Bjørn Tvedt

Akademiklinikken Oslo AS

• Plastikkirurgi
  • Øre-nese-halssykdommer

1998

Akademiklinikken Oslo AS Telefonnummer22 58 17 1022 58 17 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Sognsveien 70 0855 Oslo

Siste vurderinger av Bjørn Tvedt

Dyktig, profesjonell og forståelsesfull

Klinikk: Akademiklinikken Oslo AS Skrevet

Jeg ønsket å få flyttet fett fra hofte/lår/mage og til rumpen. Jeg forhørte meg med en bekjent som anbefalte meg å ta en prat med Bjørn Tvedt. Bestilte derfor en konsultasjon og fikk et meget godt førsteinntrykk av han og hele klinikken. Han var veldig profesjonell og jeg følte han skjønte hva jeg var ute etter. Han var også veldig klar på hva jeg kunne forvente av operasjonen, og hva jeg kunne oppnå ut ifra mine forutsetninger. Jeg angrer absolutt ikke på valget mitt, og er dødsfornøyd med resultatet!

Etter operasjonen er jeg mye mer komfortabel med meg selv, hvilket betyr mye for min helse og det er jeg veldig takknemlig for. Skal jeg utføre flere inngrep så vil jeg garantert velge Bjørn Tvedt og Akademiklinikken igjen.

Personalet har også vært med på å gjøre dette til en super god opplevelse. De har vært utrolig hyggelige og jeg føler at jeg har blitt fulgt opp veldig godt.

Forståelsesfull, dyktig og ydmyk

Klinikk: Akademiklinikken Oslo AS Skrevet

Jeg ble født med dobbeltsidig leppe-kjeve-gane-spalte, og har etter endt oppfølging og operasjons-program hos Rikshospitalet, fått gjort ytterligere operasjoner av Bjørn Tvedt ved Akademiklinikken. Jeg er veldig fornøyd.

Operasjonene på Rikshospitalet gjorde meg med tiden frisk og velfungerende, men jeg følte meg aldri tilfreds med mitt eget utseende, da nesa mi, munnen min og leppene mine fortsatt var synlig preget av spalten. Rikshospitalet kunne ikke hjelpe meg mer, sa de. Trolig mangler de erfaring med og ressurser til å operere pasientene noe mer enn å sikre god fysisk funksjon og et nokså normalt utseende. Noe jeg godt kan forstå.

Selv om jeg har fått god oppfølging av Rikshospitalet i oppveksten, er det Bjørn Tvedt som virkelig har sett meg og mine behov. Han har sett mulighetene og gjort sitt ytterste for at jeg skal kunne oppnå et så harmonisk utseende som mulig tross min spalte-bakgrunn.

Med mitt utgangspunkt, er det umulig å oppnå perfeksjon. Men etter at Tvedt behandlet leppen min, nesen min og området rundt, føler jeg meg mer komfortabel enn noen gang med utseendet mitt. Ansiktet mitt har fått mer naturlige proporsjoner, og er blitt mer symmetrisk.

Jeg er veldig takknemlig, for jeg vet jeg er heldig. Ikke alle med spalte (eller andre personer) har mulighet til å gå privat etter at det offentlige har gjort sitt. Men for de som kan, vil jeg virkelig anbefale Bjørn Tvedt.

Han er veldig dyktig, imøtekommende og forståelsesfull. Jeg har fått gjort flere operasjoner på Akademiklinikken, og aldri har jeg vært redd for at det skulle gjøres noe drastisk eller noe jeg ikke ville like. Tvedt har alltid gjort meg en forbedring, men uten at det noen gang har gått for langt, eller at noen feil har skjedd.

Jeg vil også rose han for å aldri gi meg for høye forhåpninger, eller love meg for mye. Tvert imot har jeg blitt positivt overrasket over resultatene. Dessuten har han gjort meg oppmerksom på at man må jobbe ut ifra ethvert ansikts forutsetninger, at man kan gjøre det beste ut av det, og at man må gi seg mens leken er god.

Mine opplevelser hos Akademiklinikken har vært svært positive. Nå er jeg mye mer komfortabel med meg selv, og det er ikke lenger så lett å se at jeg ble født med spalte. Det betyr mye for min helse å være komfortabel med meg selv. Og aller mest betyr det for meg, å ha blitt anerkjent for mine behov for å føle meg proporsjonert, symmetrisk og fin.

Tusen takk for det.

Glad att jag tog detta beslut

Klinikk: Akademiklinikken Oslo AS Skrevet

Jag hade i många många år tänkt på att göra något med min näsa. Jag ville såklart acceptera mig själv för den jag var, och jag ser den sidan av plastikkirurgi också. Men ingen annan än du själv kan bestämma vad som är rätt för dig. Till slut tog detta över mitt liv så jag bestämde mig för att hitta en trovärdig klinik där jag kunde få mer svar om vad detta skulle innebära. Jag hade aldrig tidigare opererats eller varit sövd och var orolig inför detta. Jag hade heller ingen koll på hur lång tid en sådan operation tog eller hur lång tid man behövde efteråt.

Jag valde Akademikliniken då de gav mig ett bra intryck online samt att dom hade 3D konsultation. Jag hade bestämt mig för att gå dit för att sedan se hur jag kände inför denna typ av operation.

