Jørgen Westby

Autorisasjon (1985)

Siste vurderinger av Jørgen Westby

Særdeles arrogant

Klinikk: Rådhuset Spesialistsenter Skrevet

Jeg har fått et klart negativt inntrykk av Westby. Ved konsultasjon stilte han meg en del standard ja/nei-spørsmål. For øvrig var han totalt uinteressert i å høre meg fortelle om hvordan jeg opplevde hjerteproblemene mine. I forkant av timen gikk jeg flere døgn med en gammel og slitt EKG-måler. Jeg ble derfor ikke helt overrasket da Westby fortalte meg at målingene inneholdt mye støy. Westby fortalte videre at plagene mine var ingenting å bry seg med. Jeg fikk et klart inntrykk av at han mente at problemet ikke var plagene i seg selv, men snarere at jeg engstet meg for disse plagene. Dette til tross for at jeg slett ikke hadde engstet meg for dette, men gikk rundt og var både sliten og hemmet i hverdagen av dem. Jeg fikk ingen hjelp til videre behandling. Han var imidlertid forbausende interessert i hvordan jeg skulle betale. "Med kort eller faktura?"

Lite lyttende

Klinikk: Rådhuset Spesialistsenter Skrevet

Ba meg om å trene mer og gå ned i vekt for å få ned blodtrykket uten å i det hele tatt spørre meg om livsstil og treningsvaner først. Virket mest opptatt av å bare komme igjennom med det som måtte gjøres, jeg opplevde ikke å bli tatt på alvor.

Blandet opplevelse

Klinikk: Rådhuset Spesialistsenter Skrevet

Time 06.01.21 kl. 12.30. EKG utført av hyggelig dame med munnbind først. Dernest ultralyd utført av dr. Jørgen Westby. Legen brukte ikke munnbind. Han måtte nødvendigvis lene seg over meg når jeg lå på siden med ryggen mot ham og det føltes utrygt pga. Covid-situasjonen. Han sa underveis kun korte "kommandoer", dvs. hva jeg måtte gjøre på benken for at han kunne utføre ultralyd av hjertet. Trolig gjorde han en god faglig jobb og ga meg sin konklusjon tilslutt med melding om innkalling igjen om 2 år, men gjennom hele konsultasjonen var han meget mutt og uvennlig. Min konklusjon:
Alle må bruke munnbind nå og helsepersoner må ha en viss grad av vennlighet for å gjøre pasienten trygg og avslappet.

Grundig og trygg

Klinikk: Rådhuset Spesialistsenter Skrevet

Nervøs da jeg kom, men slappet godt av i møte med Westbye. Han informerte underveis og svarte på spørsmål.
Hyggelig dame i luka også!

Uinteressert og avfeiende lege, anbefales ikke

Klinikk: Rådhuset Spesialistsenter Skrevet

Jeg har vært på konsultasjon hos Jørgen Westby, og vil fraråde andre å oppsøke denne klinikken.

Jeg var på EKG, ultralyd og sykkel. Det var nærmest ingen kommunikasjon med legen under hele konsultasjonen. Underveis fikk jeg ingen forklaring om helseproblemet eller resultatene av undersøkelsen. Alt jeg forsøkte å spørre om og si ble avfeid som uvesentlig og "ikke noe spesielt".

Dette er en Pluss-tjeneste.