Voll Legesenter

Lundgutua 4 2319 Hamar

Siste vurderinger av behandlere ved Voll Legesenter

Ikke helt slik jeg håpet

Lege: Kjetil Johnstad Gimse Skrevet

Hadde time hos denne legen for litt over ett år siden. Var da veldig nedtrykt, siden jeg var deprimert. Var lenge til min neste time hos psykolog, og følte behov for noen å snakke med. Fikk en akuttime hos han.

Timen startet relativt greit, følte at han var imøtekommende og positiv. Fortalte om mine problemer, og fikk inntrykket av at han forsto hva jeg snakket om.

Utover i timen gikk det uheldigvis ikke så bra. Snakket og snakket om hvordan min situasjon var. Han skjønte etter en stund tydeligvis ingenting om hva som plaget meg.

Han var mer opptatt av å lage sin egen versjon av meg, fortelle om andre som hadde det verre og at det var "vanlig" å føle seg deprimert i blant. Dette hjalp ikke meg mye. Fokuset burde være hvordan min situasjon kunne bedres.

Ble utrolig frustrert over at han ikke ville skjønne noenting, og den holdningen han hadde til meg. Endte med at jeg fikk et lite frustrasjonsutbrudd. Da ble jeg kastet ut med beskjed om å skjerpe meg. I tillegg glodde han surt på meg fra øyeblikket jeg følte at han datt ut, til han kastet meg ut. Han gadd heller ikke å lese journalen min.

Følte at han opptrådte veldig arrogant, bedrevitende, lite empatisk og med total mangel på selvinnsikt. Respekterer selvsagt han, men som lege bør du jo prøve litt hardere for å hjelpe, ikke gjøre så pasienten går ut med inntrykket av å ikke ha fått noenting ut av timen. Byttet lege etter dette.

Useriøs

Lege: Kjetil Johnstad Gimse Skrevet

Trøtt og useriøs, direkte ufin! Kan ikke kommunisere med pasienten!

God lege

Lege: Maria Skalleberg Skrevet

Dr. Skalleberg er en god lege. Hun lytter til pass.
Hun viser medfølelse og er hjelpsom, også på uvante forespørsler.
Hun ønsker ikke at pasienten skal gå rundt å lure.
Hun gir pasienten tydelig svar.
Er hun usikker sender hun pass videre.
Hun har god kontakt med pass.
En av de to beste leger jeg har hatt.

Sympatisk, omtenksom og imøtekommende.

Lege: Kjetil Johnstad Gimse Skrevet

Til tider travel, ja, men vurderer det heller som et kvalitetstegn enn som en negativ faktor. En lege med mye erfaring, som jeg føler tillit til. Tiden som blir avsatt står i forhold til alvorlighetsgraden, og jeg synes det er helt ok å få en kort og grei konsultasjon når det er tilstrekkelig, og antakeligvis andre trenger hans tid mer enn meg. (En annen dag er det kanskje jeg som trenger mer tid).
Sekretærene ved legesenteret derimot, er ikke alltid like imøtekommende og hyggelige. Det kan virke som at de har glemt at de er der for å yte en service til sine pasienter, og begge to har til tider vært direkte ufine. Andre dager derimot kan de være veeeldig hyggelige. Mang en gang har jeg lurt på om det er meg de personlig har noe imot, og har flere ganger vurdert å skifte lege, så ble nesten litt lettet over å lese andre vurderinger her, hvor det fremgår at flere har opplevd denne typen behandling. Jeg håper dette er noe praksisdriverne ved legesenteret kan bli klar over og forhåpentligvis kan gjøre noe med. Det er tross alt disse sekretærene pasientene som førstehånd skal forholde seg til, og det er ikke spesielt hyggelig eller tillitsvekkende når man aldri vet hva man kan forvente seg i den andre enden av tlf. Har hun en god eller dårlig dag i dag?
Men tilbake til legen; veldig fornøyd med han.

Storfornøyd

Lege: Kjetil Johnstad Gimse Skrevet

Etter min langvarige sykdom har han vært støttende og hjelpende hele veien. Han har også blitt med i møter med NAV.

Har ingen ting å utsette på Gimse.