Jørgen Westby

Hjertespesialist og indremedisiner

• Hjertesykdommer
  • Indremedisin

Autorisasjon (1985)

Rådhuset Spesialistsenter Telefonnummer23 01 09 8023 01 09 ...
Fridtjof Nansens plass 7 0160 Oslo

Siste vurderinger av Jørgen Westby

Trygg og kunnskapsrik

Klinikk: Rådhuset Spesialistsenter Skrevet

Virket litt "morsk" i starten,men han var likanes og ikke minst dyktig!Jeg liker folk som sier sin mening,blant annet om såkalt fastlege!

Denne mannen er lei av jobben sin

Klinikk: Rådhuset Spesialistsenter Skrevet

En særdeles ubehagelig opplevelse å være i samme rom som dr Jørgen Westby, han behandlet meg arrogant fra jeg kom inn til jeg gikk ut. Jeg håper han finner en annen måte å ta imot sine pasienter på fremover, dette var bare skrekkelig.

Særdeles arrogant

Klinikk: Rådhuset Spesialistsenter Skrevet

Jeg har fått et klart negativt inntrykk av Westby. Ved konsultasjon stilte han meg en del standard ja/nei-spørsmål. For øvrig var han totalt uinteressert i å høre meg fortelle om hvordan jeg opplevde hjerteproblemene mine. I forkant av timen gikk jeg flere døgn med en gammel og slitt EKG-måler. Jeg ble derfor ikke helt overrasket da Westby fortalte meg at målingene inneholdt mye støy. Westby fortalte videre at plagene mine var ingenting å bry seg med. Jeg fikk et klart inntrykk av at han mente at problemet ikke var plagene i seg selv, men snarere at jeg engstet meg for disse plagene. Dette til tross for at jeg slett ikke hadde engstet meg for dette, men gikk rundt og var både sliten og hemmet i hverdagen av dem. Jeg fikk ingen hjelp til videre behandling. Han var imidlertid forbausende interessert i hvordan jeg skulle betale. "Med kort eller faktura?"

Lite lyttende

Klinikk: Rådhuset Spesialistsenter Skrevet

Ba meg om å trene mer og gå ned i vekt for å få ned blodtrykket uten å i det hele tatt spørre meg om livsstil og treningsvaner først. Virket mest opptatt av å bare komme igjennom med det som måtte gjøres, jeg opplevde ikke å bli tatt på alvor.

Blandet opplevelse

Klinikk: Rådhuset Spesialistsenter Skrevet

Time 06.01.21 kl. 12.30. EKG utført av hyggelig dame med munnbind først. Dernest ultralyd utført av dr. Jørgen Westby. Legen brukte ikke munnbind. Han måtte nødvendigvis lene seg over meg når jeg lå på siden med ryggen mot ham og det føltes utrygt pga. Covid-situasjonen. Han sa underveis kun korte "kommandoer", dvs. hva jeg måtte gjøre på benken for at han kunne utføre ultralyd av hjertet. Trolig gjorde han en god faglig jobb og ga meg sin konklusjon tilslutt med melding om innkalling igjen om 2 år, men gjennom hele konsultasjonen var han meget mutt og uvennlig. Min konklusjon:
Alle må bruke munnbind nå og helsepersoner må ha en viss grad av vennlighet for å gjøre pasienten trygg og avslappet.