Bjørn Tvedt

• Plastikkirurgi
  • Øre-, nese-, halssykdommer

Autorisasjon (1998)

Siste vurderinger av Bjørn Tvedt

De som skriker høyest i media er ikke alltid..

Klinikk: Akademikliniken Oslo AS Skrevet

Gjorde den research'n jeg kunne før jeg til slutt valgte Bjørn hos Akademiklinikken. Ikke akkurat lett å vite hvem som er en dyktig kirurg eller ikke. Konsultasjonen gikk veldig bra, opplevde å bli godt ivaretatt og vi ble enige om hva som skulle gjøres.

Problemet startet like før operasjonen da det skulle bli tegnet opp. Det vi snakket om tidligere var glemt og jeg ble stresset i det jeg tok det opp. Resultatet til slutt var dessverre for min del utenfor det som var ønsket. Dette skjedde ved to operasjoner. Virkelig helt unødvendig og bekymringsverdig at kirurg tar fatt på noe som ikke er snakket om eller ønsket på forhånd. Vil også nevne at arret ble veldig stygt og sjenerende i forhold til type operasjon. Begge disse tingene har andre tatt opp og.

Ble heldigvis løst et annet sted, men må leve med et stygt arr og litt skjelving

Nesekorreksjon gikk bedre enn forventet

Klinikk: Akademikliniken Oslo AS Skrevet

Jeg har tidligere operert nesen min hos en annen klinikk, men nesen min hadde kollapset på venstre side etter noen år, var assymetrisk og klumpete. Jeg valgte å utføre en såkalt nesekorreksjon uten operasjon hos Bjørn Tvedt. Ikke bare er jeg glad for at han også er nesekirurg (som gjør han mer erfaren enn for eksempel en sykepleier som mange andre hud-klinikker tilbyr) og han er da nesten overkvalisisert (som er positivt), men han forstod hva jeg snakket om og resultatet ble fint.

Videre kjenner jeg meg ikke igjen i de andre omtalene om at han har dårlig tid eller ikke hører på deg. Det er et godt tegn at han har mye å gjøre for det betyr jo at han er ettertraktet, og det er jo jobben hans å behandle kunder så jeg forstår effektivitet er viktig for kirurger, men jeg merket også at han jobbet raskt og effektivt under konsultasjonen så det går begge veier, jeg hadde ikke så mye tid jeg heller. Om han hadde all verdens tid kan det bety at han ikke hadde nok pasienter som kan være tegn på noe verre.

Jeg fikk også en mini-konsultasjon på en neseoperasjon (var ikke planlagt) men jeg spurte han hva han hadde gjort annerledes om jeg skulle operert igjen. Jeg ønsket å spørre han for å se om han så det samme som jeg så uten at jeg måtte si det, og han sa akkurat det jeg også hadde tenkt. Han er altså ikke en kirurg som bare nikker og smiler og sier ting bare fordi du selv sier det, men han forstår hva som er pent og hva som ikke er det. Jeg har vært på flere nese-konsultasjoner før min forrige neseoperasjon og kirurger som bare nikker og sier "ikke noe problem" har ikke nødvendigvis skjønt hva du sier, men ønsker kanskje bare fortjenesten. Bjørn ser ut til å ønske pasienter som får et resultat de vil ha, og ikke bare nye kunder, slik jeg tolker han. Jeg spurte flere spørsmål og han svarte på alt. Tror godt han hadde hatt tid til fler om det var en ordentlig konsultasjon.

Om du skal til Bjørn Tvedt anbefaler jeg at du bare tenker på hva du skal si og hva du lurer på, så går timen strålende. Jeg kan absolutt anbefale nesekorreksjon, han var veldig flink, og flinkere enn kirurgen som utførte min første nesekorreksjon før neseoperasjonen min. Nå har jeg ikke hatt min andre neseoperasjon enda, men om jeg skulle det ville jeg absolutt gått tilbake til Bjørn for en til konsultasjon. Man kan alltids bare dra på konsultasjonen uten å booke operasjon, og da merker du nok hvor fin han er å snakke med -kan masse, prøver å forstå, og hvis du føler noe går forbi han er det bare å spørre på nytt så skjønner han. Det var i hvert fall min erfaring. Jeg er meget fornøyd, 5 stjerner.

Veldig trygg og kunnskapsrik

Klinikk: Akademikliniken Oslo AS Skrevet

Jeg har gjennomgått armplastikk. Er veldig fornøyd med resultatet. Vil bruke Bjørn Tvedt ved senere anledning.

BBL/NBL

Klinikk: Akademikliniken Oslo AS Skrevet

I en alder av 51 var det på tide å begynne å prioritere seg selv og jeg fikk av min lege anbefalt Bjørn Jarle Tvedt på Akademiklinikken Oslo AS. Rumpen var blitt i overkant slapp og kroppen bar preg av litt for mye fett her og der etter mange år uten å ha blitt tatt godt vare på. En konsultasjon endte opp med operasjon der og da ettersom det var en avbestilling og jeg ble tatt i mot og møtt av et fantastisk hyggelig og profesjonelt team som tok godt så vare på meg fra første stund og i tiden etterpå. Brasilian Butt Lift ble til Norwegian Butt Lift som ser veldig mye mer naturlig ut der mave og rygg dvs. foran og bak ble fettsugd og fylt inn i rumpen. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd og ikke minst overrasket !!
Jeg har plutselig nå fått en kropp som så 51 ut til å se ut som en spretten 20 årings kropp med kurvene på riktig plass. Selvtilliten har økt 100 hakk. Dr, Bjørn Tvedt er en superpofesjonell og utrolig dyktig lege. En god bonus er at han er et varmt og imøtekommende og serviceinnstilt menneske som ser "problemene" og tryller de bort med sin kompetanse. Jeg anbefaler alle denne klinikken på det varmeste. Tusen takk. Og som Arnold sier: I will be back :-)

Neseoperasjon

Klinikk: Akademikliniken Oslo AS Skrevet

I'm very happy that I chose Bjørn.
It passed more than 6 months since the operation and my nose is exactly as I wanted to have:
1) not a typical tiny nose after plastic, but the one that fits my face proportions.
2) It has no signs of surgery, no scars and it's not that noticeable changes, while it still makes difference in the way "I don't know what changed, but you look better".
One of the best and most important qualities of Bjørn apart for his skills is that he's not only a professional surgent, but he was also concerned about mental perception of the old and new look, which can be a serious problem for some people.
Both operation and recovery went easy and every step was guided, every question was answered and taken seriously.