Etter avlevert prøve ble jeg sendt til kassa for å betale. Prisen hadde nå steget til kr. 2200,-. Kr. 700,- mer enn de hadde opplyst om på telefon. Siden jeg var i tidsnød følte jeg ikke at jeg hadde noe annet valg enn å betale.

Jørgensen sa at svar på prøvene ville være klart innen få timer. Nå har det gått to uker og jeg har ennå ikke fått noe svar. Jeg har ringt og snakket med sekretær om å bli oppringt av Jørgensen, men verken det eller brev i posten med prøvesvar har jeg fått.

Av frykt for ikke å få svar på prøvene i det hele tatt har jeg ikke turt å klage.

Av legene på Volvat forventet jeg profesjonalitet fordi Volvat er et privat sykehus, samt at prisen er langt høyere enn i det offentlige. Men etter denne saken har jeg helt mistet tilliten til Volvat generelt og til Trond Jørgensen spesielt.