CC Vest legesenter

Lilleakerveien 14 0283 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved CC Vest legesenter

Fraskriver seg ansvar

Lege: Ola Kaarby Skrevet

Legen evner ikke å svare på 10 enkle spørsmål om benbrudd og bare henviste til fysioterapeut. Dette var mange dager etter første henvendelse.
han kunne ikke si annet enn at "bruddet ser bra ut".

I tillegg tar han 342,- pluss det skattebetalerne bidrar med for e-konsultasjon der et svar bestod av en setning med slurvefeil.
Så klager han på kveldsarbeid. jeg hadde gladelig jobbet 2 minutter om kvelden for slik betaling.

Ikke spesielt pasientorientert

Lege: Therese Kilvær-Halvorsen Skrevet

Var helt uvillig til å gi meg en video time. Jeg ønsket å se henne når vi skulle diskutere min sak, men det fikk holde med en telefon mente hun. Og telefonvisitt får man kun på slutten av dagen. Man må bare vente til man blir ringt opp. Hun er også 100% reaktiv. På de 15 årene jeg har vært hos henne så har jeg aldri fått et proaktivt innspill om hva jeg kan gjøre for å forbedre min helse.

Rolig og hyggelig

Lege: Christian Fredrik Heberg Johnsen Skrevet

Hyggelig, god på oppfølgning, rolig og behagelig væremåte. Akkurat slik man ønsker en fastlege skal være.

Hører pasienten, tar seg den tiden som kreves

Lege: Ola Kaarby Skrevet

Ola lytter til sine pasienter, og det kan oppstå litt venting på timen. Det er det vel vært når man vet at man blir godt ivaretatt.

Seriøs, lyttende, tar seg tid

Lege: Therese Kilvær-Halvorsen Skrevet

En lege med integritet, seriøs, som tar seg tid til å ha en dialog og stiller spørsmål. Takk for at du viser empati, noe som lege man kanskje ikke skal, men på slutten av dagen er vi bare mennesker og noen historier er vanskeligere enn andre. Gjør sitt beste på gode råd og løsninger som ikke inkluderer resept på medisiner med mindre det er absolutt nødvendig. For en som helst ikke vil ta noen ting er jeg takknemlig for din måte å håndtere meg som pasient. Kan virkelig anbefales. mvh [initialer fjernet av moderator]

Skal jeg sette fingeren på noe så må det være lovverket som krever at leger skal dokumentere i form av så mange skjemaer at de må bruke så mye tid foran datamaskinen mens de snakker med pasienten. Dette opplever jeg spesielt på Ullevål sykehus hos spesialistene, de har ikke tid til å snakke med deg, så vidt tid til å lese saken din før du kommer. Dette må være meget belastende for de fleste leger, men også pasienten. Dette er ikke en kretikk til legene men regelverket, som må tilrettelegges på en slik måte at leger faktisk får tid til å være lege.