Profilbilde av plastikkirurg og øre-nese-hals-lege Bjørn Tvedt

Bjørn Tvedt

Profilbilde av plastikkirurg og øre-nese-hals-lege Bjørn Tvedt
Plastikkirurg og øre-nese-hals-lege

Om

Dr Bjørn Tvedt er spesialist i plastisk og øre-nese-hals kirurgi og er overlege ved Fornebuklinikken. Han er en av to i Norge som er internasjonalt sertifisert ansiktskirurg av IFFPSS  (International Federation of Facial Plastic Surgery Societies).  Dette er den mest anerkjente sertifiseringen i plastisk og rekonstruktiv ansiktskirurg,  og er den samme som gjelder for American Board of Facial Plastic and Reconstructive Surgery (ABFPRS).

Bjørn Tvedt har tidligere jobbet som konstituert overlege ved avd. for plastikk – og rekonstruktiv kirurgi, Universitetssykehuset i Oslo, Rikshospitalet 2007 og ved Klinikk Bunæs og Akademikliniken. Han har utført utallige neserekonstruksjoner og ansikt/hals-løft. I tillegg har han lang erfaring i rekonstruktiv brystkirurgi og annen kosmetisk kirurgi.

Bjørn Tvedt har også vært en aktiv deltager og foredragsholder på nasjonale og internasjonale kongresser.

• Plastikkirurgi
  • Øre-, nese-, halssykdommer

Autorisasjon (1998)

Siste vurderinger av Bjørn Tvedt

I de beste hender

Klinikk: Fornebuklinikken AS Skrevet

Jeg følte meg i de beste hender, etter å ha grublet på en løsning i over 20 år. Jeg hadde vært den gang gjennom en mislykket operasjon av det
som skulle fjerne min dobbelt hake. Resultatet ble at jeg fremdeles
satt igjen med halve dobbelt haken, og fikk til svar den gangen at der lå det en lymfe og kunne ikke gjøres noe med. Inntil jeg nå etter over 20 år fikk anbefalt å ta kontakt med Bjørn Tvedt på Fornebuklinikken. Nå er dobbelthaken fjernet, og jeg føler jeg har fått et nytt Liv både fysisk og psykisk. Det har betydd enormt mye å bli så godt tatt hånd om, og få så gode svar på alt jeg lurte på, som før var store problemer for meg, men for Bjørn Tvedt var det alltid løsninger .Han er bare så rolig og forklarer så fint, og med dagens utstyr fikk jeg all den hjelpen og støtten jeg trengte. Anbefales på det sterkeste.

Faglig dyktig med godt øye for detaljer

Klinikk: Fornebuklinikken AS Skrevet

Jeg hadde et tidligere "neck and lower facelift" med en anerkjent kirurg i USA men følte at ikke nok hadde blitt gjort.

Problemet mitt var midt-ansikt med markert "nasolabial fold", ringer under øynene, litt innhylte kinn og øyenbryn som er høye men som hadde sunket så øynene så litt trøtte ut og jeg er relativt tynn som ikke hjelper på dette.

Han gjorde et midt ansikts løft og bryns løft, type inngrep på bryn forandret han litt planlagt taktikk på rett før operasjonen for å oppnå det resultatet jeg ville med løft på både indre og ytre (ikke bare ytre del som med cat eye lift) og litt mere skrå i ytre kant.

Resultatet er over all forventning og jeg er ekstremt nøye. Jeg ser vell omtrent ut som for 15 år siden, kanskje litt bedre med litt smalere kinn som fremhever kinnben.

Bjørn Tvedt, er etter hva jeg kan si utifra resultat, faglig dyktig, veldig nøye, oppmerksom på hva man vill oppnå og detalj orientert og ikke minst veldig sympatisk.

Jeg føler meg ekstremt heldig som fant en så dyktig kirurg til å gjøre dette inngrepet og som har alle de kunnskapene og egenskapene som skal til for et best mulig resultat.

Skulle jeg trenge flere kosmetiske inngrep ville jeg ikke en gang tenke på å gå til en annen kirurgi en han.

