Melhus Legesenter AS

Melhusvegen 505 7224 Melhus

Siste vurderinger av behandlere ved Melhus Legesenter AS

Best egnet som barnelege?

Lege: Lars Arne Riseth Skrevet

Jeg hadde Riseth som fastlege i fem-seks år. Jeg oppfattet ham som respektfull, snill og rolig. Han behandler barn på en flott måte. På rutinekontroller på helsestasjonen virker han trygg og dyktig.

Som voksen kvinne med kroniske helseplager, er jeg mindre fornøyd med måten han har ivaretatt meg på. Han er imøtekommende og gjennomfører ofte de undersøkelsene jeg har bedt om. Jeg er helt sikker på at han er en bra mann som gjør sitt beste. Men han er veldig passiv og kommer sjelden med egne innspill. Det har hendt at han har glemt å følge opp henvisninger eller innhente informasjon som avtalt. Han har også brukt uforholdsmessig lang tid på å gi meg tilbakemeldinger om noen funn og resultater. I journalen beskriver han av og til symptomer og påståtte utsagn (fra meg) som jeg ikke kjenner meg igjen i. Pasientjournalen har også andre hastverksfeil som f.eks. at et "ikke" kan mangle i en setning slik at betydningen blir motsatt av hva den skulle ha vært.

Arrogant

Lege: Magne Anders Ranum Skrevet

Har vært to ganger hos han og har begge ganger følt meg dum etterpå. Føler at han ikke tok oss på alvor ovenfor sønnen vår som gråter utrøstelig mange timer hver natt.

Han var arrogant, nedlatende og lite interessert i å finne ut om det var noen fysiske plager.

"Ingen barn har dødd av å ligge og gråte" var løsningen hans,

Kommer heller til å dra på legevakt enn å til han igjen.

Ikke fornøyd

Lege: Rune Skjesol Skrevet

Har litt dårlig erfaring med Rune dessverre. Opplever han som litt fjern og distré. Mer opptatt av å snakke om helt andre ting enn min helse.

En lege som ser deg

Lege: Rune Skjesol Skrevet

Rune er en lege som har tid til å se meg i øynene og spørre hvordan jeg har det. Hører alltid på min vurdering og hva jeg ønsker i forhold til henvisning. Sympatisk og dyktig lege.

Dyktig fastlege med mange års erfaring

Lege: Magne Anders Ranum Skrevet

Magne Anders er dyktig i sitt fag, og han lytter til hva du som pasient forteller. Han forklarer underveis i konsultasjonen, hvis pasienten ønsker dette

Han har en rolig og behagelig fremtoning, og bidrar således til god lege-pasientkommunikasjon.

Dr. Ranum henviser videre til spesialisthelsetjenesten, såfremt dette skulle være nødvendig ut ifra dine symptomer.