Ris Legesenter

Holmenveien 5H 0374 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Ris Legesenter

Rett og slett den beste fastlegen

Alltid imøtekommende.
Vet hva som skal gjøres/ undersøkes for å stille riktig diagnose.
Rett og slett den beste fastlegen som finnes.

Fantastisk!

Lege: Britt Uhrenholdt Jacobsen Skrevet

Verdens beste beste lege!!!! Tar alltid godt imot med verdens beste empati:) Kunnskapsrik, varm og til å stole på! Tøff og oppmuntrende. Hilsen

BYTTE FASTLEGE

Lege: Frede Wælgaard Jacobsen Skrevet

Etter mange år hos Frede W. Jacobsen velger jeg nå å bytte fastlege. Heldigvis er jeg stort sett frisk så jeg slipper å "krangle" med sekretærene for å få en time. Frede er aldri forberedt. Som eksempel hvis jeg har bestilt en årlig kontroll så spør han likevel hva han kan hjelpe med når jeg kommer. Han forbereder seg ikke og virker uinteressert. Under kontroll idag så spurte jeg om han ikke kunne lytte på meg. Han tok pulsen og det var den Årlige kontrollen. Overhodet ikke akseptabelt.
Nevnte også at jeg sliter med et vondt ben, men han virket nesten iritert at jeg spurte om dette.
Takk for meg

Utilgjengelig

Lege: Margit Sæle Skrevet

Meget ubehagelig kontorpersonale som effektivt blokkerer enhver kontakt med fastlegen. Kontorpersonalet krever at man utleverer personsensitive helseopplysninger som man egentlig kun ønsker å snakke med legen om. Hvis man ikke vil utlevere opplysningene, får man ikke time.
Dr. Sæle er absolutt ikke tilgjengelig verken på telefon eller mail. Hun er heller ikke tilgjengelig for andre leger i spesialisthelsetjenesten som vil informere/konferere angående pasienten.
Timebestillingstid er dessuten alltid mer enn 10 min

Trygg og empatisk

Lege: Britt Uhrenholdt Jacobsen Skrevet

Jeg er i det store og hele veldig fornøyd, hun tar seg tid (når man først er inne) og mitt inntrykk er at hun er kunnskapsrik og virkelig ønsker å gjøre en best mulig jobb. Problemet er at det er som regel ventetid og det er veldig vanskelig å få time. Det gjør at jeg vurderer å bytte, men kvier meg, siden jeg synes hun er så flink, hyggelig og behagelig! De andre legene der er også veldig bra! En ting som bør nevnes er imidlertid at de som sitter i resepsjonen og tar telefonen etter min erfaring er sure og overbærende, de snakker til pasientene som om vi er litt tungnemme, ikke bra... (Gjelder forøvrig ikke en dame fra Bulgaria (?), hun gjør en kjempejobb.)