Ytrebygda Legekontor DA

Ytrebygdsvegen 250 5258 Blomsterdalen

Siste vurderinger av behandlere ved Ytrebygda Legekontor DA

Forståelsesfull og erfaren

Lege: Hildegunn Woods Skrevet

Hildegunn Woods er en jordnær dame med lang fartstid som lege. Jeg og min tenåringsdatter har bare hatt henne som fastlege i et års tid, men føler jeg har blitt godt kjent med hennes måte å behandle på. Jeg føler meg godt ivaretatt av henne. Hun lytter til det du har å si og er ærlig og forteller akkurat hvordan hun ser på saken. Woods tar raskt beslutninger og forteller om erfaringer fra liknende saker. Hun er effektiv på en positiv måte. Jeg fikk henne anbefalt av min egen mor som også har henne som fastlege.

En pratsom lege, men ikke noe mer.

Lege: Niels Saaby Hansen Skrevet

Da legen jeg benyttet meg av siden jeg var liten, skulle gå av med pensjon, endret jeg lege til Hansen i Blomsterdalen. Forholdet ble innledet med at Hansen i sin første henvendelse ringte meg opp på kvelden og pratet i nærmere en halv time om hvor godt han skulle ta vare på meg. Jeg var litt skeptisk til at praten gikk i inn og utpust og var relativt enveiskjørt, men tenkte samtidig at det var positivt at legen min hadde mine interesser i fokus.

Jeg har sjeldent benyttet meg av min fastlege, da jeg er så heldig at jeg sjeldent er syk. Jeg tar en sjelden gang paracet om jeg skulle ha hodepine og mine resepter er for allergimedisin, astma og noen håndkremer for min eksem. Ellers har jeg ikke hatt behov for noe. Legebesøkene mine ligger til det sjeldne og gjerne en gang eller mindre i året.

Når jeg en dag fikk akutt tørrhoste som holdt meg våken om natten ønsket jeg å få resept på cosylan og sendte en henvendelse på helsenorge angående dette. Samme dag stod det at innen kort tid kunne jeg hente resepten på et apotek. Det var ikke tilgjengelig. etter to tilsvarende tilbakemeldinger i helsenorge etter mine klager, kunne jeg heller ikke hente ut resepten. Hosten gikk over etter hvert med en rekke netter med dårlig søvn. Jeg kjente at tålmodigheten min med Hansen begynte å bli relativt tynnslipt. Jeg ble så kontaktet av legekontoret som lurte på om jeg ønsket å sette opp en time for dette, noe jeg stilte meg relativt likegyldig til spørsmålet da jeg ikke for øyeblikket ikke hadde behov for det reseptbelagte legemiddelet. Så kom en melding fra Hansen direkte på min innboks i helsenorge. Han la frem saken slik som om jeg skulle bruke cosylan til selvmedisinering og jeg tydet det slik hen at jeg hadde tråkket over streken. Dette fikk mitt beger til å renne over og jeg byttet fastlege øyeblikkelig.

Hansen er en lege som vil få deg til å tro at du er i gode hender, men når det faktisk gjelder sviker han deg.

Enormt kunnskapsrik og empatisk

Lege: Jan Askeland Skrevet

En usedvanlig kunnskapsrik, engasjert og empatisk lege, som strekker seg langt i å hjelpe sine pasienter. Responderer hurtig.

Dyktig og troverdig

Lege: Hildegunn Woods Skrevet

Tar deg på alvor og har tid - faglig sterk og lett å snakke med. En grunn til å ikke flytte fra Bergen!

Fornøyd

Lege: Hildegunn Woods Skrevet

Jeg har hatt henne som fastlege i 20 år og har lite å klage på. Det eneste er ventetid. Selv om jeg har første time om morgenen kan jeg oppleve ventetid.
Hun lytter til hva jeg sier og jeg føler at jeg blir godt ivaretatt.