Nygårdsgaten Legesenter DA

Nygårdsgaten 4 5015 Bergen

Siste vurderinger av behandlere ved Nygårdsgaten Legesenter DA

derfor holder jeg på fastlegen min

Lege: Axel Heienberg Skrevet

Jeg har hatt Helen berg som fastlegen siden fastlegeordningen kom, og har aldri vurdert å skifte. Dette fordi han behandler meg med respekt og likeverd. Videre lytter han og gir seg tid til å forklare. Hvis det er noe han skal sjekke opp og gi meg tilbakemelding på, så gjør han det, enten ved å ringe eller sende sms. Han holder det han lover. Jeg stoler på hans faglige vurderinger .

Helt grei

Lege: Vegar Vangen Flå Skrevet

Jeg fant ut for ikke så lenge siden at jeg ønsket å ta en celleprøve, da jeg var ukomfortabel med tanken på at så mange unge jenter får livmorhalskreft. Jeg er bare 21 år, og synes det er vanskelig å vente til jeg blir innkalt som 25åring til gynekolog. Derfor bestilte jeg time hos min fastlege, Vegar Vangen Flå, for å få tatt denne celleprøven. Da jeg sa at jeg ønsket å ta en test, mente han at det egentlig ikke skulle være nødvendig - da jeg var så ung. Men jeg ønsket likevel å ta.
To uker etter ringer han meg, og sier at prøvene ikke ser normale ut, men at "det er helt sikkert ikke kreft"... og jeg måtte ikke bekymre meg. Men hvordan kan han være sikker på det? Er skuffet over at han ikke tar meg seriøst nok.

Fornøyd, men..

Lege: Vegar Vangen Flå Skrevet

De første to konsultasjonene jeg hadde var jeg veldig fornøyd. Han var hjelpsom og lett å kommunisere med. Den siste timen jeg nå hadde var det veldig annerledes. Jeg har den siste tiden utviklet et problem som kan være veldig sjenerende for meg personlig, og dette viste han absolutt ingen forståelse for. Han mente at ettersom at problemet var "kosmetisk" så ønsket han ikke å gå god for meg, som han kalte det. Jeg fikk ingen henvisning til spesialist, og han tok sin egen vurdering på stedet om at jeg var ikke en kandidat til å få hjelp til å ta hånd om problemet mitt. Han var fremdeles veldig hyggelig, men det var lett å tolke den underliggende fordomsfulle tonen som la i bunnen. Jeg var for ærlig og det resulterte i at jeg ble diskriminert. I hvertfall følte jeg det slik selv. Inntrykket mitt av denne legen har vært generelt godt, men jeg kommer til å bytte fra Vegar Vangen ettersom jeg ikke fikk noe forståelse og ingen hjelp. Jeg ble rett og slett bare sendt på dør igjen. 5 min samtale som kunne blitt gjort over telefonen ble til 140 kr.

Strålende

Lege: Vegar Vangen Flå Skrevet

Hadde en veldig ignorant og dårlig fastlege tidligere og fikk anbefalt Vegar.
Har ikke angret en sekund på at jeg valgte han. Veldig grei og snakke med og gir litt ekstra for sine pasienter.

Flott lege!

Lege: Axel Heienberg Skrevet

Han er ikke min fastlege, men jeg har vært der ett par ganger da han har vært vikar for min lege. Dette er virkelig en flott lege!

Han tar seg tid, lytter og er veldig positiv og grei. Skulle gjerne hatt ham som fastlege.