Holmlia Legesenter

Asperudveien 61/67 1255 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Holmlia Legesenter

Den beste og mest omsorgsfull og helhetlig lege jeg kjenner til.

Lege: Erik Jonassen Skrevet

Flink lege, og er omsorgsfull og lyttende! Har mye kunnskap.

Flink

Lege: Waqqas Mohammad Sultan Skrevet

Sultan tar seg tid til pasientene og følger opp fra konsultasjon til konsultasjon. Behagelig og vennlig.

Meget bra

Lege: Waqqas Mohammad Sultan Skrevet

Jeg deler de andres vurdering av denne fastlege. Lyttende, grundig, tok seg god tid og tok min henvendelse alvorlig. Jeg var i utgangspunktet skeptisk til navnet og tenkte at dårlig norsk kan være et hinder for god komminikasjon, men det var ubegrunnede bekymringer. Kan anbefales på det varmeste.

Akuttimelogistikksnakk

Lege: Erik Jonassen Skrevet

Har jeg først fått time hos Jonassen er alt i orden. Men å få den er ikke lett. Det er som regel over en måned til neste ledige time. For å få time før det må jeg få en akutt-time. Selv om jeg vet at jeg egentlig ikke er så akutt syk, men syk likefullt. Skal jeg for eksempel vente en måned med medisin for øyekatarr til barna, det er jo ikke akutt? Men de trenger medisin. Og jeg vet det, og trenger bare resepten. Da forsøker jeg å ringe 08.15, for å få en time. Men det er opptatt. Opptatt, opptatt, opptatt. Jeg kler på meg og barna og drar ut. Kommer til legekontoret 08.45, og blir møtt med et surt, lite forståelsesfullt og absolutt ikke hjelpsomt ansikt, som nærmest kjefter på meg for at jeg er så dum og ikke var der 08.15. Alle akuttimene er gitt ut. Hun kan ikke gi ut akuttimer for neste dag, da er de jo ikke lenger akutte. Jeg drar til Volvat og betaler 1000 kr for resepten og bruker hele dagen med to unger på det. Neste gang tenker jeg at jeg heller drar til legekontoret og er der 08.15. Jeg er der 08.00 for sikkerhets skyld, og sitter og leser i blader fra vinteren 2011 til 08.20 - døren åpnes. To andre pasienter kjemper for å være først. Jeg lar dem gå inn - de er sikkert veldig syke. Står pent i gangen og venter på tur. Men så hører jeg sekretæren ta telefonen. Jeg kikker inn - hun deler ut akuttimer på telefonen! Jeg forstår ikke dette legekontoret, de har Tommy-regler for hva som er akutt og hvordan man skal klore til seg en time uten å vente en måned. Og ikke prøv å spør om reglene, for da blir hun enda surere. Jeg fikk time - om halvannen time. Omtrent akkurat passe tid å gå hjem igjen og snu og gå tilbake. Det er deilig å komme seg ut og gå litt når man er sylta syk.

Solid og imøtekommende

Lege: Waqqas Mohammad Sultan Skrevet

Sultan profesjonell, vennlig og lyttende. Jeg har tatt med min sønn (5 år) ved noen anledninger og fått gode råd. Når jeg har henvendt meg med egne helsespørsmål noen få ganger har han vært konstruktiv og tydelig.

Bra lege, serviceinnstilt og trygg håndtering.

Derimot har legekontoret mye å hente på å bli mer kundeorienterte. Ett enkelt virkemiddel kan være å innføre timeforespørsel via sms.