Profilbilde av plastikkirurg og øre-nese-hals-lege Bjørn Tvedt

Bjørn Tvedt

Profilbilde av plastikkirurg og øre-nese-hals-lege Bjørn Tvedt
Plastikkirurg og øre-nese-hals-lege

Om

Dr Bjørn Tvedt er spesialist i plastisk og øre-nese-hals kirurgi og er overlege ved Fornebuklinikken. Han er en av to i Norge som er internasjonalt sertifisert ansiktskirurg av IFFPSS  (International Federation of Facial Plastic Surgery Societies).  Dette er den mest anerkjente sertifiseringen i plastisk og rekonstruktiv ansiktskirurg,  og er den samme som gjelder for American Board of Facial Plastic and Reconstructive Surgery (ABFPRS).

Bjørn Tvedt har tidligere jobbet som konstituert overlege ved avd. for plastikk – og rekonstruktiv kirurgi, Universitetssykehuset i Oslo, Rikshospitalet 2007 og ved Klinikk Bunæs og Akademikliniken. Han har utført utallige neserekonstruksjoner og ansikt/hals-løft. I tillegg har han lang erfaring i rekonstruktiv brystkirurgi og annen kosmetisk kirurgi.

Bjørn Tvedt har også vært en aktiv deltager og foredragsholder på nasjonale og internasjonale kongresser.

• Plastikkirurgi
  • Øre-, nese-, halssykdommer

Autorisasjon (1998)

Siste vurderinger av Bjørn Tvedt

Det beste valget jeg har tatt i hele mitt liv!

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

Jeg tok et valg hvor jeg ville gjøre noe med den stramme, krokete og spisse nesen min. Og jeg visste at det ikke ville bli lett å gjøre nesen min pen uten at kirurgen var utrolig dyktig.
Så jeg begynte å google etter erfaringer fra andre mennesker som hadde tatt neseoperasjon, og fant ganske fort ut at Bjørn var den eneste kirurgen jeg ikke kunne finne noen negative erfaringer om. Så da var valget enkelt, jeg ringte og bestilte konsultasjon.
Bjørn så med en gang hva han måtte gjøre for at nesa skulle slappe mer av og gjøre ansiktet mitt mer harmonisk.
Jeg hadde mye tanker om hvordan jeg ville at den skulle se ut, men klarte aldri å sette fingeren på hva som måtte gjøres for at helheten av resultatet skulle bli så bra som overhodet mulig. Så jeg overlot alt til Bjørn, og stolte 100% på at han visste hvordan nesen måtte se ut for at det skulle passe ansiktet mitt.

Planen var å operere fra innsiden av nesen, og ikke skjære opp.
Men nesen min var veldig vanskelig å operere, fordi huden var veldig tynn i tippen og nesebeinet veldig tykt. Så Bjørn måtte improvisere under operasjonen og skjære opp nesen, utføre operasjonen og sy den sammen etterpå. Takk og pris så er han så erfaren og dyktig at han ser sånt og gjør jobben ordentlig. Disse arrene ble til min store overraskelse usynlige etter bare 3-4 uker.

De første ukene etter operasjon så ser nesen stor og usymmetrisk ut. Først etter 5-6 uker så ser du hvordan den virkelig kommer til å se ut. Og for en fantastisk jobb han har gjort. Før måtte jeg lete etter gode vinkler i ansiktet, mens nå må jeg lete etter dårlige vinkler. Nesen er den samme, men helt annerledes (på en fantastisk måte). Ingen klarer å se at den er operert. Ikke engang jeg klarer å se eller huske at nesen har sett annerledes ut (6 uker etter!!) fordi den ser så naturlig ut i forhold til ansiktet. Hele ansiktet mitt ser penere ut og mer harmonisk.

Så nå er jeg ekstremt lettet over at jeg valgte Bjørn, for han var rett person å gi jobben til. Jeg tror ikke mange andre i verden kunne gitt meg et så bra resultat som Bjørn gav meg.

