Bergen Spesialistsenter, avdeling gynekologi

Bryggen 13 5003 Bergen

Siste vurderinger av Bergen Spesialistsenter, avdeling gynekologi

Dyktig ,kunnskapsrik

Lege: Yngvild Skåtun Hannestad Skrevet

Flink og er god på å lytte til eventuelle problem stillinger. Føler jeg blir tatt på alvor.Lytter og tar godt vare på meg som pasient. Veldig glad for å ha fått akkurat henne som lege.

Kunnskapsrik, dyktig og forsiktig

Lege: Maria Barøy Ræder Skrevet

Veldig hyggelig dame, med mye kunnskap. Merket ikke noe ubehag når hun tok vevsprøve av livmorhalsen.

Arrogant

Lege: Ingeborg Bøe Engelsen Skrevet

Legetime ble utsatt flere ganger. Hun begynte å spørre hvorfor jeg hadde time hos henne uten henvisning fra fastlegen. Jeg sa at det var en toårskontroll som den tidligere gynekologen anbefalte. Hennes svar var at vi ikke må overbelaste helsesystemet uten grunn...hun kjønte egentlig grunnen til mine toårslegetimer etter undersøkelse. Celleprøve var en dårlige opplevelse. Hun var min første kvinnelig gynekolog. Jeg ville ikke anbefalt henne til unge jenter. Beklagelig å si at jeg har funnet mer empati hos manlige leger.

En fæl opplevelse på noe som skulle være fint

Lege: Yngvild Skåtun Hannestad Skrevet

Konen min er gravid for første gang - etter en rekke forsøk - og skulle på tidlig ultralyd. Vi var begge spente på hva vi kom til å se på skjermen. Gjennom årene har vi vært på mange ultralyder og trodde vi visste hva vi gikk til. Men denne legen fremstod som om det siste stedet hun ville være var der inne på kontoret med oss.
Vi hadde feks ikke fått vite en eksakt termindato av sykehuset, og det var visst et stort problem (snakk om et slingringsmonn på to døgn). Under selve undersøkelsen fortalte jeg at de hadde satt inn to egg, så vi lurte jo på om det var to der inne. Hun så etter, og sa kort "nei, bare en". "Jaja, så lenge alt ser bra ut", sa jeg. "Var det et spørsmål?" spurte hun. Konen min ble helt stille, og jeg ble ekstra hyggelig for å kompensere. Fikk en intens trang til å spørre om hun hadde det bra, om noe hadde skjedd.

Rett skal være rett; faglig gjorde hun jobben, kom med den infoen hun skulle, men det medmenneskelige manglet totalt. Hun var kort, og virket utålmodig og irritabel. En ekkel opplevelse som satt i kroppen. Konen min var helt knust da vi kom ut, til tross for gode nyheter.

Jeg hadde først bestemt meg for å sende inn klage direkte til spesialistsenteret, men fant ingen epostadresse jeg kunne sende til. På telefon kunne en velge å komme direkte til legen, men det orket jeg ikke. Lurer på hvordan en da kan komme med tilbakemeldinger? Og om hun vet hvordan hun kan fremstå?

Ellers: Veldig hyggelig resepsjonsansatt og fine lokaler.

Anbefales på det sterkeste

Lege: Maria Barøy Ræder Skrevet

Maria er utrolig dyktig i det hun gjør og flink til å informere underveis. Jeg fikk tatt en undersøkelse hvor hun viste og forklarte det hun så. Kjente ingenting da hun tok celleprøve. Fikk fjernet en spiral og satt i ny, dette gikk smertefritt og effektivt. Hun er flink til å snakke underveis som er en fin distraksjon. Jeg er utrolig fornøyd og kommer til å fortsette å gå til henne.