Andreas Johannes Heck

Autorisasjon (1996)

Andreas Johannes Heck er en av 36 fastleger i Hamar

Siste vurderinger av Andreas Johannes Heck

Skuffet

Synes i begynnelsen at vi fikk god kontakt og at jeg ble tatt på alvor. Jeg opplever etterhvert at han er meget sta, står på sitt og er lite åpen for inspill eller andre løsninger. Han henviser gjerne til private klinikker der han kjenner noen, eller er "en god venn" som han selv sier. Tar lite hensyn for at løsninger han foreslår koster mye penger. Ble svært skuffet siste gang jeg var der med barnet mitt, der han ikke ser nærmere på årsakene til problemet men kom med forslag som i mine øyne var hårreisende. Har de siste gangene følt at jeg har vært til bry. Jeg kommer ikke til å ha kontakt med denne legen mer og er nå på utkikk etter ny.

Flink, lyttende, direkte

Helt super. Saklig og god, drøfter med meg de vurderingene han gjør, og er samtidig tydelig med sine medisinske råd. Følger opp prøvesvar og henvisninger. Er trivelig og imøtekommende på alle måter

Blir ikke tatt på alvor.

Føler at jeg ikke blir tatt på alvor. Gjør seg fort opp en mening uten å høre på meg. Føler han er lei meg, selv om jeg sjelden er der Var bedre før, var da veldig fornøyd.
Ønske: se meg, hør meg, samarbeid med meg.

Under middels

Først og fremst: servicen fra de som tar telefonen er helt forferdelig. Høres ofte irriterte ut over at noen i det hele tatt kan finne på å ringe et legesenter. Av de 4-5 gangene jeg har ringt har jeg kun en gang snakket med noen som ga meg god service.

Vanskelig å komme i kontakt med Heck såfremt man ikke møter opp på legekontoret. Jeg ventet på en diagnose etter en skade og fikk melding om at jeg måtte komme på time for å få dette. Ringte opp og spurte om jeg kunne få snakke med Heck siden jeg ikke var tilstede i Hamar, og ikke kom til å være til stede på en god stund. Fikk diagnose per SMS, med et spørsmål om jeg "ønsket operasjon eller ikke" uten informasjon om fordeler eller ulemper, eller rådgivning generelt sett. Tok 2-3 telefoner til før Heck endelig ringte selv, hvorpå alt var oppklart i løpet av 5 minutter.

Over de to årene jeg har vært hos Legehuset Nova har det vært såpass mye negativt at nå som jeg har pådratt meg en ny skade har det bare vært å bytte lege så fort som mulig. Jeg er ganske sikker på at Heck hadde vært et bedre valg dersom det ikke hadde vært så dårlig service før man endelig treffer på ham. Selv så kan han bli bedre til både det å være tilgjengelig (det tar ikke lang tid å ringe istedetfor å sende en SMS) og til å følge opp.

Enten eller....

Når du endelg får time, må du regne med å sette av store deler av dagen på venterommet. Alt i fra 30-120 minutter å vente. At du kommer inn før det har gått nærmere en time hører til sjeldenheten. Sta og egen, lytter lite til pasienten. Har egne formeninger og ser seg sjelden enig i påståtte lidelser, syptomer eller smerter. Har sin egen og motsatte forklaring på det meste. Ser for mye inn i dataskjermen og har for lite samspill med pasienten. Vanskelig å få han til å gjøre noe ekstra for pasienten. Men når han vil så kan han være en meget dyktig lege, men som det står i overskriften, det er enten eller....