Anbefales

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

Etter flere års betenkningstid valgte jeg å gjennomføre en neseoperasjon og jeg kunne ikke vært mer fornøyd med valget av kirurg. Resultatet er over all forventning og passer ansiktet mitt perfekt! Bjørn Tvedt er behagelig og profesjonell, og det samme var alle andre som tok vare på meg både før og etter operasjonen.

Profesjonell

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

Bjørn er absolutt en kirurg man trygt kan dra til. Han utførte en BBL (brazilian butt lift) på meg, og resultater overgikk alle mine forventninger. Han var den første jeg dro på konsultasjon hos, og jeg visste mens jeg snakket med han at jeg kom til å velge han, før jeg hadde vært hos de andre jeg hadde konsultasjon hos. Angrer ikke ett sekund på at jeg valgte han! Ikke bare er Bjørn utrolig dyktig, men de andre som jobber der tok så godt vare på meg når jeg våknet fra narkosen, og når jeg kom etter operasjonen for kontroll. Jeg glemmer aldri ansiktene på noen av de som jobber der, selv om jeg var helt i ørska av smerter, fordi de var så omsorgsfulle og profesjonelle, fulgte meg virkelig opp! Om jeg skal utføre flere inngrep så er det Akademiklinikken jeg kommer til å velge uten tvil!

Superfornøyd!!

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

Tok stor bukplastikk i juni. 4 graviditeter og 50 kilo vektnedgang, resulterte i at magen ikke så ut i måneskinn! Søkte først på Aleris, men fikk da avslag på henvisningen fordi bmi var på 28 (tror jeg), og de krever en bmi på 27. Hadde en drøm om å få utført denne operasjonen i sommer- og ble så lei meg da jeg ble så kategorisk avslått uten at jeg ble kalt inn til konsultasjon engang... Sjekket da en gang til på Fritt sykehusvalg - og der dukket Akademiklinikken opp... Med kun en ukes ventetid til både konsultasjon og operasjon. Jeg ringte, snakket med en superhyggelig dame- og ble satt opp til konsultasjon uken etter. Selve konsultasjonen var litt rask- men veldig profesjonell og fin... Og jeg ble godkjent for operasjon med en gang! Uken etter skulle jeg opereres, og fikk ett rent og fint lite rom helt for meg selv....og lå der og ventet. Husker ikke stort mer før jeg våknet opp... Med paddeflat mage! Oh- lykke!. To kilo løshud ble fjernet, og navlen er sydd innvendig (sånn at jeg ikke har arr rundt navlen) ... Og er utrolig fin! Arret fra hofte til hofte er langt, men smalt og fint. Magen min ser helt naturlig ut- og passer perfekt til min kropp. Snittet er lagt så langt nede, at det skjules godt med undertøy. Altså ingen synlige arr, og jeg tror ingen kan se at jeg er operert. Fikk ikke noe blødninger, betennelser el (hadde jo lest mye på forhånd om andres erfaringer, og var redd for det), men alt gikk på skinner. Resultatet er en perfekt, flat mage- og livet er helt annerledes. At Bjørn har klart å få ett så bra resultat av ett så dårlig utgangspunkt - er intet mindre enn magisk! Jeg er så vannvittig glad og fornøyd, og ville valgt Akademiklinikken igjen dersom jeg trenger flere operasjoner. Kort ventetid, fine lokaler, hyggelige folk, super kirurg og dritbra resultat!

Ikke det beste

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

Jeg opererte nesen (ville den skulle bli mindre osv) men for det første virket det som han hadde dårlig tid til meg under konsultasjonen og virket ikke sååå interessert. På operasjonsdagen viste han fortsatt ikle om hans skulle meisle nesen eller ikke og jeg ble lagt i narkose uten å vite hva han skulle. Nå etter 2 år har den vestre siden på nesen dratt seg opp over tid og nesetuppen henger fortsatt når jeg smiler. Av 6 stjerner for han 3 av meg.