Fagerstrand Legesenter DA

Myklerudveien 124 1454 Fagerstrand

Siste vurderinger av behandlere ved Fagerstrand Legesenter DA

Thurmann anbefales ikke

Lege: Anne Elisabeth Thurmann Skrevet

Ved to anledninger over fire år har jeg henvendt meg til Thurmann for å be om sykemelding, men har blitt avvist. Jeg er idag midtveis i et PhD-prosjekt ved en av Oslo sine høyskoler og gravid i 14. uke; med kvalme, oppkast og trøtthet som tilstand. Jeg oppsøkte Thurmann idag, men hun utviste ingen forståelse for min situasjon. Hun brukte utsagn som "folk som ikke har lyst til å jobbe" i forbindelse med vår diskusjon om sykemelding, noe jeg syns er svært upassende. Jeg forlot kontoret hennes gråtende og svært opprørt. Nå står jeg uten fastlege frem til 1.6., et dårlig utgangspunkt for en gravid kvinne.

Har ikke tenkt å bytte fastlege

Lege: Eivind Tynes Finnøy Skrevet

Jeg er fornøyd med legen min. Synes han er en god lytter, behandler og rådgiver

Kjempeflink på kirurgi

Lege: Anne Elisabeth Thurmann Skrevet

Anne er alltid imøtekommende og ikke minst mer presis enn noen andre fastleger jeg vet om. Hun har tilbud om småkirurgi og jeg har fått fjernet en føflekk i pannen med flott resultat, arret er knapt synlig nå! Hun har også fjernet en større fettkul som jeg trodde jeg måtte til sykehus for å ta. Jeg har flere bekjente som har benyttet seg av dette tilbudet, også folk som ikke har henne som fastlege. Alle er svært fornøyde.Jeg vet at hun kan være litt "streng" når det gjelder å skrive ut sykemeldinger, men med all respekt å melde,- Hun gjør jobben sin. sekretærene på Fagerstrand legesenter fortjener også ros. Dere er alltid blide og imøtekommende.

Dyktig og imøtekommende

Lege: Anne Elisabeth Thurmann Skrevet

Jeg har brukt henne som lege i flere år og hun er dyktig og flink som lege. Hun gir seg ikke før problemet du har er løst. Er flink til å følge opp med kontroller og prøver når det er nødvendig. Jeg følte at jeg ble godt ivaretatt og dette ga meg trygghet og tillit til henne som er viktig for meg som pasient. Hun lytter til det du har å si og hun er fin å diskutere med hvis du er uenig i noe og du blir hørt. Jeg flyttet ut av kommunen og byttet derfor lege og har hatt store problemer med å finne en ny lege som henne. Anbefaler henne mer enn gjerne!

Merkelig praksis mht. bestilling av eksterne tjenester

Lege: Eivind Tynes Finnøy Skrevet

Når f.eks. røntgen og spesialisttjenester skal ordnes, overlates dette til meg som pasient. Dette er uvant og temmelig ulik praksisen fra forrige fastlege i Stavanger der alle eksterne undersøkelser ble bestilt og måtte bestilles direkte fra fastlegen. Denne praksisen skaper problemer for en nyinnflyttet til Nesodden.
Er også uvillig til å ta opp mer enn kun ett problem ad gangen slik at nye timer må bestilles, noe som selvsagt koster mer penger og tid.