Lilleeng Legesenter

Lilleengveien 8 1523 Moss

Siste vurderinger av Lilleeng Legesenter

Umulig å få kontakt

Lege: Hans Gøran Bergstrøm Skrevet

Har fått dr Bergstrøm tildelt som fastlege fra 1. november 2019.
Jeg har en del viktige opplysninger om meg selv, som han skulle hatt.
Her ringt flere ganger, men får bare en svarer. Har prøvd å sende melding to ganger, men får bare «God dag mann, økseskaft-svar».
Jeg er selv lege, siden over 40 år.
Får vente to dager til, da er jeg i alle fall på listen til dr. Bergstrøm.
Uansett, det burde vært mulig å få kontakt via telefon.

Trygghet og kunnskap!

Lege: Kristoffer Bordado Simensen Skrevet

Dette er en mann som tar seg GOD tid til deg. Er han forsinket stresser han ikke igjennom. Jeg føler meg så trygg og føler virkelig han gjør det lille ekstra. Er du litt nervøs og redd så tar han det på alvor. Jeg har aldri hatt en bedre fast lege enn Kristoffer, han er dyktig i jobben sin og kan ekstremt masse. Anbefales på det sterkeste selvom han har full liste sett deg på ventelisten, hvis du vil ha trygghet og en rå lege som kan jobben sin.

Uinteressert og sliten

Lege: Hans Gøran Bergstrøm Skrevet

Har nettopp sluttet hos Bergstrøm. Han virker uinteressert og lei. Har slitt med diverse plager i flere år som jeg ikke har fått hjelp for. Fikk beskjed om at jeg måtte regne med at det ville skje ting etter som jeg begynte å bli eldre (62-år)
Betjeningen på kontoret er grei.

Dyktig og kunnskapsrik fastlege

Lege: Kristoffer Bordado Simensen Skrevet

Var litt skeptisk pga hans unge alder, men det var ingen grunn til det. Jeg har vært her med ulike problemstillinger og han er veldig trygg og faglig dyktig. Tar seg god tid, og ønsker god relasjon med pasienten. Likevel konkluderer han raskt, og det er alltid lite ventetid, noe jeg setter veldig pris på.

Sekretærene oppleves imøtekommende og hjelpsomme, og jeg synes de er flinke blodprøvetakere også.

Minuset er sms-funksjonen. Den kommer jeg ikke til å benytte meg av. Ønsket en ny resept, ble satt opp på time med en gang. Når jeg da flyttet time fordi jeg ikke kunne komme, fikk jeg faktura på ikke møtt til time. Litt krangling måtte til for å slippe fakturaen, men det løste seg til slutt.

En kamp.

En kamp.

Du skal ha ett godt lager av overskudd i behold for å gå til denne legen. Han er ikke en du går til når du er svak eller syk. Alt blir en diskusjon, en kamp. Til slutt sitter du igjen med en klump i magen, du gruer deg til å gå til han. Du føler avmakt. Det tar litt tid før du skjønner at det er jo ikke sånn det skal være. Legen din skal ha omsorg og ville deg godt. Hjelpe deg til å bli frisk? Er det ikke sånn det egentlig skal være?

Er det noe galt er det pasients feil. «Jeg syntes denne prosessen har vært veldig dårlig» når du ha fulgt hans råd til punkt og prikke.

Han kjefter! Jeg sitter der som en voksen og blir kjeftet på. Viser tydelig irritasjon og sinne. Snakker ufint og med mangel på respekt.

Han svartmaler foreldre foran barn. Dette er faktisk veldig alvorlig. Kan føre til konflikter og sykdom. Vår sønn sa «jeg tror han hater dere». Det var da vårt langvarig ‘vi må bytte fastlege’ ble til ‘nå er det nok!’.

Men viktigst av alt er at vi ba om hjelp i en alvorlig situasjon og ble motarbeidet. Motatbeidet av han som skulle hjelpe!

Ønsker å legge til at de som jobber på Lilleng legesenter ellers er helt nydelige. Tusen takk til dere :-) ! Dere er imøtekommende, vennlige, omsorgsfulle og tvers igjennom hyggelige og flinke :-) !