Stord Legesenter AS

Heiane 31 5412 Stord

Siste vurderinger av Stord Legesenter AS

Oppgitt..

Lege: Øystein Nygård Skrevet

Jeg hadde Øystein Nygård som fastlege i over ett år. Jeg var veldig fornøyd, og anbefalte han videre til mine nærmeste. Nygård var alltid positiv, hjelpsom og omtenksom. Han tok alltid på alvor, og jeg trodde jeg hadde funnet en god lege.

Min forrige legetime, ble den siste hos Nygård. Jeg kom inn med alvorlige sterke ryggsmerter, og hadde vanskeligheter med å gå/stå. Da jeg kom inn på legekontoret ble jeg henvist til et rom med en seng jeg kunne ligge, til fastlegen hadde mulighet for å ta meg inn. Da Nygård kom å hentet meg nærmere to timer etterpå, gikk han langt i forkjøpet som om han hadde hastverk. Han forsvant inn på kontoret, mens jeg gikk haltende etter i det tempoet jeg kunne.
Da jeg var inne hos Nygård, spurte han meg hva problemet var. Jeg forklarte situasjonen, men ble ikke tatt på alvor. Mens jeg forklarte så Nygård i PC-skjermen eller ned i bakken. Da jeg hadde forklart problemet til fastlegen og var i tårer pga smerter, fikk jeg spørsmål om tester. Jeg som knapt klarte å gå og hadde vansker med å stå, ble spurt om å gjennomføre tester der bla «å sette seg på huk» var en av dem. Etter hans tester fikk jeg utskrevet «moderate» smertestillende. Han trodde dette var et «hekseskudd», som kom til å gå over av seg selv. Jeg ble også bedt om å ringe legevakten dersom det ikke ble en forbedring.

Nygård sine smertestillende hadde ingen effekt, og det ble et besøk på legevakten. Der ønsket de å gi meg den type tabletter jeg er hyperallergisk mot. Denne allergireaksjonen hadde jeg tidligere vært inne hos Nygård med, for at han kunne skrive det opp i min kjernejournal under «cave». Dette hadde han ikke gjort, noe som faktisk er ganske alvorlig....
Jeg fikk dermed sterke smertestillende og ble bedt om å ringe fastlegen dagen etterpå, for det var tydeligvis fastlegen sin oppgave å skrive ut sterkere smertestillende.

Dagen etterpå ringte jeg legekontoret, og spurte om å få snakke med fastlegen. Seks timer etterpå ringte fastlegen meg - men han hadde ikke mulighet til å skrive ut slike medisiner. Fastlegen sa; «dersom du har så sterke smerter som du påstår, må du nesten reise igjen på legevakten - for å bli lagt inn»...
Enda et nytt besøk på legevakten, som endte opp i innleggelse på sykehus nærmest to uker..

Jeg har nå skiftet lege, og skal aldri ha Øystein Nygård som fastlege igjen.

God lege

Lege: Olav Haugen Skrevet

Dette er en god lege. Veldig behagelig vesen. Håper han ikke pensjonerer seg på noen år, vil helst ikke bytte.
Litt lang ventetid, men sånn får det bli.
Anbefales!

Erfaren og lyttande

Lege: Olav Haugen Skrevet

Blir alltid tatt godt imot, lytta til og får gode råd og behandling. Noko venting innimellom, men slik er det på eit legekontor.

Glimrande lege

Lege: Øystein Nygård Skrevet

Eg går ikkje ofte til legen. Men dei gongane eg går må eg seia eg er særs nøgd med Någård. Eg har bruka andre fastlegar før. Men no har eg funne "min" fastlege.

Anbefales ikke

Lege: Øystein Nygård Skrevet

Han var til tider ufin og jeg opplevde han som hensynsløs og brøytende. Sikkert ok lege for dem som ikke trenger ofte hjelp.