Rakkestad Legesenter

Rådshusveien 1 1891 Rakkestad

Siste vurderinger av behandlere ved Rakkestad Legesenter

Trygg og god oppfølging

Lege: Karl Sigurd Hovland Skrevet

Det er en lege som sjekker deg fra topp til tå å han veit hva han driver med.Bedre lege skal du lete lenge etter.

Blir tatt imot på en trygg måte

Lege: Raja Khuram Iqbal Skrevet

Tar deg seriøst og nøler ikke med å sende deg videre! Han virker på meg slik at jeg blir rolig og ikke blir stresset

Lindrer mine plager.

Lege: Bjørn Jonas Gummesen Skrevet

Når man har passert 60, så vil det naturlig nok dukke opp plager. Jeg har begynnende kols, har hatt hjertetrøbbel og trenger derfor tilsyn innimellom. Føler meg meget godt ivaretatt av doktor Jonas Gummesen som bare vil meg vel. Han setter av god tid, og er ALLTID godt forberedt når jeg blir tatt i mot. Prøver taes regelmessig, og er det noe ekstra blir jeg sendt videre til eksperter. Doktoren min er et varmt og godt menneske. Måtte han bli lenge i Rakkestad. Trenger du en godt lege, så er det bare å sette seg på venteliste.

Har utdatert kunnskap

Lege: Karl Sigurd Hovland Skrevet

Jeg hadde ham som fastlege i ca ett år, men måtte til slutt innse at han hverken ønsket å finne ut hva som feiler meg, eller hjelpe meg til å bli friskere.

Jeg kom til ham med en liste over symptomer, men i stedet for å se på dem samlet for å se om det kunne være én årsak til alle, måtte jeg bestille en time pr symptom.

Jeg måtte nesten trygle om henvisninger ang. lidelser som han åpenbart ikke innehar oppdatert kunnskap om (f.eks perimenopause).

Henvisningene til psykiatrien ble tydeligvis utformet så dårlig at jeg fikk avslag fra DPS, og etter et halvt år har jeg fremdeles ikke fått tilbakemelding fra privatpraktiserende psykolog.

Spesielt temaer som kvinnehelse og psykisk helse virker det som han ikke har lest oppdatert forskning om siden forrige årtusen.

Følte meg ikke lyttet til, og følte meg ikke tatt på alvor.

Han ga meg en følelse av at jeg kastet bort tiden hans på filleting... Men dette er sterke plager som tar vekk all min funksjonalitet i hverdagen, og derfor er det kjempeviktig for meg å finne årsaken til dem.

Er nå hos en annen fastlege som har satt i gang en omfattende og grundig utredning, med blodprøver og bildediagnostikk m.m. for å finne ut hva som feiler meg.

Nedlatende og vanskelige å kommunisere med.

Lege: Karl Sigurd Hovland Skrevet

Generelt nedlatende i måten han prater til meg (pasient) på, vanskelig å spørre om ting da svar gjerne er mer synsing enn direkte svar. Har sprøyteskrekk å ble spurt om jeg var "pinglete" fordi jeg ønsket bedøvelsespray for en blodprøve, anbefaler å velge annen lege.