Øyehelseklinikken

Ole Vigs gate 32E 0366 Oslo

Siste vurderinger av Øyehelseklinikken

Dyktig og profesjonell

Lege: Sten Ræder Skrevet

Har slitt med øynene en stund og dro derfor til dr. Ræder. Han var veldig lett å snakke med og tålmodig. Han var veldig dyktig og tok en grundig undersøkelse og fant årsaken til problemene. Anbefales på det sterkeste.

Reddet synet mitt

Lege: Sten Ræder Skrevet

Etter en 5 dagers innleggelse på Ullevål for tørre øyne komplikasjoner, keratitt og etterfølgende ikke bakteriell infeksjon i begge øyne fant jeg Øyehelse klinikken og Dr. Sten Ræder. Et lykketreff etter å ha forsøkt andre øyeleger uten effektiv kur. I løpet av 18 mndr, med tette oppfølginger og medisinering med Xiidra var infeksjonen drevet tilbake. Ræder fant nye smøremidler og fremgangs-måter hele tiden, skaffet meg sklerale linser (værskefylte hardplastlinser med korreksjon) samt drypping med Thealoz Duo på dagen, og Thealoz Gel om natten sammen med serum drypp. Jeg har nå fått synet tilbake og fungerer 100% med lange arbeidsdager, sport, reiser og fritidssysler. Jeg merker ikke at jeg har linsene på i 16-18 timer, og går nå til kontroll 2-3 ggr/år.
Jeg er mektig imponert over Ræders kompetanse, netteverk i unn og utland, hans kunnskaper om forskningsfronten og erfaringer med min type lidelse fra de fremste øyehelsemiljøene i inn og utland, og hva han utrettet med mine øyne. Han reddet mitt syn.

Fantasisk dyktig OG empatisk

Lege: Øygunn Aass Utheim Skrevet

Øygunn Utheim er usedvanlig dyktig (har både legeutdanning med spesialisering i øyne og har også Ph. D. i feltet). Undersøkelsen hos henne er grundig slik at man kan føle seg helt trygg på resultatet og tilbakemeldinger. Hun har solid legekunnskap fra et bredere/helhetlig perspektiv, ikke bare øynene, og klarer å se andre helseproblemer en kan ha i sammenheng. Men ikke nok med det, hun er også en utrolig sympatisk person. Hun viser all den empatien man kunne håpe at en lege skal ha, og mer! Hun tar seg tid til å forklare og svare på alle spørsmål man måtte ha. Det kan hende man må vente litt ekstra, nettop fordi hun tar den tiden som trengs--men det vel verdt å vente, det skjønner du når det er din tur! Deler av undersøkelses-/resepsjonensområdet kunne vært bedre adskilt fra venteværelset, men de har masse moderne utstyr og litt for lite plass. Men det er ikke det vesentlige her, kvaliteten mer enn veier opp og lokalisering rett i nærheten av T-bane, trikk og buss er supert. Og selv om klinikken ikke har refuskjonsavtale er det vel verdt å betale mer enn vanlig egenandel!

Kunnskapsrik og empatisk

Lege: Sten Ræder Skrevet

Jeg er veldig takknemlig for at Ræder tok seg tid til å sette seg inn i min øyesykdom og finne diagnosen. Etter flere år med smerter, dårligere og dårligere syn, desperasjon, flere konsultasjoner med andre øyeleger som ikke fant ut noe og ting ble bare verre, så fant jeg Ræder tilfeldig ved søk på nettet. Da jeg kom til han, forsto han min situasjon og hadde stor kunnskap om øyesykdommer og satte i gang behandling straks. Jeg er så takknemlig for den hjelpen han har gitt meg, og at jeg har fått et bedre liv med bedre syn.
Tusen takk, Sten!!

Proffesjonell og kunnskapsrik

Lege: Sten Ræder Skrevet

Sten Ræder har nå i flere år gitt meg en meget profesjonell behandling, samt gode råd og god oppfølging. Han har gjort at mine tidligere store plager med tørre øyne er kraftig redusert. Jeg har fått en mye bedre livskvalitet og er evig takknemlig for denne hjelp og for at øyespesialister i Tromsø tipset meg om Sten Ræder.