Profilbilde av plastikkirurg og øre-nese-hals-lege Bjørn Tvedt

Bjørn Tvedt

Profilbilde av plastikkirurg og øre-nese-hals-lege Bjørn Tvedt
Plastikkirurg og øre-nese-hals-lege

Om

Dr Bjørn Tvedt er spesialist i plastisk og øre-nese-hals kirurgi og er overlege ved Fornebuklinikken. Han er en av to i Norge som er internasjonalt sertifisert ansiktskirurg av IFFPSS  (International Federation of Facial Plastic Surgery Societies).  Dette er den mest anerkjente sertifiseringen i plastisk og rekonstruktiv ansiktskirurg,  og er den samme som gjelder for American Board of Facial Plastic and Reconstructive Surgery (ABFPRS).

Bjørn Tvedt har tidligere jobbet som konstituert overlege ved avd. for plastikk – og rekonstruktiv kirurgi, Universitetssykehuset i Oslo, Rikshospitalet 2007 og ved Klinikk Bunæs og Akademikliniken. Han har utført utallige neserekonstruksjoner og ansikt/hals-løft. I tillegg har han lang erfaring i rekonstruktiv brystkirurgi og annen kosmetisk kirurgi.

Bjørn Tvedt har også vært en aktiv deltager og foredragsholder på nasjonale og internasjonale kongresser.

• Plastikkirurgi
  • Øre-, nese-, halssykdommer

Autorisasjon (1998)

Siste vurderinger av Bjørn Tvedt

Storfornøyd

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

Jeg tok fettsuging av hake og buccal fat removal hos Bjørn Tvedt. Meget fornøyd med resultat og kan anbefale Bjørn Tvedt på det sterkeste.

Det eneste minuset var at jeg aldri hørte igjen fra Bjørn Tvedt etter operasjonen. Jeg mener oppfølgingstime sammen med kirurg burde være standard rutine.

Tusen takk til Bjørn Tvedt. En ærlig og dyktig kirurg.

Ekstremt bra

Klinikk: Fornebuklinikken AS Skrevet

Tatt imot me gode hender.
Hører på pasienten.
Problemer jeg hadde har jeg ikke lengre.
Føler meg som et nytt menneske!
Annbefaler Bjørn Tvedt på det sterkeste!

Meget dyktig

Klinikk: Fornebuklinikken AS Skrevet

Kom til Bjørn etter å ha søkt mye på nett, samt forhørt meg litt rundt. Er i tidlig 40-årene og begynte å få slapp hud på hals, samt hamsterkinn, noe som jeg er arvelig belastet for. Han anbefalte da en minifacelift.
Det viktigste for meg når jeg letet etter kirurg var at jeg skulle få ett naturlig resultat, noe Bjørn mente han mente skulle få til.
Etter operasjonen var jeg hoven, og fikk noen gule blåmerker, men det var lite smerte. Allerede kort tid etter operasjonen fikk jeg beskjed om at jeg så bra og «frisk» ut, men ingen har spurt om jeg har gjort noe.
Meget fornøyd med resultatet, og angrer ikke på dette! :)

Høy kvalitet

Klinikk: Fornebuklinikken AS Skrevet

Bjørn Tvedt utførte brystreduksjon, med bytte av implantat og løft.

Jeg hadde tidligere noen komplikasjoner etter min første operasjon. Det har blant annet vært plager med smerte, ubehag, samt det estetiske. Brystene begynte å henge og huden var usedvanlig slapp. Bjørn gjorde en utsøkt jobb allerede under konsultasjon og informerte nøye hva planen var. Han fjernet også et stygt arr som var under det ene brystet etter min første brystoperasjon for mange år siden.

Resultatet etter operasjonen er fantastisk. Jeg hadde aldri forstilt meg et så vellykket inngrep. Proporsjonalt, estetisk nydelig, og lett i vekt. Jeg er veldig aktiv og fikk dermed også byttet til et implantat som egnet seg best min hverdag og livsstil.

Anbefaler Dr. Bjørn Tvedt på det sterkeste. Man merker at Fornebuklinikken er organisert av fagfolk som er blant de beste innen sitt fagområde. Det skaper trygghet og gir en helt annen harmoni som besøkende på klinikken.

Meget fornøyd!

Glitrende plastikkirurg!

Klinikk: Fornebuklinikken AS Skrevet

Bjørn Tvedt tok ansiktsløft og panneløft på meg i høst. Resultatet ble veldig bra - mine venner som ikke visste om inngrepet oppdaget ikke at jeg hadde gjort et ansiktsløft. Samtidig har jeg fått mange kommentarer på at jeg ser frisk og opplagt ut. Jeg ser ut som det jeg gjorde for ca 10 år siden, som var det ønskede resultatet for meg.

Etter å ha sett ansiktsløft på diverse kjente personer, kan man bli litt usikker på om ansiktsløft er lurt. Men finner man rette kirurgen kan resultatet bli veldig bra!