Jørgen Westby

Hjertespesialist og indremedisiner

• Hjertesykdommer
  • Indremedisin

Autorisasjon (1985)

Rådhuset Spesialistsenter Telefonnummer23 01 09 8023 01 09 ...
Fridtjof Nansens plass 7 0160 Oslo

Siste vurderinger av Jørgen Westby

Arrogant og uengasjert

Klinikk: Rådhuset Spesialistsenter Skrevet

Jeg var hos Dr. Westby til undersøkelse, fikk beskjed om å sitte ned, hvorfor vet ikke jeg, for rett etterpå fikk jeg beskjed om legge meg på undersøkelsesbenken for å klargjøres for en EKG, Inn kommer en kvinnelig medhjelper og utfører EKG. Deretter kommer Dr Westby inn og utfører en ultralydundersøkelse. Ultralydundersøkelsen av hjertet gikk greit, men jeg måtte spørre hva han mente om resultatet av både EKG, og ultralydundersøkelsen, oppfatter Dr Westby som lite interessert, og engasjert i pasientene, stilte egentlig ingen spørsmål, kun ny medisin og 24 timers blodtrykk test om 1 mnd. Jeg følte eneste gang han viste noen form for engasjement var da jeg skulle betale, da var han meget oppsatt på hvor jeg skulle legge betalingskortet. Jeg kommer ikke til å utføre 24 timer blodtrykk test hos Dr Westby, min fastlege må finne en annen løsning. jeg håper andre pasienter som blir henvist til Dr Westby leser andre pasienters opplevelse av møte med Dr Westby, slik skal det ikke være.

Typisk spesialist

Klinikk: Rådhuset Spesialistsenter Skrevet

Jeg var hos Dr. Westby til undersøkelse. Ble kalt inn presis og fikk beskjed om å sitte ned og fortelle, hvilket jeg gjorde, men møtte ikke noe engasjement hos dr. Westby. Han hørte på, og konkludere før jeg var ferdig med å snakke.

Ultralydundersøkelsen av hjertet gikk greit, men jeg måtte spørre et par ganger for å få en tilbakemelding.

EKG-resultatet måtte jeg også spørre om.

Det eneste engasjementet han la i mitt besøk, var da han skulle ha penger. Jeg tror han sa tre eller fire ganger hvor mye jeg skulle betale og hvor jeg skulle legge kortet mitt.

Et gammel ordtak sier: Vær skeptisk til leger som har visne blomster i vinduet"

Pengebegjær er en dårlig form for medisinsk behandling.

Dette er heldigvis ikke typisk for spesialister.

MEGET DYKTIG INDREMEDISINER

Klinikk: Rådhuset Spesialistsenter Skrevet

Etter henvisning fra Aleris sykehus skulle jeg gjennomgå ultralyd og sykkeltest ved klinikken.

Ble tatt inn på minuttet og ønsket velkommen av Jørgen Vestby.

Han intervjuet meg ca. 8-10minutte og lyttet godt til hva jeg hadde å si før undersøkelsen startet.

Han var svært nøye, og forklarte at det ubehaget jeg hadde med dobbeltslag "nå og da" kunne være, siden dette ikke var jevnt.

Han spøkte litt, ikke minst siden jeg var i samme "vektklasse" som han, sa han. :)

Resultatet av sykkelprøve og ultralyd var helt OK. Konklusjon: Jeg måtte begynne med trening hvor jeg får økt kondisjon, ikke bare styrketrening.

Overhodet ikke avleiringer i noen av blodårene var konklusjonen av CT - og det er jo bra for en voksen mann på 66.

Kjenner ikke igjen Dr. Westby på alle de negative kommentarene som er her, men for hva jeg vet har andre kanskje hatt dårlig erfaring, i såfall har han forbedret seg voldsomt.

Kan trygt anbefale Dr. Westby på det varmeste!

Uengasjert og fraværende

Klinikk: Rådhuset Spesialistsenter Skrevet

Undersøkelsen ble gjennomført uten noe form for samtale eller øyekontakt. Legen virket totalt uengasjert. Mine få spørsmål ble ikke bevart uten at jeg måtte spørre flere ganger. Fikk inntrykk av at han bare ville få meg ferdig og ut i betalingsautomater.

Tydelig og flink lege

Klinikk: Rådhuset Spesialistsenter Skrevet

Det var en fin opplevelse å bli undersøkt på Rådhuset spesialistsenter av Jørgen Westby.
Ble godt tatt i mot av trygg sykepleier først - før videre behandling av lege.
Han virker faglig sterk og jeg følte meg svært godt ivaretatt.
En fin totalopplevelse når man skal til lege og er bekymret.
Behandling ble foreslått og alt var tydelig og greit.