St. Hanshaugen legesenter

Telefonnummer23 47 22 2023 47 22 ...
Lovisenberggt. 7C 0456 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved St. Hanshaugen legesenter

Kunnskapsfull og handlekraftig

Lege: Rebecca Anjum Skrevet

En fastlege som tar deg på alvor og får ting gjort!

Jeg har måtte bytte fastlege flere ganger da jeg har en kronisk sykdom som har vært vanskelig å få diagnotisert. Andre leger har derfor bare trukket på skuldrene og gitt opp.

Jeg har hatt Rebecca i over tre år. Utredningsprosessen ble raskt igangsatt da jeg kom til henne og hun tar meg veldig på alvor. Jeg ble henvist flere steder og fikk endelig en grundig utredelse og diagnose.

Rebecca er også rask og grundig når NAV sender anmodninger. Om ting tar tid fra andre behandlingsinstanser purrer hun på dem. Hun kommer også med gode anbefalinger når jeg har behov for spesialist.

Omsorgsfull

Lege: Suzana Gojkovic Skrevet

Veldig fin lege som ser pasienten og bryr seg.
Jeg og mine barn har hatt Suzana som lege i mange år og vi blir alltid tatt i. mot på en veldig fin måte. Hun er flink til å snakke med barna. Dyktig lege.

Den mest late og arrogante legen

Lege: Waqas Akhtar Amin Skrevet

Han tar seg ikke tid til pasientene sine og setter seg ikke inn i enkelt personers sykdomsbilde. Gått til han i mange år. Han ber deg som pasient fylle han inn på hva som har skjedd deg det siste året, da han selv ikke tar seg tid til å lese seg opp på saken din, og tror alt kan fikses med vann og hvile. Jeg er kronisk syk og har faste legetimer på nevrologisk avdeling på Rikshospitalet. Noen dager kan jeg ikke gå ut av døren, og ba dermed om en telefontime for forlengelse av sykemeldingen min som jeg har hatt de siste 6mnd. Da jeg kollapser når jeg er for dårlig så er jeg låst til leiligheten og kan ikke gå ut av døren uten å ha med meg noen.
Ble møtt av den ekleste holdingen av damen i resepsjonen som sa at alle er syke så mine problemer spiller ingen rolle, og at Waqas hadde sagt at jeg måtte komme inn for en fysisk time, men de hadde ikke noe ledig den dagen så jeg måtte ringe tilbake 8.30 mandag morgen. Jeg vet at han tar null prøver når man drar til han og han gir ellers null hjelp. Betyr herved fastlege da han rett og slett er dårlig i jobben sin, har null empati, og vil helst ha pasienter som går fort inn og fort ut så han slipper å gjøre så mye.

Han burde tenke seg om han kanskje burde bytte yrke da det ikke virker som det er fastlege han burde være.

Anbefales ikke

Lege: Rebecca Anjum Skrevet

Jeg hadde Rebecca som fastlege en kortere periode, men opplevde at jeg var mer til bry da jeg var der. Tredje timen min spurte hun meg for tredje gang hva jeg jobbet med, så virker heller ikke som hun leser seg opp før hun henter inn pasientene sine, da jeg ved to tidligere timer hadde fortalt henne om min jobb. Det gir følelsen av å ikke bli sett eller husket.

Den ene gangen jeg hadde behov for sykemelding var hun ikke tilstede, og legen jeg da snakket med over telefon sa at hun ikke kunne hjelpe fordi hun ikke hadde kjennskap til min situasjon, og anbefalte meg til å dra til legevakten. Jeg er ikke en kronisk syk person, så er ganske sikker på at journalen min ville tatt 5 min å lese gjennom. Legen kunne også spurt meg om hva ståa var, noe det ikke ble stilt spørsmål om. Slik jeg forstår så skal også legesenteret bistå om så fastlegen ikke er tilstede, og legevakt er aktuelt utenfor fastlegens åpningstider.

Det var etter sistnevnte hendelse at jeg byttet fastlege og var ganske nær på å sende inn en klage, da mest fordi det oppfordres til å dra til legevakten når jeg ringer tidlig en ukedag for hjelp av legekontoret. Legevakten skal ikke misbrukes til slikt.

Hold deg unna

Lege: Suzana Gojkovic Skrevet

Får du henne som fastlege så får du aldri møte henne, det er et problem med hele kontoret på St.Hanshaugen, bare vikarer. Hold dere unna. Servicen på kontoret er ikke holdbart.