Dag Eivind Syverstad

Autorisasjon (2002)

Dag Eivind Syverstad er en av 56 fastleger i Sarpsborg

Siste vurderinger av Dag Eivind Syverstad

Suveren lege!

I 2009 så var jeg hos han som vikar pga ferie på vårt legekontor. Han henviste meg videre med en gang(hvor min daværende lege hadde satt meg på 8 pencelin kurer på 3 mnd) alt ordnet seg med en gang hos Syverstad og var tatt inn til operasjon etter to dager hos han.
Byttet til han i 2013 og det første møtet med han så spurte han hvordan det hadde gått etter timen i 2009! Etter mange år med ryggproblemer som ikke ble tatt tak fikk jeg svar med en gang her. MR henvisning etter første time, endelig svar!
Han er imøtekommende-blid-lytter-tar seg tid og henviser videre. Alle i familien har byttet til han og er superfornøyde! Fantastisk lege som anbefales!

Imøtekommende og positiv men...

Legen er imøtekommende tydelig velmenende og positiv. Når det gjelder faglig evne er jeg ikke helt fornøyd. Jeg har lagt frem plager som samlet sett burde være innlysende pekere mot en diagnose.
(oppdaget selv og fikk bekreftet)
En kort samtale med annen lege førte til avgjørelsen om å bytte lege.

Syverstand er nok dyktig på mye men ser ikke helheten i noen tilfeller.

Må være en av Norges beste fastleger!

Beste fastlegen jeg noen gang har hatt! (Og jeg har hatt mange leger)
Min erfaring med fastleger er at det enten har vært det ene ekstreme eller det andre. Dessuten er det også mange leger som bare ser inn i dataen og ikke ser ut til å være interessert i pasientens problemer over hodet!
Dette er ikke tilfelle hos Dr. Syverstad, overhodet! Han er alltid i godt humør, og virker genuint interessert i hva du har å si. Han gir også veldig gode råd, og er veldig profesjonell! Han har god kunnskap innen medisin, og henviser eller foreskriver når dette trengs.
Dr. Syverstad er rik i kunnskap når det gjelder dette, og vet nøyaktig hvilke råd å gi, og når/hvilke tiltak som må tas, til å hjelpe pasienten.
Eneste kritikk jeg har er ikke mot Dr. Syverstad, men legekontoret (Stasjonsbyen Legesenter) da åpningstidene på telefon og på senteret er begrenset, og at det kan være vanskelig å få tak i resepsjonen på telefonen, mange ganger. De kunne ha hatt et mer effektivt system for når pasientene ankommer, men det går som regel relativt greit.
Ikke misforstå meg, det pleier ikke å være lang ventetid for å komme inn til timen, men det kunne vært gjort litt mer praktisk.
Utenom dette har jeg ingenting imot resepsjonen eller legesenteret da allt som regel ordner seg relativt fort.
(Jeg vil alikevell legge til at man må noen ganger ringe et par ganger når det er trafikk på telefonlinjene)

Når alt kommet til alt, så mener jeg at Dr. Syverstad er et perfekt eksempel på hva en fastlege burde være, og er sannsynligvis en av Norges beste fastleger. (Mener ihvertfal jeg!)

Bruker tid på å lytte, dyktig og nytenkende.

Bruker tid på å lytte, han er dyktig og nytenkende. Kommer aldri til å bytte fastlege. Han er alltid blid og hjelpsom.

Den Beste legen jeg har Hatt.

Jeg Blir Hørt på hos min Lege og det setter jeg veldig stor pris på.Han er altid Blid.og i humør,så jeg er fornøyd med slik legen min er,,,,,