Profilbilde av plastikkirurg og øre-nese-hals-lege Bjørn Tvedt

Bjørn Tvedt

Profilbilde av plastikkirurg og øre-nese-hals-lege Bjørn Tvedt
Plastikkirurg og øre-nese-hals-lege

Om

Dr Bjørn Tvedt er spesialist i plastisk og øre-nese-hals kirurgi og er overlege ved Fornebuklinikken. Han er en av to i Norge som er internasjonalt sertifisert ansiktskirurg av IFFPSS  (International Federation of Facial Plastic Surgery Societies).  Dette er den mest anerkjente sertifiseringen i plastisk og rekonstruktiv ansiktskirurg,  og er den samme som gjelder for American Board of Facial Plastic and Reconstructive Surgery (ABFPRS).

Bjørn Tvedt har tidligere jobbet som konstituert overlege ved avd. for plastikk – og rekonstruktiv kirurgi, Universitetssykehuset i Oslo, Rikshospitalet 2007 og ved Klinikk Bunæs og Akademikliniken. Han har utført utallige neserekonstruksjoner og ansikt/hals-løft. I tillegg har han lang erfaring i rekonstruktiv brystkirurgi og annen kosmetisk kirurgi.

Bjørn Tvedt har også vært en aktiv deltager og foredragsholder på nasjonale og internasjonale kongresser.

• Plastikkirurgi
  • Øre-, nese-, halssykdommer

Autorisasjon (1998)

Siste vurderinger av Bjørn Tvedt

Neseoperasjon

Klinikk: Fornebuklinikken AS Skrevet

Jeg er så utrolig fornøyd med resultatet jeg fikk. Jeg har tatt en operasjon tidligere i utlandet som ikke fikk ønsket resultat. En av mine bekjente anbefalte meg sterkt å ta neseoperasjon fra Dr. Bjørn Tvedt.
Tidligere operasjonen ga flere hinder på å fikse nesa mi, men Dr. Bjørn Tvedt var så dyktig at han kom opp med flere løsninger for å få resultatet jeg ønsket. Jeg er så glad for at operasjonen jeg tok var fra han, skulle ha gjort det først hos han.
Ansatte var også veldig snille og hjelpsomme under hele prosessen som fikk meg til å føle meg trygg og ivaretatt.

- Pasient operert av Dr. Bjørn-

Professional and highly skilled surgeon

Klinikk: Fornebuklinikken AS Skrevet

"Grateful to have had my second nose surgery with this incredible doctor! After my initial surgery in Stavanger, my nose looked worse than before. Thanks to this skilled professional, I now have a beautifully natural nose. The best specialist in Norway—I highly recommend him to everyone!"

Trygg, kunnskapsrik, HELT FANTASTISK dyktig ØNH lege!

Klinikk: Fornebuklinikken AS Skrevet

Jeg opererte nesen min nå i november 23. hadde skjeiv nesevegg, hadde kul på neseryggen og en litt større nesetipp. Var på konsultasjon hos Bjørn. Han forstod at jeg trengte en fungerende nese også fin og naturlig. Han oppfylte alle krav og ønsker, om ikke mer enn jeg ba om. Operasjonen gikk så bra, ingen arr, og nesten ingen smerter. Brukte kun Paracet 1g, selvom jeg fikk med sterkere smertestillende. Jeg har en fantastisk nese som jeg puster sååå bra med. Det er en hel annen verden for meg med den nye nesen. Jeg kan nå endelig puste godt gjennom min nese! Jeg kan ikke skryte nok av legen og klinikken. Både sykepleieren og anestesilegen. HELT FAKTASTISKE!!!!

Trygg og kunnskapsrik

Klinikk: Fornebuklinikken AS Skrevet

Hei! Jeg opererte nesen hos Bjørn Tvedt i forrige uke. Generelt stor nese som jeg ønsket forminsket. Smalnet neserygg, nesetipp og nesevinger.
Tok av gips i dag og er strålende fornøyd ! :) ennå litt hoven og blå, men dette går seg til etterhvert. Var litt usikker i starten om min store nese kunne bli mer feminin men dette klarte Bjørn absolutt !
Kan virkelig anbefale han til andre som vurderer neseplastikk.

Tusen hjertelig takk til både deg og det gode teamet rundt !

I de beste hender

Klinikk: Fornebuklinikken AS Skrevet

Jeg følte meg i de beste hender, etter å ha grublet på en løsning i over 20 år. Jeg hadde vært den gang gjennom en mislykket operasjon av det
som skulle fjerne min dobbelt hake. Resultatet ble at jeg fremdeles
satt igjen med halve dobbelt haken, og fikk til svar den gangen at der lå det en lymfe og kunne ikke gjøres noe med. Inntil jeg nå etter over 20 år fikk anbefalt å ta kontakt med Bjørn Tvedt på Fornebuklinikken. Nå er dobbelthaken fjernet, og jeg føler jeg har fått et nytt Liv både fysisk og psykisk. Det har betydd enormt mye å bli så godt tatt hånd om, og få så gode svar på alt jeg lurte på, som før var store problemer for meg, men for Bjørn Tvedt var det alltid løsninger .Han er bare så rolig og forklarer så fint, og med dagens utstyr fikk jeg all den hjelpen og støtten jeg trengte. Anbefales på det sterkeste.