Frekhaug Legesenter

Havnevegen 41 B 5918 Frekhaug

Siste vurderinger av Frekhaug Legesenter

Trygg og god

Lege: Lars Moland Skrevet

Føler jeg blir tatt vare på best mulig måte. Kan ikke tenke meg en mer forståelse full lege. Han lytter og vil hjelpe på mulig måte. Sender deg videre om det andre plasser en kan få svar eller hjelp.

Hun er nok trygg på seg, men jeg er ikke like trygg.

Lege: Anne Laue Skrevet

Føler ikke at jeg når frem alltid og dermed usikker. Føler også at hun er litt forutbestemt og bøyer først av når det ligger annen dokumentasjon som grunnlag. Føler ikke alltid om hun er enig i dette heller, må faktisk presse litt på. Ellers er hun hyggelig å snakke med.

God, pålitelig og hjelpsom

Lege: Wolfgang Iwen Skrevet

Føler alltid at han setter seg inn i min situasjon, og kommer alltid med god forklaring på årsak og behandling av problemet. Meget kunnskapsrik og gjør alltid det han kan for å hjelpe. Føler meg alltid hørt og velkommen.

Misfornøgd

Lege: Henny Rosså Stokke Skrevet

Nå har Henny vikar, så jeg må nå forholde meg til en som heter Vigdis. Men jeg opplever dem ganske likt, og med det mener jeg at jeg ikke føler jeg oppnår forståelse fra noen av dem, samtidig som begge virker uinteressert. Jeg prøver å formidle hva som plager meg, og at jeg ikke kan fortsette som dette på lang sikt (langtidssyk), men blir ikke tatt seriøst nok til at det blir satt i gang noe tiltak.

Blir aldri spurt oppfølgingsspørsmål heller, så føles mer som en terapitime. Jeg snakker om problemene mine, hun noterer, og så er vi egentlig ferdige, uten å ha oppnådd noe særlig.

Så her sitter jeg, fortvilet og sliten, og får spørsmål fra folk rundt meg som kjenner situasjonen: "Hva sier legen din da? Hjelper hun deg?" Jeg kan ikke påstå at hun er til stor hjelp.

Holder på å skifte lege nå, men de fleste har jo ventelister, så tar lang tid. Vil ikke skifte til en lege jeg ikke har hørt noe om før.

Skuffet

Lege: Henny Rosså Stokke Skrevet

Enig med de andre. Hun er helt ok grei. Men jeg sitter igjen med følelsen av at hun har det travelt, er uinteressert, mangler empati, gir lite eller dårlig informasjon osv. Hun er ikke en lege jeg ønsker å bruke mer. Etter timer hos henne er jeg mer forvirret og irritert enn opplyst og beroliget. Sånn skal det ikke være hos legen.