Profilbilde av plastikkirurg og øre-nese-hals-lege Bjørn Tvedt

Bjørn Tvedt

Profilbilde av plastikkirurg og øre-nese-hals-lege Bjørn Tvedt
Plastikkirurg og øre-nese-hals-lege

Om

Dr Bjørn Tvedt er spesialist i plastisk og øre-nese-hals kirurgi og er overlege ved Fornebuklinikken. Han er en av to i Norge som er internasjonalt sertifisert ansiktskirurg av IFFPSS  (International Federation of Facial Plastic Surgery Societies).  Dette er den mest anerkjente sertifiseringen i plastisk og rekonstruktiv ansiktskirurg,  og er den samme som gjelder for American Board of Facial Plastic and Reconstructive Surgery (ABFPRS).

Bjørn Tvedt har tidligere jobbet som konstituert overlege ved avd. for plastikk – og rekonstruktiv kirurgi, Universitetssykehuset i Oslo, Rikshospitalet 2007 og ved Klinikk Bunæs og Akademikliniken. Han har utført utallige neserekonstruksjoner og ansikt/hals-løft. I tillegg har han lang erfaring i rekonstruktiv brystkirurgi og annen kosmetisk kirurgi.

Bjørn Tvedt har også vært en aktiv deltager og foredragsholder på nasjonale og internasjonale kongresser.

• Plastikkirurgi
  • Øre-, nese-, halssykdommer

Autorisasjon (1998)

Siste vurderinger av Bjørn Tvedt

Trygg og kunnskapsrik

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

Ble operert av Bjørn Tvedt som utførte Croton olje peeling i ansikt og innsprøyting av fett fra mage til kinn og hake, samt fettsuging av mage. Er veldig fornøyd med resultatet, og har i ettertid vært veldig motivert for kostholdsendring og trening. Noe som også var en del av planen. Har gått fra 85 til 76 kg på 6 mnd og føler meg både sprekere og yngre. Inngrepene var et veldig kick for å komme i gang.
En stor takk til Bjørn Tvedt og de ansatte på Akademiklinikken.

Takknemlig

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

Etter en vurdering på halsløft ble det anbefalt:
facelift, fettsuging hals, og fetttransplantasjon til hake.
Dr. Tvedt forklarte til meg foran et speil hvorfor disse prosedyrene var med på å skape best mulig resultat.
Jeg hadde skikkelig kålkunhals og "saggy" kinn og brukte bestandig skjerf. Har alltid brukt selektive hudpleie, trent, og spiste sunt men likevel hadde det jeg følte var en pøsete ansikt og gammal hals. Min vurdering for å gjennomgå opetasjonen var basert rundt trygge rammer takket være Dr. Tvedt.
Operasjonen gikk fint med overnatting. Jeg opplevde å ble godt ivaretatt av personalet som var profesjonelle og hyggelig alle sammen. Var ikke mye nervøs, jeg viste jeg var i gode hender.
Oppfølging har vært bra. Jeg kunne ringe eller komme innom om jeg lurte på noe som jeg gjorde flere ganger.
Min livskvalitet har økt betraktelig etter operasjonen! Min hals og ansikt ser så naturlig ut, t.o.m. mine venner kunne ikke helt forstår hva jeg hadde "gjort".
Gjemmer meg ikke bak skjerf lenger og føler meg10 år yngere, og er storfornøyd!

