Legegruppen Arendal

Havnegaten 1 4836 Arendal

Siste vurderinger av Legegruppen Arendal

Lite serviceinnstilt men dyktig

Lege: Marte Jomaas Svendsen Skrevet

Det var første møte med denne legen: Legen startet med å ikke initiere til å hilse, så det var en dårlig start, men det kan godt være at det var jeg som bare tolket det slik ettersom jeg var veldig rask til å prøve å hilse med en gang for å forsøke å starte med en god tone. Videre sa hun at hun så på datamaskinen at jeg allerede hadde vært hos hennes kolleger, og til det svarte jeg "ja jeg leter etter den perfekte lege" med et smil (dette var jo en spøk fra min side som kom automatisk til hennes kommentar). Dette så ut til å kunne sammenlignes med å banne i kirken. Hun svarte ikke på det, smilte ikke av det og begynte bare å skrive på datamaskinen etter å ha stirret på meg i store øyne i stillhet. Det var et veldig kaldt møte, og jeg merket allerede der og da at vi virkelig ikke hadde noen god kjemi. Resten av legetimen ble veldig anspent ettersom det hadde vært en uheldig start. Hun pratet rolig og holdt øyekontakt, som var bra, men det virket ikke som om hun mente det som ble sagt av "hele sitt hjerte". Det er noe som jeg leter etter i en lege.

Hun virket faglig flink, og jeg tviler ikke på at de svarene hun kom med var ting som stemmer, det var bare veldig synd at det var en så dårlig tone gjennom absolutt hele besøket.

Dessuten virket det som om hun ville jeg skulle videre rett etter å ha fått svar på de tingene som jeg hadde ringt på legekontoret for å få svar på, men jeg er jo klar over at jeg har 15 min totalt til rådighet. Jeg spurte dermed om jeg ikke hadde 15 min som jeg kunne bruke til å spørre totalt til spørsmål osv, og da ble det nok et kaldt svar.

Jeg bytter lege.

Gir gode råd

Lege: Marte Jomaas Svendsen Skrevet

Lytter og gir gode råd på det jeg forteller/spør om. Virker trygg og kunnskapsrik. Tar meg på alvor.

Kunnskapsrik men dårlig tid

Lege: Magnus Bakke Archer Skrevet

Jeg hadde fått en faktura fra Archer som jeg ikke var klar over at jeg hadde kostet på meg, sa ifra om at jeg syntes dette var dumt, og det endte med at han var nådig.
Dette setter jeg utrolig pris på, og retter dermed på min tidligere omtale.

Han er en mann som er dyktig og effektiv, men litt for effektiv under dårlig tid. Man må kjempe litt for å få inn tilleggsspørsmål. Dette er noe som derimot er lett å forstå ettersom de ofte går på overtid på legekontoret.

PS: i tillegg ble det ikke ettersendt resultater fra prøvene som ble tatt, så det ble litt styr med legekontoret for å få tak i hva resultatene var og hva de betydde, ettersom de som satt i skranken ikke visste hva de forskjellige kodene på arket sto for. Endte opp med å måtte google resultatet selv...

Kunnskapsrik men stresset

Lege: Tone Haaversen-Westhassel Skrevet

Hadde nylig byttet lege. Skal innrømme at jeg selv ville gjennom en del ting når jeg var hos legen (er jo viktig å være effektiv) men da merket jeg at det var utrolig dårlig stemming og mye titting og hinting til klokken. Hvis jeg først har ventet på timen min i 40min så forventer jeg å få god nytte av mine 15 minutter også, som åpenbart de før meg også har gjort. På "slutten" fikk jeg til og med kjeft for å stille så mange spørsmål "i siste liten", selv om jeg hadde prøvd å ta hele den stressfulle timen med smil. Det var jo en koselig slutt på dagen.

Bortsett fra den uheldige episoden virker hun veldig kunnskapsrik, og ender opp med å gjøre/svare på hva man spør om, selv om det ikke akkurat gjøres med et smil. (Jeg skjønner godt at hun var stresset, det må være et stressende yrke, men hjelper ikke å smitte dårlig humør over på pasientene)

Dårlig

Lege: Geir Lindquist Sporaland Skrevet

En lege jeg ikke anbefaler. Vanskelig å kommunisere med og forstår ikke pasientes behov selv om du prøver å få det fram.