St. Olav Medisinske

St.Olavs gate 3 C 0165 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved St. Olav Medisinske

Tar ikke tak i problemer, lite engasjement.

Lege: Henrik Lind Skrevet

Føler jeg snakker med en vegg som ikke viser interesse eller engasjement for helseproblemer jeg legger fram. Veldig dårlig oppfølging og lite kunnskap. Anbefales ikke.

Svært gode lege og samtalepartner

Lege: Trond Helge Orlin Skrevet

Har brukt samme lege i mange år og er svært fornøyd med, oppfølging både i forhold til hode og kropp.

Svært fornøyd !!

Lege: Finn Gunnar Strekerud Skrevet

Jeg hatt Strekerud som lege i noen år og er veldig fornøyd !! Han er oppriktig interessert i det du forteller og er analytisk og informerende. Alltid blid. Svært sjelden forsinket. Kan være noe lang ventetid, men har hastetime på dagen som jeg brukt. Høyt kunnskapsnivå og gjør gode utredninger, han henviser ikke mulig videre uten å ha tatt en grundig vurdering inkl analyser først. Det viktig for meg at fastlegen ikke bare virker som en sekretær som henviser alt mulig uten å tenke selv. Jeg har hatt behov for NAV hjelp i en periode. Han fulgte der godt opp og sikret direkte møte med NAV på hans kontor slik at min situasjon ble best ivaretatt. Glimrende !! Dessverre er det i dagens samfunn alt for mange pasienter som krever sykemeldinger og NAV støtte uten at for mange spørsmål stilles. Strekerud er en lege som verner samfunnets verdier og gir ikke sykemelding uten at det klart er nødvendig. Så dersom du synes du at det er ok å kreve sykemelding for å få en liten pause fra jobb og hverdag : Ikke gå til han. Men dersom du har seriøse plager: Bruk han !!

Den beste legen jeg har hatt

Lege: Hans Arnkværn Skrevet

Dyktig og lyttende. Tar seg tid og er interessert. Fin kommunikasjon mellom lege og pasient. Oppfølging veldig bra

Hektisk, snakker mer enn lytter

Lege: Finn Gunnar Strekerud Skrevet

Virket hyggelig den første tiden, lyttet og tok seg god tid.
Han bemerket at jeg hadde stått flere år på fastlegelisten hans uten å oppsøke han.
Da jeg fikk en langtidssykdom endret det seg etter noen år. Tar fortsatt i hånden og møter blikket, men mer og mer hektisk, snakker mer enn lytter. Gjentar seg selv istedet for å lytte til mine to korte punkt på lappen. Det oppstår kommunikasjonsproblem mellom fastlege og NAV, og begge parter klager til meg over at den andre parten ikke er tilgjengelig. Skjema mangelfullt utfylt i hastverk. Ber meg som pasient å overbringe klager til NAV.
Da han klager på at eg er den mest tidkrevende pas pga mas fra NAV om legeerklæringer, gir jeg opp og skifter. Jeg forstår regnestykket at antall pas på listen hans tilsier 1 time arbeid i året på hver - men det fungerer bare når pas er frisk.
Lang ventetid, vanskelig tilgjengelig og dårlig service.
Et stort forbedringspotensiale!