Sjur Humerfelt

• Indremedisin
  • Lungesykdommer

Autorisasjon (1981)

Siste vurderinger av Sjur Humerfelt

Hyggelige ansatte og høy kompetanse

Klinikk: K.A.L. Klinikken AS Skrevet

Jeg har flere ganger vært innom klinikken for utredning og oppfølging, og går alltid derfra fornøyd. De ansatte som utfører tester er tålmodige og vennlige, og spesialist Humerfelt er utrolig dyktig og engasjert i sine pasienters helse. Han er dyktig på å lytte, og fører samtalen inn på relevante opplysninger til lykke for alle med "munndiarè" hos legen, slik som meg. Ved forrige besøk fikk jeg konkrete beskjeder på hvordan jeg skulle håndtere sykdommen videre og det har gitt meg motivasjon til å følge opp egen helse bedre.

En fantastisk spesialist.

Klinikk: K.A.L. Klinikken AS Skrevet

Sjur Humerfeldt er en spesialist med sjelden kompetanse og jeg takker han for god utredning og veiledning.
I 2014 var jeg ekstremt syk og hadde kun 30% lunge kapasitet og ingen viste hva jeg feilte eller hvorfor før jeg kom til Sjur. 2 dager etter var jeg på lovisenberg og fikk helt utrolig behandling og hjelp takket være Sjur. En fantastisk lege med albuer nok til og få deg frem i tide.

Trygg og kunnskapsrik

Klinikk: K.A.L. Klinikken AS Skrevet

Har brukt Sjur Humerfelt siden han var på Aker og kommer ikke til å slutte. En bergenser med god humor og begge bena på jorda. Faglig veldig dyktig og nøler ikke med å henvise deg videre hvis han er usikker. Han har fått min astma meget stabil og tilleggs sykdommer som kompliserer tar vi på strak arm. Han har en rett frem måte å snakke på. Noe jeg setter pris på. Anbefaler ham på det sterkeste. KAL klinikken er topp og de som jobber der er suverene :)

Effektivitet fremfor kvalitet?

Klinikk: K.A.L. Klinikken AS Skrevet

KAL klinikken er super på alle måter.

Humerfelt ble av undertegnede ikke oppfattet som særlig lyttende eller en som tok seg tid til å lytte til symptomer og situasjoner problemer oppstår.

Viker likevel faglig dyktig, men på grunn av hastverkstilnærmingen vil nok viktig informasjon ikke tilkomme legen, og pasient vil nok ikke få så god hjelp som en trolig vill kunne fått.

En kjekk og grei og litt nedlatende holding skaper heller ikke trygghet og en følelse av å bli ivaretatt.

Overkjørende

Klinikk: K.A.L. Klinikken AS Skrevet

Da jeg var der for første gang var han veldig opptatt av å fortelle om seg selv, kom med flere politisk ukorrekte spøker, og var lite interessert i å høre om grunnen til at jeg faktisk hadde fått henvisning til spesialist. Da testresultatene ikke viste det han hadde forventet, ble han nærmest fornærmet på meg, og stilte en masse spørsmål han ikke ga meg tid til å besvare.

En fordel med denne legen er at han tar grundige tester.

Han er uten tvil en god lege dersom man har symptomer som klart indikerer en diagnose, men er vanskelig å forholde seg til når symptomene er vage.

Derimot må jeg applaudere alle resepsjonistene og de ansatte som utførte pustetester etc. Virkelig hyggelige, profesjonelle, og behagelige å være rundt!