Bjørn var väldigt trevlig och jag kände att han lyssnade på mig och att han hade väldigt mycket kunskap. Han tog sig god tid att både lyssna och förklara. Jag hade också hört att han tidigare varit öra/näsa/hals läkare vilket jag tyckte var en trygghet. Och det jag gillade mest av allt var att han tog sig tid att fråga varför jag var där, om jag blivit retad och vad jag hade för förväntningar. Att kirurgen inte bara ser pengar och en ny kund, utan tänker på ditt bästa. Bjørn gav mig också svar som läkare inte kunnat ge mig under mina 30 år, då jag förklarade andra saker och smärta jag upplevt i mitt ansikte.

Jag hade en bild i mitt huvud att mitt ansikte skulle få mer harmoni om jag bara fick räta till min näsa. Det handlade aldrig om att få en pytte liten eller perfekt näsa. Eller bli "perfekt", symmetrisk eller vad det nukan vara. Men det var just detta denna 3D bild kunde visa ganska tydligt, att med små justeringar kunde mitt ansikte få mer harmoni.

Efter konsultationen tog jag mig 2 månader att fundera, jag tvivlade inte en enda gång så jag bokade min tid. Jag valde även då att lägga den 2 månader fram i tid så jag fick känna på att allt var bokat och betalt men att jag fortfarande kunde dra mig ur. Men när operationsdagen kom var jag så lugn och säker på mitt beslut.

Vid själva operationen kände jag mig 100% trygg hela vägen. Både precis innan och vid uppvaknandet. Alla på Akademikliniken är väldigt trevliga och ser till att du får den bästa servicen och den informationen du behöver.

Även efteråt när du kommer tillbaka på kontroller ser dom till att du känner att du har allt du behöver. Kontrollerna senare har också varit väldigt givande. Jag var på en 3 månader efter och en 6 månader efter.

Jag var väldigt överraskad över hur smidig operationen var, hur snabbt jag läkte och hur lite ont det gjorde. Nästan ingen smärta alls. Detta hade jag hört innan men hade väldigt svårt att tro på det.

Jag tycker man ska vara försiktig men skönhetsoperationer men bara du vet vad som är rätt för dig! Jag ska helt ärligt erkänna att jag känner mig 100% mer självsäker och mer tillfreds i min vardag.

Dyktig og hyggelig kirurg

Klinikk: Akademiklinikken Oslo AS Skrevet

Utførte hakeplastikk hos Bjørn Tvedt for 2 år siden. Han er meget profesjonell, dyktig og hyggelig.

Tar seg god tid, forklarer nøye og lytter til dine meninger. Mitt resultat er så naturlig og fint, og jeg angrer ikke et sekund på at jeg valgte den klinikken og Bjørn som kirurg.

Svarte meg raskt etter operasjonen om det var noe jeg lurte på, og hadde oppfølgingstimer i etterkant for å se at alt var i orden.

Må også rose de andre ansatte på Akademiklinikken. Superhyggelige damer uansett hva det gjelder. Om det er på telefon, venterommet eller oppvåkningsstuen etter operasjon.

Det beste valget jeg har tatt i hele mitt liv!

Klinikk: Akademiklinikken Oslo AS Skrevet

Jeg tok et valg hvor jeg ville gjøre noe med den stramme, krokete og spisse nesen min. Og jeg visste at det ikke ville bli lett å gjøre nesen min pen uten at kirurgen var utrolig dyktig.
Så jeg begynte å google etter erfaringer fra andre mennesker som hadde tatt neseoperasjon, og fant ganske fort ut at Bjørn var den eneste kirurgen jeg ikke kunne finne noen negative erfaringer om. Så da var valget enkelt, jeg ringte og bestilte konsultasjon.
Bjørn så med en gang hva han måtte gjøre for at nesa skulle slappe mer av og gjøre ansiktet mitt mer harmonisk.
Jeg hadde mye tanker om hvordan jeg ville at den skulle se ut, men klarte aldri å sette fingeren på hva som måtte gjøres for at helheten av resultatet skulle bli så bra som overhodet mulig. Så jeg overlot alt til Bjørn, og stolte 100% på at han visste hvordan nesen måtte se ut for at det skulle passe ansiktet mitt.

Planen var å operere fra innsiden av nesen, og ikke skjære opp.
Men nesen min var veldig vanskelig å operere, fordi huden var veldig tynn i tippen og nesebeinet veldig tykt. Så Bjørn måtte improvisere under operasjonen og skjære opp nesen, utføre operasjonen og sy den sammen etterpå. Takk og pris så er han så erfaren og dyktig at han ser sånt og gjør jobben ordentlig. Disse arrene ble til min store overraskelse usynlige etter bare 3-4 uker.

De første ukene etter operasjon så ser nesen stor og usymmetrisk ut. Først etter 5-6 uker så ser du hvordan den virkelig kommer til å se ut. Og for en fantastisk jobb han har gjort. Før måtte jeg lete etter gode vinkler i ansiktet, mens nå må jeg lete etter dårlige vinkler. Nesen er den samme, men helt annerledes (på en fantastisk måte). Ingen klarer å se at den er operert. Ikke engang jeg klarer å se eller huske at nesen har sett annerledes ut (6 uker etter!!) fordi den ser så naturlig ut i forhold til ansiktet. Hele ansiktet mitt ser penere ut og mer harmonisk.

Så nå er jeg ekstremt lettet over at jeg valgte Bjørn, for han var rett person å gi jobben til. Jeg tror ikke mange andre i verden kunne gitt meg et så bra resultat som Bjørn gav meg.