Profilbilde av tannlege Roberto Plascencia

Roberto Plascencia

Profilbilde av tannlege Roberto Plascencia

Om

Roberto Plascencia er en allmenntannlege kjent for sin ekspertise i oral kirurgi, rotkanalterapi og behandling av tanntraumer. Men det som virkelig skiller Roberto ut, er hans evne til å gjøre tannbehandling til en trygg og behagelig opplevelse.

Han har en spesiell evne til å forklare komplekse prosedyrer på en måte som både er morsom og lettforståelig, noe som gjør at selv de mest engstelige pasientene føler seg trygge.

Roberto driver klinikken sammen med Raquel. De to utgjør et dynamisk team, der de sammen kan tilby variert og omfattende kompetanse, med god tilgjengelighet for akutte og ikke-akutte pasienter.

Hvis Roberto ikke har ledige timer, sjekk ut om Raquel har ledig tid.

Roberto Plascencia er ikke bare en dyktig tannlege, men også en person som virkelig bryr seg om sine pasienters velvære. Hans tilnærming til tannbehandling og hans varme personlighet har gjort ham til en favoritt blant pasienter.

Autorisasjon (2005)

Roberto Plascencia er tannlege i Oslo

Siste vurderinger av Roberto Plascencia

Mitt beste tannlegebesøk!

Klinikk: Tannlegebislett Skrevet

Skulle trekke to visdomstenner. Hadde allerede trukket to hos en annen tannlege hvor jeg gruet meg masse og slet med kommunikasjonen under inngrepet, i tillegg til at det tok ganske lang tid. Hos Roberto følte jeg meg ikke redd i det hele tatt. Han gikk veldig inn for å gi all informasjon han kunne både før og etter. Vi snakket også om kommunikasjonen under trekkingen noe som gjorde meg veldig rolig og trygg. Kjempe fin balanse mellom humor. Det tok kjempe kort tid og plutselig var jeg ferdig. Dette var det morsomste, tryggeste og beste tannlegebesøket jeg noen gang har hatt!

Fjernet visdomstenner.

Klinikk: Tannlegebislett Skrevet

Jeg har nå gått hos Roberto i noen år og er utrolig fornøyd med alt fra det gode personellet til det profesjonelle arbeidet.

Jeg fjernet nettopp de to siste visdomstennene mine hos han, og har allerede etter en dag ingen merkbar-smerte.

Han er utrolig artig og flink i det han gjør.

Anbefaler han til alle som har tannlegeskrekk!

Veldig dyktig tannlege

Klinikk: Tannlegebislett Skrevet

Måtte fjerne en visdomstann, da det rett og slett ikke var plass til den.
Inngrepet gikk veldig fint, uten smerter eller noe uvanlig ubehag. Tannlegen var veldig flink til å kommunisere og forklarte meg hele tiden hva som skulle skje.
Etter at inngrepet var ferdig, fikk jeg utfyllende informasjon om hva jeg skulle gjøre mtp smerter, hygiene, matinntak osv.
Alt i alt en veldig positiv opplevelse. Anbefales

Min favoritt !!!

Klinikk: Tannlegebislett Skrevet

Det er ikke uten grunn at Roberto Plascencia og hans team ligger på toppen på legelisten.

I noen år hadde jeg gått til en tannlege som mente at min tannhelse var som en dans på røde roser, jeg ble fortalt at visdomstennene mine bare kunne komme ut, jeg hadde nemlig så god plass til visdomstenne, det var ingen grunn til å trekke de.
Men jeg merket et voldsomt trykk i kjeven og etterhvert også skjevhet på tennene i underkjeven og da bestemte jeg meg for å få en vurdering av en annen tannlege.

Når jeg kom til Roberto så var saken klar, jeg har en liten kjeve, og det er ikke plass til visdomstennene, de vokser rett og slett ikke ut pga plassmangel og skyver dermed de andre tennene ut av stilling.
Tannlegen skjønte at jeg var nervøs for operasjon av visdomstennene og brukte lang tid på å forklare hva han ville gjøre og hvorfor, samtidig som han ville være sikker på at jeg ikke var i tvil eller uenig. Vi satt opp to ny timer for fjerning av fire stk tenner, 2 visdomstenner og 2 12års jeksler.

Roberto sier at om jeg hadde fjernet visdomstennene med en gang de viste på røntgenbilde så ville det ikke vært noen sak, da ville det bare vært å knipset bort en mini tann, mens nå har de vokst seg så store at de måtte kløyves i to før han fikk trukket de ut i flere deler. Han forklarte det på den måten at om man skal kvitte seg med en stor sofa og den ikke går ut døren så skal man ikke prøve å presse sofaen gjennom døren når det ikke er plass, da skal man demontere den og løfte den forsiktig ut, og det var akkurat det som ble gjort med visdomstennene mine, forsiktig og fint.

I tillegg var Roberto klar på at det var jeg som bestemte om vi skulle ta pause under veis, om jeg følte jeg trengte mer bedøvelse så skulle jeg gi beskjed, eller om jeg bare ville ha en liten pause så var det helt greit.
Vi hadde i utgangspunktet bestemt at vi skulle trekke to stk tenner i gangen, men han sa på forhånd at han uansett ville spør meg når visdomstannen var tatt om jeg fortsatt ønsket at vi skulle fortsette med 12års jekselen, jeg sa at han bare kunne fortsette, og det er jeg gla for, det tok bare 15 sekunder så var den trukket.
Etterpå fikk jeg en sprøyte i skulderen som skulle hindre at jeg ble opphovet og blå i kjeven, så fikk jeg resept på paralginforte og beskjed om å kjøpe et skyllemiddel på apoteket.
Så gikk Roberto gjennom et papir som viste hva jeg kunne og ikke kunne gjøre de neste dagene, og på slutten tegnet han en jente på en sofa som satt og så på netflix, og det skulle være meg med god samvittighet :)

Og akkurat det som står over var tilfellet neste gang jeg skulle operere visdomstann og trekke 12års jeksel.

Jeg kan virkelig anbefale Roberto og hans gode hjelpere!
Jeg tok til og med en selfie i tannlegestolen med tannen i hånden, får ikke lagt den til her dessverre :)

Roberto er så sympatisk og beroligende, jeg har allerede anbefalt han til en venninne.
Han har blitt min absolutte favoritt tannlege!

Mvh [navn fjernet av moderator]

Fantastisk

Klinikk: Tannlegebislett Skrevet

Kontroll, tanntrekking og rotfylling har aldri vært mer morsomt og mindre skummelt. Utrolig hyggelige og profesjonelle tannleger som gjør det lille ekstra for oss pasienter. Samtidig har de humor og viser masse varme for pasientene sine.
Har gått her i tre år + og anbefaler virkelig alle til å ta turen hit :)