Hamar legesenter

Torggata 3 2317 Hamar

• Allmennlegespesialist og fastlege

Siste vurderinger av behandlere ved Hamar legesenter

Uempatisk lege

Lege: Harald Stenersen Skrevet

Harald Stenersen virker mest opptatt av å tjene penger ved å få pasienten fort ut av kontoret uten å svare på spørsmål og oppfordre til å kommunisere via e-konsultasjon / meldingstjenesten på HelseNorge. Deretter sender han faktura (med purregebyr på første faktura) for hver melding han svarer på.

Harald Stenersen viser lite forståelse og empati. Han virker også dårlig forberedt til timene og blander sammen pasienthistorier.

Det er leit at slike unyanserte tilbakemeldinger kan publiseres anonymt. Jeg har vært fastlege i 21 år , har relativt få pasienter på listen nettopp for å gi alle god tid. Jeg forbereder meg til hver konsultasjon, er oppdatert, har kontinuitet og følger opp alle prøver, svar og gir tilbakemeldinger. Det er ikke penger, men interesse for faget og menneskemøtene som motiverer meg i min daglige praksis. E-konsultasjon er et alternativ pasienten selv kan velge som alternativ til å komme til time når det er hensiktsmessig. Det Melin/convene som fakturerer for oss. Man er kjent med at deres system ikke alltid er like pasientvennlig. Det jobbes kontinuerlig for å forbedre dette. Vi bistår alle om det er feilaktig fakturering. Det er underlig at 2 svært negative omtaler kommer samme dag. Undrer meg på hvorfor man som pasient ikke heller tar kontakt med meg enn å publisere her. Det er kanskje ikke mulig at alle mennesker finner god kjemi med hverandre, men denne type omtaler oppleves sårende, krenkende og veldig lite fortjent. Jeg tåler en direkte tilbakemelding om noen mener jeg fremstår som nevnt.

Besvart av Harald Stenersen

Anbefales IKKE

Lege: Harald Stenersen Skrevet

Harald Stenersen er mest opptatt av å fremme sin egen intelligens enn å lytte til pasienten han har fremfor seg. Han bruker mesteparten av tiden til å snakke selv, i stedet for å stille aktuelle spørsmål eller lytte. Samtidig er han veldig opptatt av å avslutte timen raskest mulig. Han gir ut medisiner som skal trappes opp uten å ta seg tid til å lage opptrappingsplan eller følge opp videre. Han viser null empati eller forståelse for pasient i en vanskelig og sårbar situasjon pga. sykdom. Dette er en lege jeg ikke vil anbefale noen!

Det er leit at slike tilbakemeldinger kan publiseres anonymt. Jeg har vært fastlege i 21 år, har relativt få pasienter på listen nettopp for å gi alle god tid. Jeg tilbyr timer på miniumum 20 minutter, ofte 30 minutter til alle som trenger det og gjerne doble timer inntil 60 minutter ved behov. Jeg tar meg ofte tid til å spørre om det er noe mer vedkommende lurer på før timer avsluttes. Jeg er heller ikke av de som krever at pasienten må bestille ny time om det er flere temaer som kommer opp. Jeg ønsker å lytte, være empatisk og sammen med pasienten prioritere hva vi skal bruke mest tid på og hva som evt kan følges opp videre på flere timer om det er behov for det. Jeg tilstreber å følge opp all medisinering, tar tilbake til kontroll og informerer om virkninger og bivirkninger av det jeg forskriver. Forøvrig er jeg svært tilbakeholden med medikamentell behandling, spesielt hva gjelder beroligende medisin og søvnmedikasjon. Vedr langvarig smertebehandling og pyskofarmaka forsøker jeg om mulig å jobbe over tid med medikamentfrie alternativer. Det er underlig at 2 svært negative omtaler kommer samme dag. Undrer meg på hvorfor man som pasient ikke heller tar kontakt med meg enn å publisere her. Det er kanskje ikke mulig at alle mennesker finner god kjemi med hverandre, men denne type omtaler oppleves sårende, krenkende og veldig lite fortjent. Jeg tåler en direkte tilbakemelding om noen mener jeg fremstår som nevnt.

Besvart av Harald Stenersen

Trygg og lyttende

Lege: Klaus Bakke Skrevet

Min fastlege lytter alltid engasjert til hva jeg forteller. Han tar alt på alvor, og videresender deg til videre utredning om det trengs. Han tar seg god tid, er mild, men tydelig, og jeg føler meg slltid trygg og ivaretatt når jeg er i konsultasjon hos han. Anbefaler denne legen på det varmeste.

Superlege

Lege: Harald Stenersen Skrevet

Tar oss pasienter på stort alvor. Trygg og oppdatert på pasienten journal. Spør om hvordan situasjonen er med hele mennesket. Kort sagt, meget fornøyd😊

Trygg og kunnskapsrik

Lege: Klaus Bakke Skrevet

En dyktig legg. Let tileigning. Alltid treffer deg med et stort smil. God til å lytte. Har tid til pasient.
Jeg er veldig fornøyd.