Profilbilde av plastikkirurg og øre-nese-hals-lege Bjørn Tvedt

Bjørn Tvedt

Profilbilde av plastikkirurg og øre-nese-hals-lege Bjørn Tvedt
Plastikkirurg og øre-nese-hals-lege

Om

Dr Bjørn Tvedt er spesialist i plastisk og øre-nese-hals kirurgi og er overlege ved Fornebuklinikken. Han er en av to i Norge som er internasjonalt sertifisert ansiktskirurg av IFFPSS  (International Federation of Facial Plastic Surgery Societies).  Dette er den mest anerkjente sertifiseringen i plastisk og rekonstruktiv ansiktskirurg,  og er den samme som gjelder for American Board of Facial Plastic and Reconstructive Surgery (ABFPRS).

Bjørn Tvedt har tidligere jobbet som konstituert overlege ved avd. for plastikk – og rekonstruktiv kirurgi, Universitetssykehuset i Oslo, Rikshospitalet 2007 og ved Klinikk Bunæs og Akademikliniken. Han har utført utallige neserekonstruksjoner og ansikt/hals-løft. I tillegg har han lang erfaring i rekonstruktiv brystkirurgi og annen kosmetisk kirurgi.

Bjørn Tvedt har også vært en aktiv deltager og foredragsholder på nasjonale og internasjonale kongresser.

• Plastikkirurgi
  • Øre-, nese-, halssykdommer

Autorisasjon (1998)

Siste vurderinger av Bjørn Tvedt

Misfornøyd

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

Tok neseplastikk hos Dr.Tvedt på akademikliniken. Vil ikke si at jeg er veldig fornøyd. Ja, nesen er blitt finere enn den var, men det jeg ikke likte med nesen min er ikke fikset på. I tillegg er neseborene skjeve og forskjellig størrelse, noe man ser veldig godt på bilder. I tillegg er det klumper på tuppen.

Synes Dr.Tvedt er grei å få kontakt med helt til etter 6 måneders kontroll. I og med at det kan ta et år før resultatet er absolutt, bør han være mer til hjelp om man kommer med ting som man ikke liker. Det er en kostbar operasjon og ikke minst permanent, bør han være lettere å få kontakt med.

Sliter med dårlig pust etter operasjonen, så alt i alt vil jeg ikke anbefale en neseoperasjon.

Neseplastikk

Klinikk: Fornebuklinikken AS Skrevet

Dr. Bjørn Tvedt opererte min nese og jeg har vært veldig fornøyd.

Nesen harmonerer med ansiktet mitt og har gjort meg mye penere. Neseoperasjonen har gjort meg mye mer komfortabel med eget utseendet. Jeg er takknemlig! Ville ikke gått til noen andre.

Trygt og godt hos fornebuklinikken.

Utrolig dyktig kirurg

Klinikk: Fornebuklinikken AS Skrevet

Har gjort lipo og bukplastikk hos Bjørn. Veldig fornøyd med hele opplevelsen og mitt resultat. Arrene er ekstremt tynne og pene!! Har ikke gjort annet enn å følge kirurgen og klinikkens etterbehandlingsråd.

Kommer til å booke min neste operasjon hos han.

Neseoperasjon hos Bjørn Tvedt

Klinikk: Fornebuklinikken AS Skrevet

Jeg valgte etter nøye vurdering å gjøre en revisjonsneseplastikk hos Bjørn Tvedt etter mislykket neseoperasjon hos annen klinikk i Norge. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd med valg av kirurg. Bjørn Tvedt er flink til å lytte, og ikke minst til å vurdere hva som harmonerer med dine andre trekk og ditt utgangspunkt. Jeg er veldig fornøyd med resultatet. Det eneste jeg skulle ønske jeg hadde gjort annerledes er at jeg skulle ønske jeg hadde operert nesa hos Bjørn Tvedt til å begynne med. Jeg har ingen arr, og har hatt minimalt med smerter i etterkant av operasjon.

Jeg kom på konsultasjon med et ønske om å få en nese som har harmonerte mer med ansiktet. Tvedt klarte å gjøre nesen min mer feminin ved å senke neseryggen, slipe ned kulen og smalne sidene av nesa for å gi en nettere nese. Jeg kan virkelig anbefale Tvedt til alle som vurderer en neseoperasjon. Takk til Bjørn Tvedt, anestesilege og dyktige sykepleiere.

Neseoperasjon

Klinikk: Fornebuklinikken AS Skrevet

Jeg er så utrolig fornøyd med resultatet jeg fikk. Jeg har tatt en operasjon tidligere i utlandet som ikke fikk ønsket resultat. En av mine bekjente anbefalte meg sterkt å ta neseoperasjon fra Dr. Bjørn Tvedt.
Tidligere operasjonen ga flere hinder på å fikse nesa mi, men Dr. Bjørn Tvedt var så dyktig at han kom opp med flere løsninger for å få resultatet jeg ønsket. Jeg er så glad for at operasjonen jeg tok var fra han, skulle ha gjort det først hos han.
Ansatte var også veldig snille og hjelpsomme under hele prosessen som fikk meg til å føle meg trygg og ivaretatt.

- Pasient operert av Dr. Bjørn-