Estetiker og fantastisk lege

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

Hadde komplekser for nesen min i mange mange år.
Jeg hadde en hump på nesen sin, som plaget meg. Tenkte mye på nesen min og likte den ikke ….
Jeg vurderte nøye om hvor skal jeg opereres før jeg bestemt å ta operasjon. Leste mye bra om Bjørn Tvedt og hørte generelt mye bra om Akademiklinikken.
Så ble operert for seks måneder siden i Akademiklinikken.
Bjørn var fantastisk! Han er veldig profesjonell og har estetisk sansen. Jeg fikk veldig god informasjon om hvordan alt ville foregå, hva jeg kunne forvente og mulige komplikasjoner.
Oppfølgingen etter operasjonen er helt topp, og jeg har fått svar på alle spørsmål jeg måtte ha. Nesen har blitt kjempefin, og jeg er så utrolig fornøyd! Jeg vil absolutt anbefale dr. Bjørn Tvedt til andre som vurderer neseoperasjon!
Resultatet ble over all forventning, han er en estetiker og fantastisk lege. Nå koser jeg meg med nesen min!!
Jeg kunne allerede jobbe etter 3 uker med fin nye nesen!!!!
Personalet på klinikken er helt toppers!

Dyktig, profesjonell og veldig flink!

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

Våren 2019 valgte jeg å gjennomføre neseplastikk hos dr Bjørn Tvedt ved Akademiklinikken. Jeg var VELDIG i tvil, men sitter igjen med en veldig god opplevelse!

Jeg hadde i mange år vært misfornøyd med nesen min. Omtrent så lenge jeg kan huske har jeg aldri likt profilen min eller at den er (noe) skjev. Har aldri blitt mobbet for nesen min, men dette har noe som har sittet hos meg og aldri forsvunnet.
Jeg syntes det er viktig å prøve, så godt man kan, og akseptere seg selv. Samtidig syntes jeg ikke at man skal ta lett på plastiske inngrep for å "fjerne" et problem eller håpe at det skal gjøre deg lykkeligere. Derfor tok jeg ikke lett på å gjennomføre dette inngrepet. Jeg var veldig redd for å angre.

6 mnd etter konsultasjon valgte jeg å booke operasjonen.
Da jeg var på konsultasjon for første gang opplevde jeg Bjørn som en veldig profesjonell og dyktig kirurg. Jeg er veldig glad for at jeg valgte han. Han kunne med en gang forklare meg mitt utgangspunkt og fortelle hva han kunne gjøre. 3Dbildene ga meg også et godt bilde på hvordan resultatet ville bli, særlig profilen.
Nå elsker jeg nesen min.
Den er søtere, mer feminin, men har fortsatt noen av de samme trekkene. Utrolig nok er det ingen, bortsett fra de som allerede visste om inngrepet, som kan se at jeg har fikset på nesen eller påpekt det.

Hadde jeg vist det jeg vet nå før operasjonen hadde jeg definitivt gjort det igjen.

Det eneste negative jeg har å si er at jeg syntes konsultasjon og etterkontroll hos Bjørn gikk alt for fort. Føler at konsultasjonen "plutselig" var over før jeg rakk å få stilt alle spørsmålene mine. Ellers er jeg veldig fornøyd med Bjørn og alle de ansatte på Akademiklinikken. De var veldig flinke, forståelsesfulle og hyggelige, særlig under operasjonen, både før og etter.

I tillegg ville jeg tatt meg mer enn én uke fri fra jobb. Jeg anbefaler hvertfall to uker da man er veldig hoven.

Etter én mnd vil jeg si at det meste av hevelsen er over og jeg kunne begynne å trene igjen.

Ikke fornøyd med neseplastikk

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

Endte opp med en asymmetrisk nese på over 60.000 kroner. Angrer bittert på at jeg opererte nesen og Tvedt gjorde mer enn avtalt og fjernet alt for mye av nesestrukturen min (noe som gjør at jeg puster dårligere), gjorde blant annet tippen smalere selv om jeg presiserte at den ikke skulle røres. Sliter med smerter i nesen i ettertid og Tvedt har ikke vist noen forståelse for dette. Klinikken er dårlige på å utgi informasjon og god oppfølging og jeg har ikke følt meg ivaretatt som pasient. Timer blir forskyvet flere ganger og Tvedt fremstår som travel og overfladisk. Anbefales virkelig ikke.