Rhinoplastikk og septumplastikk: Veldig fornøyd

Rhinoplastik+septumplastikk
Jeg hadde googlet og lest mye om Bjørn Tvedt, fant veldig mange ulike reviews, positive og negative, så jeg var veldig usikker. Har i flere år slitt med pusten og aldri vært fornøyd med utseendet på nesen. Var opprinnelig henvist til Louisenberg for neseskillevegg, men det var altfor lang ventetid + at jeg ønsket å korrigere utseendet når jeg først var under kniven.
Under konsultasjonen med Bjørn tok han seg veldig god tid til å først høre på meg, deretter kom han med anbefalinger selv. Vi tok 3D bilder og jeg kunne komme med innspill så langt det lot seg gjøre. Jeg var positivt overrasket over hvor både hyggelig Bjørn var og hvor god tid han tok seg, og ikke minst hans faglige dyktighet som ØNH spesialist. Jeg var spesielt overrasket fordi jeg hadde en helt annen forventning basert på enkelte forum-kommentarer jeg hadde lest om at han var arrogant- DETTE STEMMER ALTSÅ IKKE! Bjørn var VELDIG hyggelig og tok seg GOD tid :-)
Selve operasjonen gikk helt fint, det var lukket operasjon (uten synlige utvendige arr), skilleveggen var korrigert og nesen gjort penere. Allerede 3 dager etter merket jeg at jeg aldri hadde pustet like bra før, selv med fremdeles bandasje og sting på. Og, det blir bare bedre og bedre med pusten ettersom hevelsen gradvis går ned. Utseendemessig er jeg også veldig fornøyd, små justeringer, store forandringer. Jeg elsker den nye nesen min, og jeg har aldri følt meg så vakker fra profil før, som jeg gjør nå!
Jeg syntes det var viktig å skrive innlegget, og at Bjørn fortjener denne ærlige tilbakemeldingen, for det er sikkert mange som er like usikre som jeg var før en operasjon. Jeg tenker også at når man først skal operere nesen er det viktig med en som er ØNH spesialist -som Bjørn - som vektlegger både utseende og det helsemessige.

Ekstremt dyktig kirurg!!

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

Jeg hadde brystkirurgi i 1985 som jeg har skammet meg over hele livet. Jeg har kontaktet 3 kirurger for å få korrigert brystene og fått avslag grunnet for stor risiko for nekronisering. En venninne anbefalte meg å kontakte Bjørn Tvedt. Han kunne operere og hans løsning var å utføre operasjon i 2 deler for å unngå risiko for nekronisering. Resultatet etter operasjon i 2022 er fantastisk og han har forandret livet mitt! Bjørn er også en empatisk, rolig, varm og behagelig person som man lett får tillit til. Tok seg god tid på konsultasjon og svarte på alle mine spørsmål. Anbefales på det absolutt varmeste- Må være Norges beste kirurg!

Trygg Lege

Klinikk: Fornebuklinikken AS Skrevet

Jeg har operert nesen for ca 3 uker siden . Jeg har lenge ønsket meg om å operere nesen helt siden jeg var 17 år. Men var alltid i tvil mellom Norge og utlandet . Jeg har valgt Bjørn Tvedt fordi han opererte nesen til søstra mi for flere år siden og andre søstra tok brystreduksjon hos han . Begge to var fornøyde og det ble ikke vanskelig for meg å velge Bjørn.

Jeg har fortsatt mye hevelse, men det jeg ser nå er jeg veldig fornøyd med . Jeg har fått en nese som er verken naturlig eller unaturlig akkurat som jeg har ønsket meg . Perfekt fra høyre og ventre. Jeg er litt skjev i tuppen , men har kontroll time om 3 mnd. Eller veldig fint løft også .

Jeg har ikke hatt så mye smerte. Jeg tok kun paracet ikke de sterke medikamentene jeg fikk med hjem fra klinikken. Jeg har heller ikke hatt noe særlig blåmerke. Det viser seg at han har vært flink under operasjonen og brukte gode teknikker. Flink lege!

Jeg har også sendt Bjørn SMS / bilder når jeg lurte på noe . Han brukte ikke under 5 min før jeg fikk svar. Han har vært tilgjengelig døgnet rundt og når som helst . Det setter jeg veldig stor pris på . Jeg har alltid ønsket meg en lege som skal være tilgjengelig før , under og spesielt etter operasjonen. Han har dekket alle forventningene mine.

De som sitter i resepsjonen også har vært veldig hjelpsomme når jeg lurte på noe.

Jeg vil også skryte av anestesi legen. Han var trygg og rolig . Helt topp!

Jeg vil anbefale Bjørn til de som ser etter en trygg lege. En lege som kan svare på spørsmålene dine under og etter operasjonen og en lege som gjør virkelig sin jobb . Da er Bjørn den rette legen for deg .