Tore Sandanger

Gastroenterolog og indremedisiner

• Fordøyelsessykdommer
  • Indremedisin

Autorisasjon (1989)

Asker Endoskopiklinikk Telefonnummer66 76 06 9066 76 06 ...
Knud Askers vei 28B, Trekanten senter 1383 Asker

Siste vurderinger av Tore Sandanger

Den mest lite forståelsesfulle og uten medfølelse lege jeg har vært bort i, hørt om

Klinikk: Asker Endoskopiklinikk Skrevet

Hvordan er det mulig at en pasient blir behandlet på en sånn nedlatende måte, uten empati, uten omtanke. Man går jo til lege fordi man er syk ikke for å bli truet eller kjeftet på ! Det første man blir møt med at «du er stresset, du skjønner ingenting !»
Hva gjør dette med en pasient som har kommet til lege for å finne ut hva som feiler med han. Hold dere unna denne legen sier jeg bare !

Elendig

Klinikk: Asker Endoskopiklinikk Skrevet

Kom til et trist venterom på gangen, eneste informasjon var vi henter deg .
Første spørsmål var om jeg kjørte bil , da fikk jeg ikke smertestillende .
Dette ble brukt i etterkant, jeg fikk vite jeg var stresset og nervøs. Hadde legen brukt litt forståelse og tid ville dette blitt bra. Men han kjørte på og fortalte at han ikke kunne gjøre analysen ferdig . Jeg skal ikke tilbake til dette stedet.

Lite hyggelig opplevelse

Klinikk: Asker Endoskopiklinikk Skrevet

Legen spurte knapt om mine symptomer og opplevdes særs lite lyttende eller imøtekommende. Han avbrøt meg og spurte om jeg har hatt mye stress i livet, og at mageplager generelt er årsaket av stress. Deretter gav han meg en ferdig utskrevet lapp om stress og mageproblemer. Jeg følte meg lite tatt på alvor og mislikte sterkt at jeg ikke fikk ta meg tid til å beskrive mine symptomer og sykdomshistorie. Assistenten hans virket stresset og irritert i sin kommunikasjon. Jeg vil ikke anbefale Asker Endoskopiklinikk. Velg andre alternativer.

Ikke no medfølelse

Klinikk: Asker Endoskopiklinikk Skrevet

Ble kalt umoden pga sprøyteskrekk etter å ha vært stresset og redd, ikke nok med det at jeg skulle ta koloskopi. Spurte om å få litt tid men det hadde de ikke tid til og truet med å avslutte. Fikk mye pes under hele koloskopien om at dette må jeg komme meg over osv. Anbefaler ikke dette til personer som er nervøse eller stresset, for dette har man ikke tid til og da er det bare dra hjem.

Grei gjennomføring av gastroskopi, men sitter med spørsmål

Klinikk: Asker Endoskopiklinikk Skrevet

Jeg var nervøs, særlig etter å ha lest de negative anmeldelsene her. Heldigvis ble ikke selve undersøkelsen så ille. Sykepleier spurte uoppfordret om jeg ønsket litt å slappe av på, og tilrådde det med begrunnelse i at det kunne være vanskelig å gjennomføre undersøkelsen om jeg ikke klarte å slappe av. Angrer ikke på det, og anbefaler virkelig å la bilen stå og ta imot det tilbudet om man kvier seg. Legen oppfattet jeg som litt sånn typisk spesialist. Det gikk fort i svingene, men jeg syntes det som ble sagt ga mening. Det som ble litt dumt var at jeg i stedet for en konsultasjon fikk med et skriv om funnene ved undersøkelsen og tiltak jeg skulle iverksette. Dette fordi det kunne være vanskelig å huske en samtale pga. den beroligende medisinen. For mitt vedkommende var den ute av systemet relativt raskt. Jeg har studert litt helsefag, og var derfor i stand til å forstå hva som sto der og bakgrunnen for det som ble sagt før undersøkelsen. Likevel forstår jeg ikke helt hva han legger i noe av det som ble skrevet. Jeg får bare håpe at fastlegen min kan svare på det.

Jeg vil si det er litt forbedringspotensiale med hensyn til kommunikasjon. Det er generelt sett lurt å droppe for mye fagterminologi, og kanskje ta seg litt bedre tid til forklaringer. For min del gikk det greit, men for andre som ikke har kunnskaper på forhånd kan det nok oppleves stressende.