Jørgen Westby

Hjertespesialist og indremedisiner

• Hjertesykdommer
  • Indremedisin

Autorisasjon (1985)

Rådhuset Spesialistsenter Telefonnummer23 01 09 8023 01 09 ...
Fridtjof Nansens plass 7 0160 Oslo

Siste vurderinger av Jørgen Westby

Likegyldig og utålmodig

Klinikk: Rådhuset Spesialistsenter Skrevet

Dr. Westby virket fraværende og uengasjert gjennom hele konsultasjonen. Han spurte meg ingen spørsmål, bare konstaterte diagnosen ut fra EKG og sa jeg ville bli henvist videre til operasjon. Han ga ingen råd om hvordan jeg skulle takle tiden inntil operasjon. Han skrev ut regningen, og viste tydelig at nå var det på tide for meg å gå og ikke stille spørsmål, og så ledet han meg ut til kortleseren.
Det var en helt uvanlig ubehagelig konsultasjon og jeg vil fraråde pasienter å gå til ham, og kommer ikke til bruke ham som kardiolog igjen.

Høflig & Profesjonell

Klinikk: Rådhuset Spesialistsenter Skrevet

Legen gikk rett på saken, akkurat på problemstilling. Var i humør og hilste. Positivt og trygg. Beskriver nøye diagnosen.

Arrogant og uinteressert

Klinikk: Rådhuset Spesialistsenter Skrevet

Jeg var for første gang i mitt liv inne til en hjerteundersøkelse, etter å ha fått plager med høyt blodtrykk.
Ble møtt av hyggelig dame som monterte på ekg-måler dage en, og var spent på å komme tilbake dagen etter og møte dr. Westby.
Timen dagen etter ble en meget ubehagelig opplevelse. Westby kunne ikke vært mere uinteressert i meg og mine svar på hans få spørsmål, han hilste ikke og hadde ikke øyekontakt med meg en eneste gang. Han jobber på autopilot, gir korte kommandoer og tilbyr ingen informasjon om selve undersøkelsene han utfører. Jeg vet mindre om mitt hjertes tilstand nå, enn hva jeg gjorde i går. Ved en såpass dyr undersøkelse må det være lov å forvente en lege som byr på sin kunnskap og feltet, og som er i stand til å i det minste fake en interesse for pasienten.
Når det kom til betalingen derimot, da ble han i litt bedre humør.

Man er som kvinne i en meget sårbar situasjon når man ligger der toppløs med alskens ledninger på seg, og når legen i tillegg virker å kjede seg noe voldsomt så blir det en negativ anmeldelse herifra altså.

Nøyaktig og kunnskapsrik

Klinikk: Rådhuset Spesialistsenter Skrevet

Jeg hadde gruet meg veldig til undersøkelsen, men legen var hyggelig, og forklarte nøye hva som skulle skje. Jeg opplevd undersøkelsen og legen som strukturert, nøye og rolig. Det var en god opplevelse for meg.

Dyktig fagmann

Klinikk: Rådhuset Spesialistsenter Skrevet

Dr. med. Jørgen Westby kan sin medisin. Fremragende på ultralyd av hjertet. Meget dyktig kardiolog. Kan kanskje virke litt brysk på sarte sjeler, men jeg kom godt overens med ham.