Legegruppen Arendal

Havnegaten 1 4836 Arendal

Siste vurderinger av behandlere ved Legegruppen Arendal

Lyttende og forståelsesfull

Lege: Geir Lindquist Sporaland Skrevet

Når det kommer til angst og depresjon - som jeg dessverre sliter med, er Sporaland en fantastisk lyttende og forståelsesfull lege. Han tar seg tid til å sette seg inn i min situasjon (som kan variete veldig fra gang til gang) og leter aktivt etter "verktøy" som kan bidra til å rette opp igjen den vanskelige situasjonen som symptomene har ført til. Dette gjelder også spørsmål om eventuell henvisning.
Mitt inntrykk er at Sporaland er en løsningsorientert lege som vil det beste for pasienten. Kan på det varmeste anbefales til andre som sliter med angst og depresjon, men som ønsker å finne gode løsninger for å kunne delta aktivt i arbeidslivet eller andre oppgaver i samfunnslivet.

bra service

Lege: Ole Einar Møster Skrevet

Jeg har tidligere sjeldent vært hos lege. For det meste kun besøk på legevakt og De fleste har vel hatt en gammel bil hvor plutselig feil etter feil plutselig dukker opp. Slik føler jeg det nå idet siste med min kropp. Jeg har bare vært et par ganger hos denne legen og så en gang hos L.K.Kjellevold på grunn av arbeidstid, men vil trekke frem imøtekommenhet på telefon, behjelpelig respesjonister iskranken, mht å få time som passer, hyggelig dame på labben hvor jeg fikk sprøyte, Angående legene: fikk tatt relevante blodprøver for et problem , annen gang henvist for et annet problem, og til og med oppringt og forklart resultatet så jeg slapp å engste meg. Det er service. Hadde ønsket noe lengre tid inne på kontoret, men er forståelig jeg ikke kan få undersøkt alle problemene på et besøk. Konklusjon: gjennomført hyggelig og serviceminded personell fra telefondame til lege.

Så skuffa når jeg fikk henne som lege :-(

Lege: Tone Risholt Skrevet

1 april 2016 overtok hun praksisen til Finn Tysland Johnsen som var en fantastisk lege gjennom mange år for meg, og tenkte hun ville prøve å være en god arvtager for han, men der tok jeg feil. Jeg ble akutt syk og var sengeliggende men når jeg ringte for å få hjelp så fikk jeg beskjed av ansatte på legegruppen om at hun ville bli kjent med meg først og at jeg måtte komme til henne. Det kunne jeg ikke klare og det endte opp med at jeg fikk god hjelp av legevakten istedenfor, for sykepleierne ringte dem da de ikke så noen annen løsning.. Takk til legevakten Arendal som ga meg og skrev ut medisiner til meg som jeg trengte. Jeg har nå heldigvis byttet lege :-)

Den beste fastlegen jeg har hatt.

Lege: Geir Lindquist Sporaland Skrevet

Jeg har flyttet en del,så det har blitt en del fastleger etterhvert. Geir Sporaland har uten tvil vært den best.
Han lytter, er tolmodig,virker som han bryr seg for å gjøre det beste for meg som pasient. Sender henvisninger og er flink til å følge opp.
Han er god å ha om en har alvorlige depresjoner.

Kan anbefalest.

Virker dyktig, men tar seg ikke tid!

Lege: Tone Risholt Skrevet

Har vært innom henne noen ganger nå og hver eneste gang blir jeg omtrent jaget på dør med beskjed at det må vi ta neste gang, at hun ikke har tid nå osv. Forrige gang skulle jeg ha resepter og en henvisning, men henvisning hadde hun ikke tid til, så da må jeg vente enda lenger. Hjelper lite at hun er dyktig når hun ikke har tid til pasienten. Her blir det bytte av fastlege.