Ringve Legesenter

Harald Hårfagresgate 2 7041 Trondheim

Siste vurderinger av behandlere ved Ringve Legesenter

Spydig og dårlig tid

Lege: Marthe Kjeldstad Skrevet

De som jobber i resepsjonen er veldig dyktgige og hyggelige, det skal sies. Når det gjelder legen Marthe Kjeldtad, har eg etter 2 "konsultasjoner" ikke det samme å si om henne. Alt jeg skulle ha var en henvisning, og jeg gav informasjon om hvilken lege, og hvor i landet det var gunstig for meg å få legetime. Oppaget at hun skrev ut en henvisning til St. Olavs, og jeg fikk deretter kjeft for å ikke ha sagt fra om at det ikke passet. I tilegg måtte jeg selv henvise meg med dette utskrivet, fordi hun ikke hadde adressen til denne legen i Bergen. Hun hører ikke etter hva du sier og er direkte spydig. Hun har ikke tid eller interesse, og da betaler man for 20 min konsultasjon. Så sjelden jeg besøker leger, eg jeg veldig skuffet over hvor liten tid de har. Følte meg mindre etter å ha besøkt Marthe.

Hyggelig fastlege opplevelse

Lege: Sverre Sande Skrevet

Imøtekommende, hyggelig og forståelsesfull lege. Jeg har kun besøkt Sverre to ganger, men begge gangene har jeg vært svært fornøyd med behandlingen jeg har fått. Jeg føler meg ikke dømt av han, han er ikke arrogant, han tar tid til å høre på meg, og han er alltid hyggelig og forståelsesfull. Han er ikke som en typisk fastlege; overkant av 60 år, arrogant, og lei av å være allmennlege.

Sverre er ung, blid og nysgjerrig.

Hyggelig og med god oppfølging

Lege: Marthe Sofia Butt Skrevet

Jeg har vært til Butt både med min datter og for min egen del og følte at vi begge ble tatt godt i mot på en åpen og vennlig måte.
Hun fremstår som medisinsk kompetent og fulgte opp prøveresultat per SMS og telefon.

Tar ikke pasienten seriøst, motvillig til å finne årsak til problemer

Lege: Marthe Sofia Butt Skrevet

Jeg er ikke fra Trondheim, men var på leting etter fastlege der da jeg skulle flytte dit som student. Butt ble mitt valg av fastlege. Det var hun i ett år, frem til jeg svært velvillig byttet tilbake til min gamle fastlege der jeg kommer fra. Jeg vil heller fly hjem for å ha min gamle lege enn å fortsette hos Butt. Jeg opplevde å bli tatt useriøst da jeg kom dit med mine problemer, og en "dette kommer til å gå over av seg selv"-mentalitet jeg ikke satt pris på når jeg kom dit med plager som påvirket hverdagen min over lengre tid. Det jeg opplevde som mest provoserende var motvillighet til å ta ulike tester (til den grad at de faktisk aldri ble tatt), som allergitester tiltross for at jeg hadde klare symptomer på allergi. Sterk allergi ble påvist av min nåværende lege. Ikke tilbakemelding når jeg fikk beskejd om at jeg ville bli kontaktet og rot i resepter. Her er det mye forbedringspotensialet, først og fremst: ta din pasient seriøst.

"Hvem er pasienten"?

Lege: Marthe Kjeldstad Skrevet

Denne damen hadde alltid dårlig tid. Følte timen handlet mer om hvor dårlig tid hun hadde, enn hva jeg trengte hjelp til. Ble ikke tatt seriøst og følte meg veldig liten når jeg gikk ut av kontoret hennes. Hadde hun tatt seg 5 minutter til å lese seg opp før timen, kunne hun ha sett at jeg virkelig ikke går til legen før jeg må. Ble sendt tilbake på jobb når jeg ikke burde vært der, som kan være en av årsakene til flere måneders lang sykemelding?!