Stord Legesenter AS

Telefonnummer53 40 41 4053 40 41 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Postboks 1258 5406 Stord

Siste vurderinger av Stord Legesenter AS

Glimrande lege

Lege: Øystein Nygård Skrevet

Eg går ikkje ofte til legen. Men dei gongane eg går må eg seia eg er særs nøgd med Någård. Eg har bruka andre fastlegar før. Men no har eg funne "min" fastlege.

Anbefales ikke

Lege: Øystein Nygård Skrevet

Han var til tider ufin og jeg opplevde han som hensynsløs og brøytende. Sikkert ok lege for dem som ikke trenger ofte hjelp.

Lite kunnskap om kronisk sjuke.

Lege: Øystein Nygård Skrevet

Generelt svært dårlig på oppfølgning av kronisk sjuke. Og ikkje sett seg inn i heilheten det kan vera for eit menneske.

Ein klok lege

Lege: Olav Haugen Skrevet

Eg har hatt han som fastlege i over 20 år, og som kronikar har eg opplevd mange tunge stunder. Han har vore ein "engel" og har alltid tatt seg tid til å lytte og ikkje minst å "sjå" når eg har vore inne til konsutlasjonar hos han. Han er erlig og ser sine begrensningar, sender ein vidare til spesialisthelsetenesta med ein gang det er behov for det.
Alt i alt er dette ein lege som eg kan stole på og som gir trygghet i ofte vanskelige situasjonar.
Dessverre er det ofte lang ventetid på venterommet, men det er lett å akseptere då ein veit at personen før deg i køen faktisk har behov for den tida han/ho har inne hos legen..

Har hatt ham som fastlege i 15 år

Lege: Dag Frode Valen Johannesen Skrevet

Frode er egentlig en veldig flink lege, sympatisk og grei også, og før så tok han seg god tid, og fulgte veldig godt opp både for å finne ut hva som var galt og for å fikse det. Men etterhvert som fastlegeordningen trådte i kraft og han fikk for mange pasienter så tar det alt for lang tid å få kontakt (med legesenteret via tlf), en sitter altfor lenge på venterommet (sitter minimum en time å venter selv om en har time), og en får altfor kort tid inne hos ham (Max 15-20 min)
Dette fører både til stress og til at en omtrent har glemt hva en skulle når en bare får få minutter på seg. Alt dette er svært synd, da han VAR en fantastisk lege før. Nå er det samlebåndsteknikken som gjelder- noe som gjør at jeg sjelden går til legen, og havner akutt på sykehus tilsvarende mye fordi at jeg går for lenge uten legetilsyn når jeg blir syk.
Det er bare 'latskap'som gjør at jeg ikke har bytta fastlege for lenge siden.