Profilbilde av tannlege Roberto Plascencia

Roberto Plascencia

Profilbilde av tannlege Roberto Plascencia

Om

Roberto Plascencia er en allmenntannlege kjent for sin ekspertise i oral kirurgi, rotkanalterapi og behandling av tanntraumer. Men det som virkelig skiller Roberto ut, er hans evne til å gjøre tannbehandling til en trygg og behagelig opplevelse.

Han har en spesiell evne til å forklare komplekse prosedyrer på en måte som både er morsom og lettforståelig, noe som gjør at selv de mest engstelige pasientene føler seg trygge.

Roberto driver klinikken sammen med Raquel. De to utgjør et dynamisk team, der de sammen kan tilby variert og omfattende kompetanse, med god tilgjengelighet for akutte og ikke-akutte pasienter.

Hvis Roberto ikke har ledige timer, sjekk ut om Raquel har ledig tid.

Roberto Plascencia er ikke bare en dyktig tannlege, men også en person som virkelig bryr seg om sine pasienters velvære. Hans tilnærming til tannbehandling og hans varme personlighet har gjort ham til en favoritt blant pasienter.

Autorisasjon (2005)

Roberto Plascencia er tannlege i Oslo

Siste vurderinger av Roberto Plascencia

Profesjonell

Klinikk: Tannlegebislett Skrevet

Hyggelig, flink til å forklarer hva han gjør underveis, ordner alt av refusjoner osv, ingen problem etter behandling

Vanskelig

Klinikk: Tannlegebislett Skrevet

Tok kontakt med denne tannlegen, da min faste var på ferie, etter å ha lest igjennom anmeldelser her.

Jeg er også en av de som er svært preget av min tannlegeskrekk, og har dessverre kommet ut av denne seansen med mer redsel.

Tannlegen hadde et svært markeringsbehov og svært lite lydhør for mine behov og opplevelser. Han var under inntrykket av at alle kan behandles på samme måte, noe som ikke er realiteten.
Han spøkte bort eller var avvisende når jeg ga uttrykk for å være engstelig.

Plascencia evne til å formidle hvordan man skulle behandle de postoperative komplikasjonene var dårlig, og tiltakene hadde ingen effekt.

Hadde også et veldig behov for å skryte av seg selv, egen praksis og tidlige anmeldelser.

Kommer ikke til å anbefale og kommer ikke til å bruke igjen.

Takk for ditt innslag.

Dette er ikke et "høytidelig" tannlegekontor. Vi jobber heller i et avslappet og vennlig miljø. Og ja, hos oss er litt humør ofte i bruk. Noe som veldig ofte hjelper å "lette trykket". Vit at vi ikke avfeier pasientens følelser når noen utrykker angst, vi prøver heller å avdramisere situasjonen ved å gi relevant og faglig informasjon for å få dere til å innse at det vi gjør er trygt og forsvarlig. Med konstant informasjon som våpen mot angst og PASIENTENS SAMARBEID, resulterer dette alltid i en vellykket og positiv opplevelse for vedkommende.

På kontoret vårt bruker vi mye tid for å høre hva våre pasienter har å si og viser selvfølgelig forståelse for pasientens angst. Og du har rett, ikke alle pasienter kan behandles likt. Når en pasient mangler impulskontroll og ikke er i stand til å inngå kompromiss mens vi prøver å hjelpe vedkommende, kan pasientens atferd sette egen sikkerhet og andres i fare. Ukontrollert angst gjør at man ikke kan følge/forstå grunnleggende instrukser. Hvis for eksempel opptrer pasienten aggressivt og blir frekke mot personellet vårt, eller inntar en urimelig holding som påvirker andre pasienter på klinikken (banning, hylling og skrikking). Da er vi nødt til å sette grenser. Man kan ikke retferdiggøre slikt med tannlegeskrekk.

Du fant oss via dette forumet (legelisten.no) der mange av våre tidligere engstelige pasienter utrykker positive opplevelser. Vi er selvsagt stolte av det! Vi nevner det for deg og andre redde pasienter for å bygge opp tillit! Erfaringen vår er at et veldig stort antall mennesker syns at kommunikasjonsoppleget vårt danner trygghet og de utrykker en positivt holding til måten vi jobber på og vår klinisk prestasjon. Allikevel, er det forventet at noen vil syns det motsatte.

Angående informasjon.
Vi bruker over 10 minutter før prosedyren settes i gang for å forklare hva som skal gjøres og 10 minutter til etter inngrepene der pasienten får postoperative instrukser og tom. en skrift ( i tilfellet min formidlig av informasjon ikke ha vært 100% tydelig). Dere bes ta kontakt med oss dersom noe utvikles negativt og vi understrekker at vi er tilgjengelig 24/7 via mail. Ja, det er dumt med en postoperativ irritasjon og kan lett påvirke pasientens oppfatning av hele oppleget vårt. Dessverre finnes det mange variabler/kombinasjoner som kan føre til plager etter en munnoperasjon selv etter en optimal utført prosedyre. I følge UIO* har forekomsten av postoperativ irritasjon stor variasjon i frekvensen men kan forventes i omkring 20-30% av kirurgiske tilfeller.
(* Universitetet i Oslo, Det medisinske fakultet, Institutt for allmenn og samfunnsmedisin)

Vi beklager for at du ikke er tilfreds med opplevelsen hos oss og ønsker deg masse lykke til videre for å finne en spesialist som passer for dine veldig spesifikke behov.

Besvart av Roberto Plascencia

Gå til Roberto hvis du har tannlegeskrekk! Han kurerer den!

Klinikk: Tannlegebislett Skrevet

Jeg har ikke turt å trekke visdomstennene i snart 10 år da jeg ikke har møtt en tannlege som jeg stoler på, men så fant jeg Roberto på legelisten og tenkte at han må være verdt å prøve. Og jeg er så glad for det! Han forklarte alt og stoppet hvis det var noe, han respekterte at jeg fikk vondt og ga meg mer bedøvelse. Det var en så god opplevelse at jeg gleder meg til å trekke de neste hos han! Jeg har ikke blitt hoven og dag to er det som om ingenting har blitt gjort!

Tusen takk Roberto!

Trygg og flink

Klinikk: Tannlegebislett Skrevet

Jeg har nettopp vært og trukket en visdomstann som måtte opereres ut. Dette gikk kjempefint. Roberto var flink på alle områder. Han forklarte meg veldig tydelig og oversiktlig hva som skulle skje og vi avtalte tegn hvis jeg skulle få vondt eller ville ta pause. I tillegg merket jeg under operasjonen at han var veldig trygg på seg selv, han kunne det han holdt på med og var god på å samarbeide med de andre tannlegene og pleierne. Alt i alt veldig fornøyd og dette blir min faste tannlege etter å ha lett lenge. Anbefales på det høyeste! :)

Beste tannlegen jeg har vært hos, utrolig flink og hyggelig

Klinikk: Tannlegebislett Skrevet

Roberto er utrolig flink til å få pasienten til å føle seg vel! Han er kjempedyktig, morsom, og informerer om alt som skal skje både før han begynner å jobbe og underveis. Jeg fjernet alle visdomstennene i løpet av to besøk, og følte meg så trygg og informert, selv om jeg vanligvis hater tannlege besøk var begge besøk hos Roberto smertefrie, morsomme og rett og slett hyggelig. Kan ikke anbefale ham nok! Fikk også kjempegod informasjon om hva jeg kunne forvente i dagene etter tennene ble fjernet og hvordan jeg kunne unngå postoperative smerter osv. Det gikk kjempefint takket være gode tips fra Roberto!