Vestfossen Legesenter

Storgata 24 3320 Vestfossen

Siste vurderinger av behandlere ved Vestfossen Legesenter

Lege som følger opp på en god måte

Lege: Rune Ivar Sindre Schjetlein Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med denne legen og legekontoret forøvrig. Har bare gode opplevelser med legen. Man får lett time når man trenger det, gjerne allerede dagen etter dersom det ikke er akutt og du må inn samme dag. Legen er punktlig og bruker tiden fornuftig. Finner gode løsninger og følger opp. Tar kontakt med en gang om prøvesvar o.l.

Spesielt den ene legesekretæren er også usedvanlig blid, hyggelig og hjelpsom.

Anbefelas

Grundig, målrettet og ekstremt effektiv lege

Lege: Rune Ivar Sindre Schjetlein Skrevet

Jeg har hatt dr. Schjetlein som lege i rundt 15 år og er veldig takknemlig for det. Med en komplisert helsesituasjon, så har jeg følt meg veldig godt ivaretatt og trygg på at jeg hadde den beste oppfølging. Han er pragmatisk, ekstremt nøye, rask og effektiv. Jeg har lyttet godt og jeg har hele tiden følt at han har vært åpen for det meste av hva jeg måtte komme med, for best mulig behandling og bedring av min helse.
Dessverre kortet han inn listen sin i fjor, så da må jeg ta fatt med en ny fastlege. Sikkert veldig flink han også. Det beste er da at journalen min antagelig er den mest nøye og oversiktlige som finnes på grunn av dr Schjetlein, så det blir lett for ny lege å hjelpe meg videre. Takker for god hjelp i noen virkelig kritiske år.

Tragisk, respektløs og empatiløs lege

Lege: Rune Ivar Sindre Schjetlein Skrevet

Schjetlein er ikke min fastlege lenger. Da jeg var virkelig langt nede i kjelleren grunnet flere tøffe livskriser som skjedde på samme tid og som var av lang varighet, ba jeg tilslutt om sykmelding. Jeg var så nede for telling at livet ikke var til å holde ut, men sykmelding fikk jeg ikke fordi årsaken til problemene mine skyldes "ytre omstendigheter" som han sa. Selv ytre omstendigheter kan gi et menneske så mye smerte og belastning at de til slutt ikke orker å leve mer. Jeg jobber selv i helsevesenet (akutt) og i dag skjønner jeg ikke at jeg klarte å samle meg og gå på jobb. Det var uhyre tøft.

Jeg opplevde også å få kjeft fordi vi ikke vaksinerte barna våre, uten at han viste interesse for HVORFOR vi hadde valgt som vi gjorde. Han sa "jeg vil det beste for barna mine og da blir de selvsagt vaksinert". Det opplevdes som at han insinuerte at vi ikke ville det beste for våre barn.

Ved en annen anledning ba jeg ham om hjelp ift. et ekstremt hårtap (jeg hadde nylig fått en autoimmun diagnose og jeg mistet svære tjafser med hår hver gang jeg børstet meg). Han rufset meg i håret og klemte fingrene sammen i håret mitt og dro. Så sa han at hvis han dro ut mer enn 8 hårstrå, så var det en sykelig årsak til hårtapet, under 8 hårstrå betød angivelig at alt var som normalt og ingen grunn til bekymring. Han dro ut 4 hårstrå og konkluderte med at jeg var frisk! At jeg kom rett fra dusjen og hadde vasket og børstet håret rett før legetimen var han ikke lydhør for.

Jeg måtte krangle meg til en blodprøve som ville vise om kroppen min klarte å nyttiggjøre seg medisinen jeg tok for den autoimmune sykdommen min (reversT3). Han erkjente at han ikke kjente til denne blodprøven, men han kunne gå med på det hvis lab'n bekreftet at det fantes en slik prøve! Erfarne leger som har kunnskap om denne autoimmune sykdommen kjenner meget godt til RT3 prøven.

Jeg måtte også krangle meg til en annen medisin for sykdommen min da blodprøven bekreftet nettopp det jeg mistenkte, at kroppen min ikke klarte å nyttiggjøre seg det preparatet jeg gikk på.

Alt i alt veeeldig slitsomt å ha en så nedlatende og kunnskapsløs lege med så manglende respekt for pasientenes helse.

Jeg byttet til en helt fantastisk lege til slutt og som jeg har fortsatt.

Rolig og behagelig

Lege: Erlend Aune Skrevet

Alltid hyggelig og rolig. Han er kunnskapsrik og behjelpelig. Han er flink til å forstå og formulere ned skriftlig det jeg sier selv om jeg synes selv jeg sier lite og kanskje ikke forklarer så bra. Jeg setter stor pris på all den hjelpen jeg har fått.

Meget flink og nøye lege.

Lege: Rune Ivar Sindre Schjetlein Skrevet

Har hatt han i flere år.Tar seg tid til å høre på meg.Alltid nøye med å måle blodtrykk og prøver.Ser meg som et helt menneske.Følger opp med prøvesvar dagen etter.Er den beste fastlegen jeg har hatt.