Idungården Legesenter DA

Olav Tryggvasons Gate 24C 7011 Trondheim

Siste vurderinger av behandlere ved Idungården Legesenter DA

Trygg og lyttende lege

Lege: Magnus Kristinn Halldorsson Skrevet

Jeg føler meg godt ivaretatt av Magnus Halldorsson. Jeg føler han lytter til det jeg har å si, kommer med oppfølgingsspøsmål, spør også hvordan det går med problemer jeg hadde forrige gang og generelt bryr seg. Han spør alltid om det var noe mer når jeg er ferdig med å si det jeg ville si, så jeg føler han tar seg tid og tar meg seriøst. Han stirrer ikke på dataen mens jeg snakker, men ser på meg og lytter. Hans behandling har ofte fungert, eller jeg har blitt sendt videre ved behov. Jeg synes også det har vært problemfritt å ta opp seksualspørsmål selv om jeg er kvinne i 20-årene.

Marit Rønne kan ikke jobben sin

Lege: Marit Rønne Skrevet

Som lege i dag er det like viktig å ha sosiale antenner som det er å kunne sitt fag. Rønne behersker ingen av delene. Hun googler seg frem til sykdommer på pcen sin og velger å konkludere før hun har hørt pasientens forklaring. Jeg har dessverre hatt Rønne som lege i 5-6 år, og ser veldig frem til å få en ny lege. En lege bør være imøtekommende og bry seg om sin pasients helse. Rønne bryr seg kun om betalingen. Jeg har aldri møtt noen som er like frekk og spydig som henne. Dessverre har hun noen år igjen før hun pensjonerer seg.

En vanskelig person

Lege: Marit Rønne Skrevet

Må dessverre si at jeg kjenner meg igjen i en del av beskrivelsene her, selv om jeg var til henne bare to ganger. Hun kommuniserer dårlig med pasienten. Du føler du forstyrrer henne, og betalingsterminalen ser ut til å være hovedfokus der på kontoret. Jeg har nå en fastlege som er helt annerledes.

Usympatisk og stresset

Lege: Marit Rønne Skrevet

Marit Rønne har vært fastlegen min i noen år før jeg byttet legesenter. Jeg går sjeldent til lege, men den gangen måtte jeg og møtet med Marit var en smule spesielt. Jeg måtte nesten legge på sprang etter henne i korridoren for denne dama hadde det jammen travelt. Første gang jeg kom til henne var etter en positiv graviditettest. Jeg var nervøs og veldig skremt av tanken på en fødsel. Prøvde forsiktig å nevne dette og blikket hun satte i meg var ikke av medlidenhet. "ALLE MÅ FØDE, hvordan tror du ellers barn blir satt til verden" svarte hun den kommentaren med. Jeg nikket og nevnte ikke mer av det. Jeg var jo selvsagt så uheldig å be om giro da jeg ikke kunne betale legetimen den dagen, og Rønne kunne ikke fått sagt i fra fort nok, "hvis du går ut å handle melk så betaler du vel for melka dær og da eller"? Unnskyldende forlot jeg legekontoret med giroen i hånda og med Marits uhyggelige blikk i ryggen. Hun hadde jo rett i det hun sa men kunne kanskje ordlagt seg litt annerledes. Jeg slet ikke ned dørstokken hennes for å si det sånn og byttet etter en stund til en annen lege. Hun er vel uten tvil effektiv og slipper småsytende pasienter ;)

Tusen takk for en fantastisk opplevelse!

Lege: Olav Angen Skrevet

Olav Angen er den beste legen jeg noen gang har hatt! Han tok meg seriøst fra første stund jeg kom inn på legekontoret, og jeg følte meg sett og hørt.
Angen tok seg god tid og hørte på meg. Og det er så godt som pasient å føle seg hørt!